Hvordan er det nu med rust garanti..?

Alt vedrørende teknik
Besvar
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Hvordan er det nu med rust garanti..?

Indlæg af jjakobse »

Hej alle,

Jeg må sande at en W211'er heller ikke kan modstå det danske klima, og jeg har nu fundet rust ved dørkant og bagskærm.

Men hvad kan man egentlig regne med når det kommer til rust garanti..? Bilen er fra juli 07...

Mvh

Jesper
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: Hvordan er det nu med rust garanti..?

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa
Det er jo lidt et ømtåleligt emne vi har med at gøre her.
Du skal i første omgang have haft din bil serviceret hos MB og stemplet i service bogen og udført det de har anbefalet repareret for at din garanti skal gælde.
Hvor mange huller du så har i bogen hvor der ikke er udført MB service og dette måske kan henledes til at der skulle være årsag til dit rust ikke er blevet opdaget har jeg svært ved at sige.
Tror at det hele bliver lidt nemmere hvor bogen så at sige er fuld.
Ydermere skal det jo være gennemtæring begyndt inden fra som der dækkes og ikke noget der starter ude fra. Eks. Stensat osv der får lov at arbejde.
Men du skal ihvertfald ned forbi din nærmeste forhandler og til at bearbejde dem
Så du må gerne poste lidt mere omkring udfaldet

Held og lykke
Vh MB freak
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvordan er det nu med rust garanti..?

Indlæg af jjakobse »

MB-Freak skrev:Hejsa
Det er jo lidt et ømtåleligt emne vi har med at gøre her.
Du skal i første omgang have haft din bil serviceret hos MB og stemplet i service bogen og udført det de har anbefalet repareret for at din garanti skal gælde.
Hvor mange huller du så har i bogen hvor der ikke er udført MB service og dette måske kan henledes til at der skulle være årsag til dit rust ikke er blevet opdaget har jeg svært ved at sige.
Tror at det hele bliver lidt nemmere hvor bogen så at sige er fuld.
Ydermere skal det jo være gennemtæring begyndt inden fra som der dækkes og ikke noget der starter ude fra. Eks. Stensat osv der får lov at arbejde.
Men du skal ihvertfald ned forbi din nærmeste forhandler og til at bearbejde dem
Så du må gerne poste lidt mere omkring udfaldet

Held og lykke
Vh MB freak
Hej MB Freak..!

Jeg forudser allerede visse krusninger i vandet..! :) Sagen er at jeg arbejder hos Toyota forhandler, og derfor har det jo været nemlig og naturligt at lade service foretage på vores eget værksted.

Men jeg kan sagtens forestille mig at der bliver ballade med manglende autoriserede stempler i bogen, det samme var galt med min gamle 210'er. Den var dog for det første betydeligt ældre, og jeg mener også at kriterierne for rustgaranti var anderledes dengang.

Men jeg prøver, og så må vi se hvad de siger. Smider en update når der er nyt..!

Mvh

Jesper
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Hvordan er det nu med rust garanti..?

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg ville ikke forvente ret meget. 6 år og nogle 100.000 km uden at en værkfører på aut. værkssted har haft mulighed for at følge med i bilens historie og eventuelle småskader. Har selv en fra 05 uden en eneste rustplet og nul skader. Det kan nemt lade sig gøre. Jeg passer den selv.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvordan er det nu med rust garanti..?

Indlæg af BWJ »

Prøv at se her, udtalt af én af dem med slips på i koncernen. viewtopic.php?f=24&t=5456
ZOOM ZOOM.
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: Hvordan er det nu med rust garanti..?

Indlæg af Kiefer »

Har FDM ikke et par gange udtalt at den rustgaranti MB udsteder ikke var det papir værd den var skrevet på?
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvordan er det nu med rust garanti..?

Indlæg af BWJ »

Kiefer skrev:Har FDM ikke et par gange udtalt at den rustgaranti MB udsteder ikke var det papir værd den var skrevet på?
Jo FØR 2003..
ZOOM ZOOM.
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: Hvordan er det nu med rust garanti..?

Indlæg af Kiefer »

BWJ skrev:
Kiefer skrev:Har FDM ikke et par gange udtalt at den rustgaranti MB udsteder ikke var det papir værd den var skrevet på?
Jo FØR 2003..
De (FDM) er nu ikke helt færdige med at diskutere emnet, senest i udgaven fra januar 2010 omkring lovligheden af det de skriver i garantien, men jeg går ikke ud fra at der er nogen herinde der ikke benytter et autoriseret værksted til sine eftersyn ;-)
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Besvar