Hej kloge mennesker,
Jeg satte mig i morges ind i min W211 220CDI st.car fra 2008, og undrede mig over det føltes som om jeg sad tættere på jorden end jeg plejede... Da jeg havde kørt ca. 1 km, blev instrumentbrættet rødt med teksten "STOP: Bil for lav!".
Jeg stoppede selvfølgelig bilen, og gik ud og konstaterede at bagenden hang langt nede mod jorden. Mit målebånd fortalte mig, at bunden af hjulkassen på bagenden nu er 7,5cm lavere end for-enden... Jeg er ikke så klog når det kommer til biler, så jeg er selvfølgelig nervøs for det er noget hamrende dyrt der nu skal laves! Er der nogen der ved hvad det kan være?
Det er begge hjul det drejer sig om, bagtil. Jeg bilder mig selv ind der er noget luftaffjedring på st.cars, men jeg ved ikke hvordan jeg checker om det måske er en kompressor eller lignende der er stået af. Det er vel usandsynligt, at begge støddæmpere ryger samtidigt, er det ikke?
Bilen har nu kørt 225.000, altid serviceret hos mercedes. Stort service for 5 uger siden.
STOP: Bil for lav
Re: STOP: Bil for lav
Det kan også ske hvis du har rumsteret med at skifte hjul, og haft en donkraft på, og luftundervognen har kompenseret så meget, at den ikke længere har luft nok til at kravle op i normal igen. Men så ville den pumpe til normal på få sekunder med motoren tændt.
Men efter det du skriver så kan du godt køre på værksted, dit luftsystem bagi taber luft et sted. Uanset hvad kan du ikke køre sådan rundt, og et seriøst værksted tilbyder at hente bilen på en trailer. Du kan jo ikke køre. Sådan er det bare.
Men efter det du skriver så kan du godt køre på værksted, dit luftsystem bagi taber luft et sted. Uanset hvad kan du ikke køre sådan rundt, og et seriøst værksted tilbyder at hente bilen på en trailer. Du kan jo ikke køre. Sådan er det bare.
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Re: STOP: Bil for lav
Det kan være kompressoren eller nivo sensoren som der er kvaler med.. Den mest hyppige fejl er at armen til sensoren, er deffekt og røget af.
Som der skrives, op på et fejeblad og ud til et værksted der kan læse fejkoder og værdier på systemet
Som der skrives, op på et fejeblad og ud til et værksted der kan læse fejkoder og værdier på systemet
Re: STOP: Bil for lav
Hej igen,
Nu er den lige kommet tilbage fra mekanikeren... Det var en utæt slange, men fordi kompressoren havde kørt uden, skulle kompressoren også skiftes. Han lappede så slangen, skiftede kompressor og det var det
Nogen der så kan svare på, hvorfor man ikke skifter slangen, i stedet for at lappe den? Er det en specielt dyr del?
Nu er den lige kommet tilbage fra mekanikeren... Det var en utæt slange, men fordi kompressoren havde kørt uden, skulle kompressoren også skiftes. Han lappede så slangen, skiftede kompressor og det var det
Nogen der så kan svare på, hvorfor man ikke skifter slangen, i stedet for at lappe den? Er det en specielt dyr del?
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: STOP: Bil for lav
Den er sikkert besværlig at skifte
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.