Bremse problemer

Alt vedrørende teknik
Besvar
Magnus Jacobsen
Indlæg: 29
Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09

Bremse problemer

Indlæg af Magnus Jacobsen »

Hej Jeg har fået et problem på min Mercedes 190 E, jeg har skiftet bremsekalibre og slanger foran, og sat ny bremse hovedcelynder på ågså. Men da jeg skal til at udlufte bremserne får jeg ikke noget væske til baghjulene har afluftet flere gange ,foran er der ingen problemer, men det vil simpelten ikke komme noget væske til baghjulene hvad kan årsagen være til det Vh Magnus
Senest rettet af Magnus Jacobsen 23. maj 2013, 22:30, rettet i alt 1 gang.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Bremse problemer

Indlæg af jensen »

Du tager dækslet af til bremsevæskebeholder fylder beholderen helt op monterer dækslet og ryster beholderen det gentager du nogen gange indtil at væsken ikke synker længere så lufter du ud
Magnus Jacobsen
Indlæg: 29
Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09

Re: Bremse problemer

Indlæg af Magnus Jacobsen »

jensen skrev:Du tager dækslet af til bremsevæskebeholder fylder beholderen helt op monterer dækslet og ryster beholderen det gentager du nogen gange indtil at væsken ikke synker længere så lufter du ud
Det vil jeg så prøve .har nemlig fundet ud af at den er delt op i flere kamre så måske er der mangel på en kammer ......En skriver at jeg ska lfjerne det 2 sorte gummi dimser som sidder ovenpå tanken hvad er de til
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Bremse problemer

Indlæg af SLKkompressor »

Slanger bagbremser kan være så gamle at der ikke kan løbe væske igennem.
Magnus Jacobsen
Indlæg: 29
Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09

Re: Bremse problemer

Indlæg af Magnus Jacobsen »

[quote="SLKkompressor"]Slanger bagbremser kan være så gamle at der ikke kan løbe væske igennem.[/q Slangerne er ikke problemet har blæst luft igennem da sprøjter væsken ud har ågså haft slangerne af og det er hul igennem og desuden bremsede den fint bag på før jeg skiftede kalibrene foran har ågså sat ny hoved bremse celynder på måske den mangler at blive fyldt op må prøve alt hvad jeg kan få af ideer her på siden tak til dig vh Magnus
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Bremse problemer

Indlæg af E 270 2001 »

Undskyld at jeg skriver det her Magnus, men det lyder IKKE som om at du har ret meget forstand på den reperation. Bremserne er en vital del af dit sikkerhedssystem på bilen - man SKAL vide hvad man laver. Det kan være at du har en kamerat der kender lidt til det :?: Ellers vil jeg råde dig til at kontakte en mekaniker :!:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Bremse problemer

Indlæg af TonnyL »

Jeg plejer at udlufte ny hovedcylinder i skruestikken inden jeg montere den.... så er der aldrig problemer, men du skal have noget til at blokere dine rør tilslutninger, eller have nogle bremserør som du kan fører op i væskebeholderen, så trykker du ellers på stemplet til der ikke er mere luft, det kan godt tage et stykke tid..
Magnus Jacobsen
Indlæg: 29
Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09

Re: Bremse problemer

Indlæg af Magnus Jacobsen »

E 270 2001 skrev:Undskyld at jeg skriver det her Magnus, men det lyder IKKE som om at du har ret meget forstand på den reperation. Bremserne er en vital del af dit sikkerhedssystem på bilen - man SKAL vide hvad man laver. Det kan være at du har en kamerat der kender lidt til det :?: Ellers vil jeg råde dig til at kontakte en mekaniker :!:
Jeg tror ikke jeg har mindre forstand en du har jeg har fået alt at virke
Magnus Jacobsen
Indlæg: 29
Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09

Re: Bremse problemer

Indlæg af Magnus Jacobsen »

Magnus Jacobsen skrev:
jensen skrev:Du tager dækslet af til bremsevæskebeholder fylder beholderen helt op monterer dækslet og ryster beholderen det gentager du nogen gange indtil at væsken ikke synker længere så lufter du ud
Det vil jeg så prøve .har nemlig fundet ud af at den er delt op i flere kamre så måske er der mangel på en kammer ......En skriver at jeg ska lfjerne det 2 sorte gummi dimser som sidder ovenpå tanken hvad er de til
Hej og mange tak for dit gode råd og tips ,jeg har aldrig oplevet den der på andre biler men jeg gjorte som du sagde 4 gange så trykkede jeg 2 gange på bremsen så sprøjtede væsken igennem til baghjulene mange tak beholderen har nemlig et skjult kammer som man ikke ser og derfor må man ryste den for at få væsken ind genialt tænkt af dig
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Bremse problemer

Indlæg af E 270 2001 »

Magnus Jacobsen skrev:
E 270 2001 skrev:Undskyld at jeg skriver det her Magnus, men det lyder IKKE som om at du har ret meget forstand på den reperation. Bremserne er en vital del af dit sikkerhedssystem på bilen - man SKAL vide hvad man laver. Det kan være at du har en kamerat der kender lidt til det :?: Ellers vil jeg råde dig til at kontakte en mekaniker :!:
Jeg tror ikke jeg har mindre forstand en du har jeg har fået alt at virke

Det var såmend bare: har nemlig fundet ud af at den er delt op i flere kamre .. der fik mig til at tro det :roll:
Jeg mente det nu kun i god tro - godt at du fik det til at virke :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Bremse problemer

Indlæg af jensen »

Der er mange større værksteder som har prøvet at skifte hovedcylinder og andre ting uden at få det til at virke så jeg synes du har gjort det godt det er jo derfor vi har forummet(for at hjælpe hinanden)
Magnus Jacobsen
Indlæg: 29
Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09

Re: Bremse problemer

Indlæg af Magnus Jacobsen »

jensen skrev:Der er mange større værksteder som har prøvet at skifte hovedcylinder og andre ting uden at få det til at virke så jeg synes du har gjort det godt det er jo derfor vi har forummet(for at hjælpe hinanden)
Tak for din posetive skriv ja jeg havde en mekaniker at kike på den og han fik den ikke at virke så jeg er glad for at jeg fik den at virke igen
Besvar