Hvor finder jeg brugte motor i tyskland

Alt vedrørende teknik
Besvar
Sjelle
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. nov 2011, 22:10

Hvor finder jeg brugte motor i tyskland

Indlæg af Sjelle »

Hej.

er der nogen af jer der kender nogle tyske hjemmesider såsom autoophugger eller lign, hvor man kan finde brugte mercedes motor?

Jeg har en Mercedes E280 CDI W211.220 st.car kørt 334.000 km, og den bruger 1 liter olie pr. 200 km, og den har fået lukket alt udvendigt spild af olie, den har fået ny turbo, nyt partikel filtre, og en masse andet, så jeg er lidt bange for at jeg måske ender med at skulle få den totalt renoveret, eller finde en ny brugt der ikke har så mange km på bagen, så jeg prøver at søge lidt rundt for at se hvad sådan noget koster, men jeg kan ikke rigtige finde nogle steder, så jeg håbede på at der var en venlig sjæl herinde, der måske vidste det.

min bil,s historie. starter med at bruge 1 liter olie pr. 2.000 km ca. får så lavet noget skifterspjæd i bunden, samt skiftet lampdasonda og nogle andre ting, derefter begynder den så at bruge 1 liter olie pr. 4-500 km. efter et stykke tid med ksiftening af partikel filtre, får jeg så skiftet turboen, og nu bruger den 1 liter olie pr. 200 km ca. og trækker meget forskelligt, nogen gange føles det som om at den skal have mere pedal for at komme frem, men køre tungt ud i gearene, andre gange er det som om at den køre perfekt, og da jeg ikke selv er særlig god til det tekniske med biler, og er blev ruineret af mercedes roskilde, er jeg lidt på bar bund.

det skal så lige sige at jeg er blevet anbefalet gørløse autoimport, og har fået tid næste tirsdag, så jeg håber de kan finde fejlen, eller i værste tilfælde fortælle at min motor er i stykker.

har hørt at defekte olieskrabe ringe, godt kan forsage stort olie forbrug.

men villl som sagt gerne kunne se hvilke priser brugte motore ligger på, hvis nu at det er det jeg skal ud i.

Mvh Martin Sjelle.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvor finder jeg brugte motor i tyskland

Indlæg af BWJ »

Har prøvet dette http://autofix.nu/produkter/442-motorbe ... treatment/ på 2 forskellige, en E320 CDI og en E270CDI begge gange med stor forskel i forbruget af olie, tæt på det normale.
Prøv det, koster jo kun 1/100 del af en motor :D
NB. Gørløse er også mit stamværksted, kan kun anbefales
ZOOM ZOOM.
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Hvor finder jeg brugte motor i tyskland

Indlæg af Superman »

Hvis i tjekker 124forum.dk ud så er der et par historier som dårlige oplevelser der.. Ikke at de er dårlige, men jeg ville aldrig bruge dem.. (Gørløse)

Kan se du tidlere har lavet et indlæg omkring dit olieforbrug som JTC har svaret på, hvorfor dog ikke køre derud? Stort set hele 124forummet bruger ham - og det er af god grund.. Super kompetent og ordentlig mekaniker.. Jeg ville personligt aldrig bruge andre end JTC!

http://www.jtcmb.dk :D

Du kan desuden også lige læse et par historier om MB i Roskilde inde på 124forum.dk.. De er får ikke ligefrem ros..
Besvar