Hjælp til fejlfinding

Alt vedrørende teknik
Besvar
NLA
Indlæg: 57
Tilmeldt: 9. jul 2012, 19:06
Geografisk sted: vestsjælland ,slagelse

Hjælp til fejlfinding

Indlæg af NLA »

Hej folkens, idag på vejen hjem,dukkede 3 fejlmedlinger op: ESP,BAS og ABS. :(
Desuden har jeg i et par dage,haft en melding om defekt lampe, som jeg ikke kan finde. :( Jeg har til eftermiddag,skiftet stoplyskontakten,og det har umiddelbart fjernet fejlmeldingerne vedr. ABS,BAS,ESP :D Jeg har dog kun været ude, og vende en kort tur efter på ca. 2km. uden at de dukker op igen. Jeg kunne på den lille tur konstatere, at fartpiloten ikke virker og den sidste fejl på lyset er der stadig. Jeg har gået sikringerne til ESP og fartpiloten igennem, uden held. Også stikkene under bagsædet til ESP sensor,er kigget efter. Hvad nu? er løbet tør for ideer,HJÆÆÆÆÆLP!!!! :D
w210-270cdi pt. 510tkm.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af E 270 2001 »

ABS,BAS,ESP er "normale" fejl. Min gør det også, dog sjældent nu - derfor gør jeg ikke noget ved det. Følerfejl og/eller signal der lige misses - og så registreres det som fejl. Dog ikke aktiv fejl.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
NLA
Indlæg: 57
Tilmeldt: 9. jul 2012, 19:06
Geografisk sted: vestsjælland ,slagelse

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af NLA »

Har haft bilen et lille års tid nu,og dette er første gang det sker. Har du noget bud på problemet med fartpiloten og en defekt pære der åbenbart kun findes i min bils ECU??? :D
w210-270cdi pt. 510tkm.
Brugeravatar
outlaw
Indlæg: 53
Tilmeldt: 19. jan 2013, 17:28
Geografisk sted: Østfyn

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af outlaw »

Hej

Har du også kontroleret de sikringer som sidder i venstre side af instrumentbord, et plastlåg man først ser når føredøren er åben.

Jeg havde for ikke så længe siden samme fejl og var ikke klar over at der var sikringer placeret på før nævente sted og var ved at blive tosset over ikke at kunne fjerne fejlmeldingerne

Ole
Senest rettet af outlaw 14. maj 2013, 21:34, rettet i alt 1 gang.
MB W210 220 CDI årgang 2000 Avantgarde stc
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af BWJ »

ABS,BAS,ESP fejl kan også komme af for lav batterispænding (tit), hvis du har Comand i, så tjek spændingen i servicemenuen, hvis ikke, så tænd blæser og lys i 2 min. med slukket motor og tjek derefter batterispænding, hvis den er under 12V er det sandsynligvis fejlen.
Mht. pærefejl, hvis ikke det er nummerpladelys, plejer en rensning af pæresokler i baglygter at afhjælpe problemet, efter rens giv kontaktflader en anelse kobberfedt.
ZOOM ZOOM.
super-mario
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af super-mario »

Jeg havde på min w210 290'er periodiske fejl.Det startede altid med lampe defekt herefter kom så diverse fejl som man kunne slukke med reset knappen.Efter at have skiftet k-40 relæet er disse spøgelses meldinger fuldstændigt forsvundet.
Har også måtte skifte en 4 uger gammel uoriginal stoplyskontakt fra Mekonomen til en original.
Har også bøvlet med dårlige forbindelser i baglygterne.


Håber det kan hjælpe lidt.

Mvh.Jan
NLA
Indlæg: 57
Tilmeldt: 9. jul 2012, 19:06
Geografisk sted: vestsjælland ,slagelse

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af NLA »

Lige en update. Desværre er fejlmeldingerne tilbage idag, :( efter ca. 1km. imorges og ca.5km. til eftermiddag, de forsvinder hver gang tændingen er taget fra,men kommer jo desværre igen :( til gengæld har jeg fundet den pære der er gået,det er venstre køre/bremselys,havde ikke kunnet se det i dagslys :D fartpilot er stadig kaput,også inden fejlmeldingerne dukker op i displayet , flere bud anyone???
w210-270cdi pt. 510tkm.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af SLKkompressor »

Det er et meget almindeligt problem på 210er at der er dårlig kontakt især stoplys pærer bag på. Der dannes koks på kontaktpunkterne. På min 210er loddede jeg tin på kontaktpunkterne. Kobberfedt er måske lige så godt.
ABS, BAS, ESP, fartpilot og aut gear hænger elektronisk sammen hvad følere angår. Der skal en meget god tester helst STAR tester til at lokalisere fejlen. Lav batterispænding ved start kan som nævnt være årsag.
NLA
Indlæg: 57
Tilmeldt: 9. jul 2012, 19:06
Geografisk sted: vestsjælland ,slagelse

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af NLA »

tak for hjælpen allesammen, jeg håber og tror at fejlen er fundet :D Har idag været, hos den lokale mekker og få en tester på. Tilsyneladende havde jeg, ramt rigtigt med stoplyskontakten,men det var åbentbart ikke registreret,at den er skiftet og blev derfor ved at fejlmelde. Fejlen blev slettet og kommer umiddelbart ikke igen 7-9-13 :D . M.h.t. fejl på lyset,må jeg have kigget på forbindelserne endnu engang. Er det i selve fatningen til pærerne at det kokser til eller???
w210-270cdi pt. 510tkm.
NLA
Indlæg: 57
Tilmeldt: 9. jul 2012, 19:06
Geografisk sted: vestsjælland ,slagelse

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af NLA »

Så er alle fejlene tilbage igen :( efter reset af fejl med tester, og en tur på 20-30km, hvor ingen fejl dukkede op,skulle jeg lige på indkøb 2km og bum! fejl på det hele igen øvøv! hvad nu ? testeren viste kun fejl på stoplyskontakten.
w210-270cdi pt. 510tkm.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af BWJ »

NLA skrev:Så er alle fejlene tilbage igen :( efter reset af fejl med tester, og en tur på 20-30km, hvor ingen fejl dukkede op,skulle jeg lige på indkøb 2km og bum! fejl på det hele igen øvøv! hvad nu ? testeren viste kun fejl på stoplyskontakten.
Uden at gentage alt for meget, har du tjekket batterispændingen ??
ZOOM ZOOM.
NLA
Indlæg: 57
Tilmeldt: 9. jul 2012, 19:06
Geografisk sted: vestsjælland ,slagelse

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af NLA »

Nej jeg har ikke tjekket spændingen. Men ville fejlene ikke komme umiddelbart efter opstart, i det tilfælde at der manglede spænding?

Har lige været ude og rulle ca. 10km, ingen problemer :shock: bliver spændende imorgen :)
w210-270cdi pt. 510tkm.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af BWJ »

NLA skrev:Nej jeg har ikke tjekket spændingen. Men ville fejlene ikke komme umiddelbart efter opstart, i det tilfælde at der manglede spænding?

Har lige været ude og rulle ca. 10km, ingen problemer :shock: bliver spændende imorgen :)
Ikke nødvendigvis, du bruger meget strøm ved kørsel, clima, lys, radio osv. og er generator eller batteri sløve optræder fejl.
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af E 270 2001 »

Rense abs-krandsen ved alle hjul, og/eller kontrollere for skidt :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
NLA
Indlæg: 57
Tilmeldt: 9. jul 2012, 19:06
Geografisk sted: vestsjælland ,slagelse

Re: Hjælp til fejlfinding

Indlæg af NLA »

Tak for svar,rart med nogle konkrete forslag,jeg vender tilbage med resultatet.
w210-270cdi pt. 510tkm.
Besvar