Side 1 af 1

Turbo på E 280 CDI V6

: 17. maj 2013, 05:47
af mwjakobsen
Hej
Jeg har været igang med at kigge til turboen på vores w211, og syntes at der var lidt rigeligt slør i akslen.
Er der nogle der har erfaring med hvor meget slør der må være mellem skovlhjulet og huset?
Bilen har kørt 468000 km, så det kunne godt være at det var tid til at skifte den :wink:

Morten

Re: Turbo på E 280 CDI V6

: 17. maj 2013, 11:03
af SLKkompressor
Man skal have fingrene i olien for at vurdere det. Hvis du har planer om ferie sydpå med svigermor på bagsædet og campingvogn på krogen så er det en god ide at lade ekspert se på turboen. Ellers er der kun ved særlig begrundelse behov for at skifte.

Re: Turbo på E 280 CDI V6

: 17. maj 2013, 14:36
af mwjakobsen
Vi skal syd på i sommerferien med campingvogn, det er derfor jeg gerne vil være sikker på at den kan klare turen :)

Re: Turbo på E 280 CDI V6

: 17. maj 2013, 14:40
af E 270 2001
Jamen er der dårlig trækkræft eller stort olieforbrug :?:
Hvis den skal skiftes, er det vel billigere sydpå :idea: :wink:

Re: Turbo på E 280 CDI V6

: 17. maj 2013, 14:47
af mwjakobsen
Der ligger en del olie i indsugningen, men den bruger meget lidt.
Når jeg presser skovlhjulsakslen ud mod siderne kan jeg godt få den til at røre huset.
I tyskland kan jeg få en Garret ombytter turbo for 3800 kr, så skifter jeg den selv

Re: Turbo på E 280 CDI V6

: 16. jun 2013, 20:58
af 8520
Vil du fortælle hvor du kan købe turboen i Tyskland til de ca. 3800.- står nemlig i samme situtation med en e320 årgang 07

Re: Turbo på E 280 CDI V6

: 21. jun 2013, 20:22
af mwjakobsen
Jeg har fundet den, på den tyske ebay side