E 300 td
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 16. jun 2013, 18:17
E 300 td
Starter fint, kører få hundrede meter og begynder så at smådø. Troede at det var brændoliefilteret der var fyldt med parafin mm og skiftede det. Det hjalp ikke. Når den har stået og hakket lidt på 1 cyl, kommer der lidt gang igen på fuld skrue og man kører nogle få meter og så er den gal igen. Når vi har prøvet det en 3-4-5 gange er den tilsyneladende blevet varm nok og så er alt normalt. Hvad f.... sker der, er der nogen som har et bud?
Lillebror
Lillebror
Re: E 300 td
Luft i brændstofsystemet. Eventuelt et deffekt rør under bilen
Re: E 300 td
Hvordan skulle det kunne være luft, når den kører perfekt når den er varm ??JTC skrev:Luft i brændstofsystemet. Eventuelt et deffekt rør under bilen
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: E 300 td
Fordi ( hvis ) fremløb er utæt, kan der godt på lavtryksiden være lidt brænstof til kørsel. Når det er brugt, ja så kommer der luft Så får man bilen i gang - udluftning er sket. Når bilen så holder stille igen, kommer der luft i systemet igen.
Utæt kan være tæring, eller en dårlig pakning/ o-ring.
Utæt kan være tæring, eller en dårlig pakning/ o-ring.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: E 300 td
Øhh, jeg læser bare hvad "lillebror1" skriver, nemlig at : "- er den tilsyneladende blevet varm nok og så er alt normalt." dvs at den fungerer normalt når den er varm.E 270 2001 skrev:Fordi ( hvis ) fremløb er utæt, kan der godt på lavtryksiden være lidt brænstof til kørsel. Når det er brugt, ja så kommer der luft Så får man bilen i gang - udluftning er sket. Når bilen så holder stille igen, kommer der luft i systemet igen.
Utæt kan være tæring, eller en dårlig pakning/ o-ring.
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: E 300 td
jaja, ok.. Jeg ikke tror at lillebror1 mener driftsvarm, men at den er "varmere" - uden at det er det der gør at den så kan holde sig i gang ( fordi at der efter de 3-4-5 gange er tryk i systemet )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: E 300 td
Ja Dansk kan være sværtE 270 2001 skrev:jaja, ok.. Jeg ikke tror at lillebror1 mener driftsvarm, men at den er "varmere" - uden at det er det der gør at den så kan holde sig i gang ( fordi at der efter de 3-4-5 gange er tryk i systemet )
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: E 300 td
Hvordan går det med bilen lillebror1
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 16. jun 2013, 18:17
Re: E 300 td
Tak for jeres bud. Har ikke kørt siden (bruger mest varebilen), men vil nu gå ud og starte dyret og så skal i få en melding!E 270 2001 skrev:
Hvordan går det med bilen lillebror1
- nå, det var det samme som sidst, den kører lige et minuts tid, og så dør den. Så starter man igen og den udlufter og går hakkende igang, og et øjeblik senere er alt normalt. Så jeg tror på den med den falske luft, og må se at få fundet gerningsstedet! Men, som sagt, - tak for interessen, og så melder jeg selvfølgelig tilbage når jeg får taget mig sammen.
Hilsen lillebror
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 16. jun 2013, 18:17
Re: E 300 td
Kære venner
Nu har jeg et nyt problem med min gamle 124èr, og er derfor herinde på siden. Jeg opdagede at sidste gang lovede jeg at vende tilbage når problemet var løst. Det "glemte" jeg, - Jeg kørte dyret til JTC i Greve, som hurtigt løste problemet med en utæt O-ring ved d-pumpen. Det kostede 1000 kr. incl moms, og det var da yderst rimeligt! Nu drypper den lidt diesel, og skal lige "fyldes op" med startermotoren, så jeg må ned til JTC igen !
Hilsen Lillebror
Nu har jeg et nyt problem med min gamle 124èr, og er derfor herinde på siden. Jeg opdagede at sidste gang lovede jeg at vende tilbage når problemet var løst. Det "glemte" jeg, - Jeg kørte dyret til JTC i Greve, som hurtigt løste problemet med en utæt O-ring ved d-pumpen. Det kostede 1000 kr. incl moms, og det var da yderst rimeligt! Nu drypper den lidt diesel, og skal lige "fyldes op" med startermotoren, så jeg må ned til JTC igen !
Hilsen Lillebror