EGR-Ventilen i en MB CLS.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

EGR-Ventilen i en MB CLS.

Indlæg af TWC »

Hejsa, hvor sidder den der vacuumslangen henne i en Mercedes CLS (W219) den skulle vist være imellem luftmassemåleren og EGR-Ventilen men hvor?
Det er fordi at bilen i perioder nykker i det jeg accelerer, så jeg har tænkt mig at spray noget Bell Add 2D ind og samtidig putte noget Bell Add Servicerens 1D+ ind i tanken, når jeg fylder den helt op med Diesel.
Håber det hjælper.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: EGR-Ventilen i en MB CLS.

Indlæg af E 270 2001 »

Start dog med at få læst nogle fejlkoder ud :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: EGR-Ventilen i en MB CLS.

Indlæg af TWC »

Jeg har fået læst fejlkoder ud og der var én som hedder 2616.
Jeg bor i Malmø, så det står på svensk, men beskrivelsen lyder:
Avgasmottrycksgivare for lidt.
Tryckskillnad.
Intermittent.

Jeg tror det er den fejlkode som betyder at EGR Ventilen er beskidt og derfor den ligesom nykker nogle gange når man accelerer.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: EGR-Ventilen i en MB CLS.

Indlæg af HyL »

Sakset fra nettet.

The fault code 2616 is a fault with the back pressure sensor so I can see why he thought there may be blocked cats in the system. Although this is a possibility (along with just a faulty back pressure sensor) the most common reason for this fault is caused by a fault with the turbo. I would try to see how many times this fault has occured to see if it is just a one off.

Som jeg ser det har det ikke noget med din egr ventil at gøre.

Her er et link hvor de snakker om det er turbo.

http://www.justanswer.com/mercedes/774c ... 0-cdi.html

Jeg ville køre omkring det lokale Mercedes værksted og få dem til at kigge på det.

Mvh
Jacob
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: EGR-Ventilen i en MB CLS.

Indlæg af jensen »

Henne i forenden af din motor sidder der et blankt metalrør som måler ca.20mm det er gjort fast med tre små skruer op i indsugningen det har jeg set stoppet nogen gange ellers ellers ville jeg prøve at montere en ny modtryksføler til udstødningen dem skiftes der en del af
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: EGR-Ventilen i en MB CLS.

Indlæg af TWC »

Okay tusind tak for hjælpen, jeg har ikke haft bilen i så lang tid og jeg har 3 dage tilbage af garantien inden den udløber, så jeg håber det er noget sælgeren vil betale for, hvis ikke hvor meget kan sådan en modtryksføler til udstødningen koste?
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: EGR-Ventilen i en MB CLS.

Indlæg af jensen »

Den koster vel ca.500.Der er også nogle som finder en chiptuner og får egr systemet slået fra inde i motorstyringen
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: EGR-Ventilen i en MB CLS.

Indlæg af TWC »

Ok ca. 500,- er ikke meget, men jeg er bare nervøs over hvad det kan være, når den nykker af og til under acceleration men ikke tit. Jeg er bange for det bliver en dyr reparation, når nu jeg ikke har haft den i så lang tid.
Ang. chiptuner vil jeg meget gerne have i, men ved ikke hvilken mærke er bedst, nogen som kan anbefale én?
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: EGR-Ventilen i en MB CLS.

Indlæg af E 270 2001 »

Hvis du har restgaranti så gør opmærksom på problemet. Så må de i gang med fejludbedring.

Kan - desværre - være noget med turboen so m der skrives :
Yes, the back pressure sensor fault is often stored when the turbo actuator starts to fail & a turbo replacement is indeed required in this instance. Also check the air filters as these are very prone to blocking even at lower mileages (20-30,000) - not that this would cause the turbo actuator code to be stored.

Lad nu være med "BARE" at udskifte reservedele som der foreslås. Lokalisere fejlen inden reservedelsudskifning :!: :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: EGR-Ventilen i en MB CLS.

Indlæg af jensen »

TWC skrev:Ok ca. 500,- er ikke meget, men jeg er bare nervøs over hvad det kan være, når den nykker af og til under acceleration men ikke tit. Jeg er bange for det bliver en dyr reparation, når nu jeg ikke har haft den i så lang tid.
Ang. chiptuner vil jeg meget gerne have i, men ved ikke hvilken mærke er bedst, nogen som kan anbefale én?
Hvis der feks.er monteret nyt luftfilter skal motorstyringen nulstilles.Chiptuner er ikke noget med mærke at gøre men en person som har rullefelt computerprogram og så softwaremæssigt går ind og retter motorstyringen til så egr er ude af drift.
Besvar