W212 2011 200 vs 220

Alt vedrørende teknik
Besvar
asp3200
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21. jun 2013, 14:04

W212 2011 200 vs 220

Indlæg af asp3200 »

Hej Alle

Er ny herinde men går med store tanker om at købe en Mercedes E200 eller E220 model W212 fra 2011 og frem, ikke stationcar.

Jeg har sat mig en del ind i bilen osv, men jeg har 2 spørgsmål som driller mig, så håber I kan svare mig på dem.

1: Er motoren på en 200 og en 220 den samme undtagen chippen som giver de ekstra HK. Kan umiddelbart ikke se andet end HK som er anderledes. Gør de ligesom BMW 318, som egentlig er en 320 når det kommer til stykket?

2: LED lys, det helt aflange (ikke med bue som avantgarde har). Er det kørelys og bruges de store lygter ikke så meget, har endnu ikke set en W212 kører med de store lygter. Jeg kunne nemlig gerne tænke mig bi-xenon da jeg bor på landet og det er bældmørkt om aftenen. Så vil gerne høre om man både kan køre med LED lys og bi-xenon eller der skal pilles ved automat indstillingerne i ECU'en før det kan lade sig gøre( gider ikke sidde hver dag og skifte på lygte indstillinger indefra bilen) :)

Jeg kører fra Holbæk til Albertslund hver dag, så den skal kun bruges til lange ture og have en okay diesel økonomi, derfor holder jeg mig fra 250 og opad.

Håber også I vil komme med fifs og tricks, evt hvad man skal kigge efter ved køb af sådan en vogn.

På forhånd tak.
Fikret
Indlæg: 118
Tilmeldt: 16. mar 2009, 19:50
Geografisk sted: Herlev

Re: W212 2011 200 vs 220

Indlæg af Fikret »

Motorblokken er som sådan ens, men motorstyring og dyser er anerledes.

Hvis du køber bil med bixenon-lygter, vil lysene i led-lysene virke som kørelys, men disse "dæmper ned" når forlygterne aktiveres. De slås aldrig helt fra - kun styrken ændres.

Dernæst er almindelig halogenlys elendigt på w212, så xenon er en god idé.

Er der tale om en gammel taxi skal bilen gennemgås af en fagmand.
FF
Fikret
Indlæg: 118
Tilmeldt: 16. mar 2009, 19:50
Geografisk sted: Herlev

Re: W212 2011 200 vs 220

Indlæg af Fikret »

Følgende skal som minimum tjekkes - gerne skiftet hvis gammel taxi:

1)gearkasseconverter.
2) Skiftehus til gearkasse.
3) knastkæde.
4) Tandstang
5) bagbrosbøsninger.
6) hjullejer.
7) dyser.
8) utæthed i varmeveklser - dog nemt at skifte på 200 og 220, hvorimod det er noget møg på 350.


Det lyder lidt sindsygt, men som regel har biler med 280-290 tkm fået hele turen, mens biler på 250 tkm som regel ikke har været turen igennem :-D

Så den billigste kan være den bedste, men tjek historik på bilen ordentligt.
FF
asp3200
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21. jun 2013, 14:04

Re: W212 2011 200 vs 220

Indlæg af asp3200 »

Fikret skrev:Motorblokken er som sådan ens, men motorstyring og dyser er anerledes.

Hvis du køber bil med bixenon-lygter, vil lysene i led-lysene virke som kørelys, men disse "dæmper ned" når forlygterne aktiveres. De slås aldrig helt fra - kun styrken ændres.

Dernæst er almindelig halogenlys elendigt på w212, så xenon er en god idé.

Er der tale om en gammel taxi skal bilen gennemgås af en fagmand.
Okay, så du vil ikke "bare" anbefale man fik den chippet, men istedet gik efter en 220?

Xenon er taget til efterretning :)
asp3200
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21. jun 2013, 14:04

Re: W212 2011 200 vs 220

Indlæg af asp3200 »

Fikret skrev:Følgende skal som minimum tjekkes - gerne skiftet hvis gammel taxi:

1)gearkasseconverter.
2) Skiftehus til gearkasse.
3) knastkæde.
4) Tandstang
5) bagbrosbøsninger.
6) hjullejer.
7) dyser.
8) utæthed i varmeveklser - dog nemt at skifte på 200 og 220, hvorimod det er noget møg på 350.


Det lyder lidt sindsygt, men som regel har biler med 280-290 tkm fået hele turen, mens biler på 250 tkm som regel ikke har været turen igennem :-D

Så den billigste kan være den bedste, men tjek historik på bilen ordentligt.
Jeg vil helt klart gerne have en fagmand med ud og have den op på lift hos sælgeren, ved godt det højst sandsynligt vil være en 2 årig Taxa jeg køber, men hvis servicebogen er i orden og den har kørt med film og sædebetræk så står den jo flot. Nogen ide om hvad det vil koste at "lease" en fagmand herinde fra som tog med ud og hjalp mig med bilen:)?
Brugeravatar
270cdi
Indlæg: 215
Tilmeldt: 8. aug 2010, 18:38
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: W212 2011 200 vs 220

Indlæg af 270cdi »

Der er også forskeld på turboen
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W212 2011 200 vs 220

Indlæg af BWJ »

og partikelfilter, køler, og sikkert meget andet :wink:
ZOOM ZOOM.
møllesøe
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. jun 2012, 17:09
Geografisk sted: København

Re: W212 2011 200 vs 220

Indlæg af møllesøe »

Hvis du vil starte med at chippe den vil det måske være at foretrække en 250 istedet for 200 eller 220.!! Der kan ikke være den store forskel på brændstof økonomi..
En netop frikørt taxa er som regel også gennemgået ved mercedes inden garantien udløber så de burde være i orden blot gå efter en der har kørt på servicekontrakt for det er langt fra alle der har det.Carsten
asp3200
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21. jun 2013, 14:04

Re: W212 2011 200 vs 220

Indlæg af asp3200 »

møllesøe skrev:Hvis du vil starte med at chippe den vil det måske være at foretrække en 250 istedet for 200 eller 220.!! Der kan ikke være den store forskel på brændstof økonomi..
En netop frikørt taxa er som regel også gennemgået ved mercedes inden garantien udløber så de burde være i orden blot gå efter en der har kørt på servicekontrakt for det er langt fra alle der har det.Carsten
Synes der er stor forskel på pris og km/l på 200/220 vs 250, så holder mig nede i de lavere modeller:)
Besvar