El antenne (W124)

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

El antenne (W124)

Indlæg af Administrator »

Min el-antenne vil hverken køre helt op eller helt ned. Hvordan kan man få den til at fungere igen.
Gode ideer efterlyses.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Wulff.

Hvis du har prøvet at rense og smøre selve antennen, og den stadig ikke vil helt op og heller ikke helt ned, så kan du, hvis det er en originel antenne, købe selve antennen (pisken) hos Mercedes for ca. 150,-kr.
Jeg har selv lige skiftet min egen, den havde samme symptomer.
Den kører som ny igen. :D

Mvh.
Henrik.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

El antenne

Indlæg af Administrator »

Hej Henrik L.

Hvordan afmonterer jeg antennen, når nu den kun kører halvt op. Jeg har tidligere skiftet pisken, men der sad nylon strippen slet ikke fast i motoren.

Mvh.
Wulff
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Wulff.

Jeg går ud fra vi kun taler om udskiftning af pisken, og ikke hele antennen.
Du starter med at køre antennen det stykke op den nu kan.
Her efter løsner du møtrikken som sidder der hvor antennen forsvinder ned i hullet. Kør her efter antennen ned igen, og derefter op, så burde det hele falde ud af sig selv. Det er kun den lille møtrik der holder pisken fast.
Det, at antennen ikke kan køre helt op betyder ikke noget, det burde bare få antennen til at falde hurtigere ud. Hvis der er noget der køre stramt, kan du hjælpe den lidt på vej.
Når den skal i igen, sætter du bare antennen til at køre ned. Når den køre ned, ''fodre'' du bare nylon båndet ned i hullet og styrer antennen efter, så køre den selv på plads. Spænd her efter møtrikken, så burde den virke som ny.

Skal du skifte hele antennen, så skal inderbeklædningen af i bagagerummet. Når den er væk, så sidder der en skrue og holder antennen i bagagerummet + stelkabel og antennekabel.
Hvis antennen kun kan køre halvt ned, og du vil have antennemotoren ud, så er det nok nødvendigt at pille pisken af først, den er nok for lang til at kunne komme ud hvis antennen ikke kan køre ned.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Henrik L.

Tak for den præcise beskrivelse. Jeg vil straks forsøge at skifte pisken.

Mvh
Henrik W.
Besvar