nødprogram

Alt vedrørende teknik
Besvar
HDH
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. apr 2013, 11:38

nødprogram

Indlæg af HDH »

Hej jeg har en e 270 2002 w211 har kørt 528000 km, når jeg køre med campingvogn går den i nødprogram.
det er når jeg køre på lige vej med autopilot på Ca. 95 km i timen
Jeg har fået skiftet luftmassemålere,EGR ventil,Trykreguleringstenvil,og fået trykprøvet intercoler,
renset kanaler og indsugning,nyt brandstof filter, og der er skiftet gearolie+filter.
Er der nogle der har haft det same problem ?
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: nødprogram

Indlæg af SLKkompressor »

Det kan være omdrejningsføleren i den automatiske gearkasse. Men!!!!!!!! få nu en tester på hos et værksted som har forstand på at teste og forstand på at tyde hvad testeren skriver. Stop udskiftning af dele for tilfældigt at ramme fejlen.
tj0298
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. nov 2011, 23:20

Re: nødprogram

Indlæg af tj0298 »

Hej
Har selv en bil magentil med ca. Samme km og samme problem, har haft tester på ved Mercedes men de kunne ikke finde løsningen på problemet, så er spændt på at høre om du finder løsningen
Mvh. tj
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: nødprogram

Indlæg af E 270 2001 »

tj0298 skrev:Hej
Har selv en bil magentil med ca. Samme km og samme problem, har haft tester på ved Mercedes men de kunne ikke finde løsningen på problemet, så er spændt på at høre om du finder løsningen

Så de gav bare op :?: :shock:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: nødprogram

Indlæg af E 270 2001 »

HDH skrev:Hej jeg har en e 270 2002 w211 har kørt 528000 km, når jeg køre med campingvogn går den i nødprogram.
det er når jeg køre på lige vej med autopilot på Ca. 95 km i timen
Jeg har fået skiftet luftmassemålere,EGR ventil,Trykreguleringstenvil,og fået trykprøvet intercoler,
renset kanaler og indsugning,nyt brandstof filter, og der er skiftet gearolie+filter.
Er der nogle der har haft det same problem ?

Og det sker kun med autopilot :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
tj0298
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. nov 2011, 23:20

Re: nødprogram

Indlæg af tj0298 »

De kunne ikke lokalisere fejlen, tester skrev noget med luftmasse for stor og luftmasse for lille, så det de kunne tilbyde var at begynde at skifte div.dele.

Har selv skifte en masse dele egr,luftmassemåler, ventiler, cat og turbo.

Ja med autopilot og campingvogn.
Mvh. tj
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: nødprogram

Indlæg af E 270 2001 »

Har den ikke være oppe i anden tråd før :?: Du må lige prøve at søge på det :idea:
( det tyder på en elektronisk fejl i det at din bil jo køre normalt UDEN fartpilot slået til )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
HDH
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. apr 2013, 11:38

Re: nødprogram

Indlæg af HDH »

så har jeg fået lavet en Fejlkodeudlæsning på mercedes,
de siger det er højtrykpumpen :cry: skriver sener om det virker.
tj0298
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. nov 2011, 23:20

Re: nødprogram

Indlæg af tj0298 »

Noget nyt ?
Mvh. tj
HDH
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. apr 2013, 11:38

Re: nødprogram

Indlæg af HDH »

ja det var ikke højtrykpumpen, 5 nye dyser så nu køre den bare.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: nødprogram

Indlæg af SLKkompressor »

Det er fantastisk! En bil som har kørt 528.000 km. bare skal have et sæt nye dyser så kører den igen. En "husmandstest" af dyser er faktisk noget som næsten enhver hjemmemekaniker kan udføre. Testen har været omtalt flere gange her i Forum og kan bruges på næsten alle dieselmotorer hvor man kan komme til dysernes returslanger. Man måler simpelt hen mængden af brændstof som løber retur fra hver dyse. Jo mere ens returmængden er jo bedre kører maskinen. Selvfølgeligt hvis dyserne ikke alle er slidt helt ned til sokkeholderne. Gør således: Afmonter returslangerne. Monter i stedet klar slange på hver dyse 10 - 30 cm lidt afhængig af forholdene. Slangerne skal stå lodret op fra hver dyse så man kan se/måle højdeforskel af indhold. Aktiver starter/motor i nogle få sekunder så man kan se dieselolien stige op i slangerne. Det er en fordel at have en hjælper som betjener starter samtidig med at man holder øje med slangerne. Det er ikke sikkert det lykkes helt godt ved første forsøg men tøm slangerne og forsøg igen. Hvis der måles synlig forskel på højden/mængden af returdiesel i slangerne indikerer det behov for "rigtig" test af dyser og eventuel udskiftning.
tj0298
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. nov 2011, 23:20

Re: nødprogram

Indlæg af tj0298 »

Så må jeg heller prøve at teste mine dyser..

Tak for svar.
Mvh. tj
Besvar