Side 1 af 1

Test af dyser

: 19. jun 2013, 19:45
af tj0298
Hej !
Er der nogle der ved hvor stor forskel der må være på dyserne ?

Jeg har været ved at lave en test med slanger, for at se hvor meget diesel som løber retur fra dyserne, efter ca. 30 sek. kunne jeg måle en forskel på 3 cm i en 10 mm slange, altså forholdet imellem den dyse som sendte mest retur i forhold til den som sendte mindst retur.
Cyl 1 = 14cm
Cyl 2 = 16cm
Cyl 3 = 17cm
Cyl 4 = 14cm
cyl 5 = 16cm
Kan man bruge dette til noget ?

Bilen er en W211 E270 CDI 2002, km 500+

Re: Test af dyser

: 19. jun 2013, 20:38
af SLKkompressor
Du har hermed konstateret at dyserne ikke arbejder helt ens. Hvis motoren kører meget fint kan du bare køre videre. Hvis ikke eller du er l tvivl kan du få dyserne tester på et værksted som har det rette udstyr og derefter beslutte om der skal skiftes dyser.

Re: Test af dyser

: 18. sep 2013, 08:52
af Balutski
tj0298 skrev:Hej !
Er der nogle der ved hvor stor forskel der må være på dyserne ?

Jeg har været ved at lave en test med slanger, for at se hvor meget diesel som løber retur fra dyserne, efter ca. 30 sek. kunne jeg måle en forskel på 3 cm i en 10 mm slange, altså forholdet imellem den dyse som sendte mest retur i forhold til den som sendte mindst retur.
Cyl 1 = 14cm
Cyl 2 = 16cm
Cyl 3 = 17cm
Cyl 4 = 14cm
cyl 5 = 16cm
Kan man bruge dette til noget ?

Bilen er en W211 E270 CDI 2002, km 500+
Jeg kører en E320 cdi st.car fra 2003. Oplevede dårlig tomgang som periodevis var slemt og så blev lidt bedre. Intet at mærke vi almindelig kørsel. Selv med høj motorvejshastighed i Tyskland var der intet at bemærke. Fik så Gørløse til at kigge på den, og det viste, at det stod slemt til med 4 af de 6 dysser. Fik skiftet dem alle for omkring 10.500 inkl. moms og lånebil.