Der er altid en chance for at dette sker. Når skiver fremstilles til bremser opstår der spændinger i stålet når de drejes, før i tiden kunne lagertid minimere dette, jeg ved ikke hvordan man får den spænding ud idag, men man gør sikkert noget fra fabrikken. Kender ikke til bilindustrien, men spån tagende stålbearbejdning generelt.
En anden ting Kim, har du efter bremseskift kørt hurtigt og foretaget kraftige opbremsninger og varmet dine skiver pludseligt?
Det kan få dem til at slå sig hvis spændingerne ikke er bremset roligt ud ad af dem. Typisk noget unge uvidende knægte gør, billige skiver fra Thansen og så skal den have tæsk, og de ødelægger dem uden at kunne forstå kvalitet/pris hænger sammen ligesom Thansen styled og racerbiler ikke er det samme.
Har selv prøvet at få nye skiver foran på en BMW 320, og allerede dagen efter begyndte rattet at ryste under indbremsning. Jeg blev først spurgt om jeg kørte vildt, men det havde jeg altså ikke, bare almindelig jobpendling på motorvej og kø kørsel. De tog den på reklamationen uden problemer, da de ofte havde set det før. De kaldte det at skiverne var for friske. Her taler vi om originaldele på autoriseret værksted.
Men sandheden kan også lige der hvor JTC peger, at man ikke har gjort ordenligt rent på anlægsfladen når den nye bremseskive monteres, men så burde du nok have opdaget det straks.
Nu håber jeg selvfølgeligt du har fået det på et ordenligt værksted. Afsted til værkstedet og indgiv din reklamation, og er det noget fra Thansen din kammerat har skiftet for dig, så kan man jo overveje hvorfor det er så billigt.
Beklager hvis jeg nævner Thansen, men du skriver INTET om omstændighederne omkring problemet, hvem der skiftede, hvad dele du fik på o.s.v.
