E 300 td

Alt vedrørende teknik
Besvar
lillebror1
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. jun 2013, 18:17

E 300 td

Indlæg af lillebror1 »

Starter fint, kører få hundrede meter og begynder så at smådø. Troede at det var brændoliefilteret der var fyldt med parafin mm og skiftede det. Det hjalp ikke. Når den har stået og hakket lidt på 1 cyl, kommer der lidt gang igen på fuld skrue og man kører nogle få meter og så er den gal igen. Når vi har prøvet det en 3-4-5 gange er den tilsyneladende blevet varm nok og så er alt normalt. Hvad f.... sker der, er der nogen som har et bud?
Lillebror
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: E 300 td

Indlæg af JTC »

Luft i brændstofsystemet. Eventuelt et deffekt rør under bilen
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E 300 td

Indlæg af BWJ »

JTC skrev:Luft i brændstofsystemet. Eventuelt et deffekt rør under bilen
Hvordan skulle det kunne være luft, når den kører perfekt når den er varm ??
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: E 300 td

Indlæg af E 270 2001 »

Fordi ( hvis ) fremløb er utæt, kan der godt på lavtryksiden være lidt brænstof til kørsel. Når det er brugt, ja så kommer der luft :shock: Så får man bilen i gang - udluftning er sket. Når bilen så holder stille igen, kommer der luft i systemet igen.
Utæt kan være tæring, eller en dårlig pakning/ o-ring.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E 300 td

Indlæg af BWJ »

E 270 2001 skrev:Fordi ( hvis ) fremløb er utæt, kan der godt på lavtryksiden være lidt brænstof til kørsel. Når det er brugt, ja så kommer der luft :shock: Så får man bilen i gang - udluftning er sket. Når bilen så holder stille igen, kommer der luft i systemet igen.
Utæt kan være tæring, eller en dårlig pakning/ o-ring.
Øhh, jeg læser bare hvad "lillebror1" skriver, nemlig at : "- er den tilsyneladende blevet varm nok og så er alt normalt." dvs at den fungerer normalt når den er varm.
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: E 300 td

Indlæg af E 270 2001 »

jaja, ok.. Jeg ikke tror at lillebror1 mener driftsvarm, men at den er "varmere" - uden at det er det der gør at den så kan holde sig i gang ( fordi at der efter de 3-4-5 gange er tryk i systemet )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E 300 td

Indlæg af BWJ »

E 270 2001 skrev:jaja, ok.. Jeg ikke tror at lillebror1 mener driftsvarm, men at den er "varmere" - uden at det er det der gør at den så kan holde sig i gang ( fordi at der efter de 3-4-5 gange er tryk i systemet )
Ja Dansk kan være svært :lol: :lol:
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: E 300 td

Indlæg af E 270 2001 »

:roll:

Hvordan går det med bilen lillebror1 :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
lillebror1
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. jun 2013, 18:17

Re: E 300 td

Indlæg af lillebror1 »

E 270 2001 skrev::roll:

Hvordan går det med bilen lillebror1 :?:
Tak for jeres bud. Har ikke kørt siden (bruger mest varebilen), men vil nu gå ud og starte dyret og så skal i få en melding!
- nå, det var det samme som sidst, den kører lige et minuts tid, og så dør den. Så starter man igen og den udlufter og går hakkende igang, og et øjeblik senere er alt normalt. Så jeg tror på den med den falske luft, og må se at få fundet gerningsstedet! Men, som sagt, - tak for interessen, og så melder jeg selvfølgelig tilbage når jeg får taget mig sammen.

Hilsen lillebror
lillebror1
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. jun 2013, 18:17

Re: E 300 td

Indlæg af lillebror1 »

Kære venner
Nu har jeg et nyt problem med min gamle 124èr, og er derfor herinde på siden. Jeg opdagede at sidste gang lovede jeg at vende tilbage når problemet var løst. Det "glemte" jeg, - Jeg kørte dyret til JTC i Greve, som hurtigt løste problemet med en utæt O-ring ved d-pumpen. Det kostede 1000 kr. incl moms, og det var da yderst rimeligt! Nu drypper den lidt diesel, og skal lige "fyldes op" med startermotoren, så jeg må ned til JTC igen !

Hilsen Lillebror
Besvar