Fejl

Alt vedrørende teknik
Besvar
nosjan
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. maj 2010, 21:05

Fejl

Indlæg af nosjan »

Hej , har læst en masse her inde for og se om jeg kunne finde noget , jeg har en 211 ,2,2cdi der går i nødprogram men kun på motorvej over længer stræk, bilen har været hos mercedes 6 gange de har skiftet luftmængde måler , erg ventil , renset div rør osv , gearkassens har fået nyt elektronik og stik .... Den var lidt utæt ved stik , ved ikke hvorfor de ikke kun skiftede pakningen, ....... På teksterne viser den noget med erg ventil og overboost mener jeg , jeg er ved og gå kold på dette her og på mersedes .... Har en del stormer regninger selv om det stadig er samme fejl??? Håber der er en der har en god ide ... Mvh jan
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Fejl

Indlæg af E 270 2001 »

Reservedelsudskiftning fra en ende af :!: :!: Bed dem om af lokalisere fejlen, og IKKE BARE at skifte jvf. fejludskiften. Fejlkodeudlæsning er en vejledning til at afhjælpe en fejl, ikke en brugsanvisning til hvad der skal udskiftes. ( har du fejlkoderne :?: ( og bed om at få dem hver gang hos Mercedes :!: )).
Undskyld jeg siger det, men det er dårligt mekanikkerarbejde - og det skal du ikke betale for.
Har du fået skiftet en turbo :?:
Hvor mange km har den kørt :?:
Er katalysator og evt. partikelfilter kontrolleret :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
nosjan
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. maj 2010, 21:05

Re: Fejl

Indlæg af nosjan »

Ja ved godt det ikke er helt efter bogen , og er bestemt heller ikke tilfreds med deres arbejde , ja det de har udskiftet skriver deres pc der er fejl på , hmmmm men den gør stadig samme fejl , bilen har kørt 480,000 køre som en drøm bruger ikke olie oser ikke alt er som det skal , men fejlen kan de ikke finde ? Nå men må jo ringe i morgen igen :( godt nok ved og værre træt af ok køre mercedes desværre .... Dette her er over de sidste 7 uger og har måtte tage en del fridage ja det har været meget besværligt dette her øv øv
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Fejl

Indlæg af E 270 2001 »

Desværre hjælper det jo ikke at skifte dele der ikke er i stykker :shock: Jeg ville tage en snak med værksted omkring deres betaling for det arbejde de har udført. Find derefter et værksted med kompetent personale :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
nosjan
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. maj 2010, 21:05

Re: Fejl

Indlæg af nosjan »

Så var jeg hos mercedes igen i dag ..... De satte teksterne på og den sagde igen erg ventil fejl og overboost som de sidste 4 gange , jeger selv mekaniker og her tunet mange biler med turbo.... Så ved lidt om det... Spurgte igen om de havde trykprøvet luft siden ...øhhh nej det havde de vist ikke , så mig selv og værkføren gjorde det og rigtigt utæt pakning ved røret ud af intercooler , den blev lige skiftet og har kørt en tur på 250 km uden fejl ..... Håber sku nu :D
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Fejl

Indlæg af E 270 2001 »

Jamen, det var da godt at du havde mere omløb i hovedet end dem :lol: Det er da godt nok lidt skuffende at høre at man selv skal tage kontrollen når bilen er på værksted. Kan man høre hvad i finder ud af om betalingen :?: For de kan da næppe lade sig betale for det dårlige stykke arbejde :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
nosjan
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. maj 2010, 21:05

Re: Fejl

Indlæg af nosjan »

Nå må heller lige fortælle at , det virkede stadig ikke , troede den var der men efter ca 5 dage var fejlen der igen ..... Har nu i ca 3 mdr mere kørt med den fejl . Nå nu begynder det og være et meget stort problem for mercedes kunne ikke komme på mere og jeg var godt træt af dem .... Hvad gør man , begynder og lytte til bilen og syntes der var mange ting som ikke lød rigtigt, den larmede meget mere tog ikke gasen ordenligt , ja den var pludselig blevet meget gammel og køre .... Begyndte og overveje om den skulle ha en ny motor . Alt er skiftet i motoren og dysserne var skiftet lige før jeg fik bilen , så det var ikke nemt mere ( duetter er en periode på ca 6 mdr ) nå men alle disse nye ting med støj osv , fik mig til og spørge mercedes igen om dyserne nu var skiftet og hvornår ? Han kikkede igen og opdaget det kun var 2 der var skiftet ..... Jeg tog til kamdisel i Roskilde óg de skiftede de 2 sidste dysser og da jeg startede bilerne var der ingen tvivl der lå fejlen.... :D ..... Den lød som en ny motor og startede med det samme , alt virker .... Nice .mvh jan
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Fejl

Indlæg af tømreren »

Det er HELT utilstedeligt sådan noget (stadig) foregår på autoriserede mærke værksteder!!!

Der burde rulle hoveder på den bekostning!

Jeg håber så sandelig ikke værkstedet har forlangt fuld betaling for den YDERST ringe service de har ydet og den YDERST uprofessionelle måde de har håndteret sagen på!!!

Desværre er vi mange der til stadighed oplever lignende på de danske MB værksteder. Jeg skal dog skynde mig at indskyde det formentlig ikke er bedre for de andre bilmærker....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar