Service Danmark eller Tyskland ?

Alt vedrørende teknik
Mark K
Indlæg: 42
Tilmeldt: 4. maj 2013, 12:12

Re: Service Danmark eller Tyskland ?

Indlæg af Mark K »

Hej
Jeg kom af med 4600kr for det hele. Det er ca. 5000kr under det jeg havde fået pris på i DK
W203 Mercedes C180 kompressor stc. Avantgarde 2004

W201 Mercedes 190 E 2,6 1989
Mark K
Indlæg: 42
Tilmeldt: 4. maj 2013, 12:12

Re: Service Danmark eller Tyskland ?

Indlæg af Mark K »

Tog til Lubbens Auto og fik lavet de sidste par ting, dem kan jeg også kun varm anbefale.

Go service og rimelige priser.
W203 Mercedes C180 kompressor stc. Avantgarde 2004

W201 Mercedes 190 E 2,6 1989
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: Service Danmark eller Tyskland ?

Indlæg af Kiefer »

Mark K skrev:Hej

Jeg skal ha lavet:
Service B
4 hjuls udmåling (rattet sidder lidt skævt)
A/C er lige gået i stykker (den køler ikke mere)
Den kan være lidt svær at få i gear (går lidt stramt)

Hvor kan i anbefale jeg får lavet det henne ?

Er villig til at køre efter det, hvis service og pris er der efter.

vh Mark
Vi kører oftest til Klaus & Co i Kappeln ca. 40km uden for Flensborg. Samme kæde som i selve Flensborg, men bare langt langt bedre service og en anelse bedre priser også. Plus at vi hver gang vi har været dernede har haft en lånebil mens den anden var til rep/service som konen et par gange har brugt til stort service til en tandlæge = endnu større besparelse :-)

Seneste reperation vi fik lavet dernede var en udskiftning af N55 (inlet port shutoff motor) som Hessel i Århus mente tog 2-3 dage og kostede mellem 12 og 15.000. Det fik vi lavet for under 5.000 på ca. 5 timer i Kappeln.

Skal dog siges til Hessels forsvar at jeg havde haft lavet en aftale med en værkfører til 8.000 men den forstod hans kollegaer ikke da jeg afleverede bilen og han havde fri...Fik de vist også læst og påtalt af den pågældende værkfører efterfølgende.

Vi har enkelte gange forhandlet pris for en reparation ved Hessel ned til samme pris som de tager i Kappeln, og det er endda prisen inkl. moms så de er til at snakke med.

Vi har så også oplevet at Hessel i Århus var markant billigere på et service til vores S-klasse og omvendt var Kappeln på et tidspunkt billigere med service på vores M-klasse, så det er med at kigge sig for og ringe lidt rundt.

En lille detalje ved Kappeln er, at de vist ikke rigtig taler meget andet end tysk, så når de er færdige med en given opgave sætter de sig ned og man gennemgår sammen regningen punkt for punkt. Der kommer jeg ofte til kort og konen med sit tyske pas må tage over :-)

Vi har forsøgt os en enkelt gang ved Klaus & Co i Flensborg, og det var bare til en simpel opgave som at skifte fra sommer til vinterdæk, det tog dem 4 timer + en time ekstra fordi de ved et uheld kom til at smide vores bilnøgle væk.

Den helt store ulempe som jeg ser ved at benytte en forhandler i tyskland er at alt det vi sparer ender vi ofte med at bruge i Real :D
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Besvar