Hej
Jeg har været igang med at kigge til turboen på vores w211, og syntes at der var lidt rigeligt slør i akslen.
Er der nogle der har erfaring med hvor meget slør der må være mellem skovlhjulet og huset?
Bilen har kørt 468000 km, så det kunne godt være at det var tid til at skifte den
Morten
Turbo på E 280 CDI V6
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Turbo på E 280 CDI V6
Man skal have fingrene i olien for at vurdere det. Hvis du har planer om ferie sydpå med svigermor på bagsædet og campingvogn på krogen så er det en god ide at lade ekspert se på turboen. Ellers er der kun ved særlig begrundelse behov for at skifte.
-
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 12. apr 2012, 22:02
Re: Turbo på E 280 CDI V6
Vi skal syd på i sommerferien med campingvogn, det er derfor jeg gerne vil være sikker på at den kan klare turen
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Turbo på E 280 CDI V6
Jamen er der dårlig trækkræft eller stort olieforbrug
Hvis den skal skiftes, er det vel billigere sydpå
Hvis den skal skiftes, er det vel billigere sydpå
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 12. apr 2012, 22:02
Re: Turbo på E 280 CDI V6
Der ligger en del olie i indsugningen, men den bruger meget lidt.
Når jeg presser skovlhjulsakslen ud mod siderne kan jeg godt få den til at røre huset.
I tyskland kan jeg få en Garret ombytter turbo for 3800 kr, så skifter jeg den selv
Når jeg presser skovlhjulsakslen ud mod siderne kan jeg godt få den til at røre huset.
I tyskland kan jeg få en Garret ombytter turbo for 3800 kr, så skifter jeg den selv
Re: Turbo på E 280 CDI V6
Vil du fortælle hvor du kan købe turboen i Tyskland til de ca. 3800.- står nemlig i samme situtation med en e320 årgang 07
-
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 12. apr 2012, 22:02
Re: Turbo på E 280 CDI V6
Jeg har fundet den, på den tyske ebay side