W221 forreste venstre siderude fungerer ikke

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

W221 forreste venstre siderude fungerer ikke

Indlæg af Kiefer »

Hej.

Min siderude i højre side på min MB W221 fra 2006 vil ikke rulle ned når jeg trykker på knappen, det er på jysk pænt træls når jeg bl.a. skal trække en parkeringsbillet ;-)

Sidst jeg havde bilen til service ved Klaus & Co i Kappeln sagde de til mig at det var motoren til ruden der var defekt og skulle skiftes, jeg havde hørt om andre der havde samme problem og at de havde fået fikset deres med en software opdatering. Værkføreren i Kappeln sagde at det havde de tjekket for.

Nå, men en motor i sidedøren ville jeg nu ikke betale 300 EUR for at de skiftede når jeg kunne købe en lettere brugt ved http://www.mbgtc.de til 94 EUR inkl porto til DK og så selv skifte den.

Så i dag i den gode sommervarme fandt jeg værktøjet frem og pillede dørpanelet af, tog den gamle motor ud og satte den nye motor i, desværre havde det ikke rigtig den ønskede effekt. Så nu er det jeg vil høre om der er andre herinde der kan have en idé om hvad det kan være. Har overvejet om det er SAM modulet i døren, men eftersom resten af knapperne i venstre dør fungerer så er jeg ikke helt overbevist om det kan være det, tror måske mere det kunne være knapmodulet til vinduerne i døren hvor man formodentlig bruger den til venstre forrude mest der kunne være defekt, men jeg synes jeg gætter lidt i blinde.

Når jeg sætter min tester til og aktiverer knappen, giver den beskeden at den ruller vinduet ned, men desværre sker der ikke noget, så burde det jo heller ikke være knap-modulet den er galt med. Er lidt i vildrede her, så enhver hjælp vil blive værdsat.

Mvh
Martin Kiefer
W221 S350 fra 2006
W164 ML280CDI fra 2006
Senest rettet af Kiefer 12. jul 2013, 21:52, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Brugeravatar
kruse
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21. jan 2010, 16:26
Geografisk sted: Lyngby C
Kontakt:

Re: W221 venstre forrude fungerer ikke

Indlæg af kruse »

xxx
Senest rettet af kruse 18. sep 2014, 16:30, rettet i alt 3 gange.
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: W221 venstre forrude fungerer ikke

Indlæg af Kiefer »

Aargh... selvfølgelig er det ikke forruden jeg mener ;-)

Der skulle have stået sideruden, at læse korrektur...

Der er forreste siderude i venstre side der ikke fungerer.

Mvh
Martin Kiefer
W221 S350 fra 2006
W164 ML280CDI fra 2006
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: W221 forreste venstre siderude fungerer ikke

Indlæg af E 270 2001 »

Har du kontrollert ledningernes stand :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W221 forreste venstre siderude fungerer ikke

Indlæg af SLKkompressor »

Nu har du jo afprøvet den gode gamle metode med at skifte komponenter ud/rundt. Så skal du i gang med at teste ledninger og måle spændinger og modstande i alle forbindelser til og fra vinduets servomodul. Det kan nok kun gøres med en original STAR tester eller liste over måleværdier og et god volt, modstand og ampere måler. Check først og fremmest alle stel forbindelser vedrørende venstre fordør. Virker spejl justeringen i venstre side?
marmint
Indlæg: 78
Tilmeldt: 20. jan 2010, 14:43

Re: W221 forreste venstre siderude fungerer ikke

Indlæg af marmint »

Har du målt at motoren får strøm?
Jeg troede også, at motoren var gået på min venstre fremme, men inden jeg bestilte ny motor ville jeg måle den igennem. Det viste sig at den ene ledning var knækket!

mvh. Marmint
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: W221 forreste venstre siderude fungerer ikke

Indlæg af Kiefer »

Har nu forsøgt at have en tester på, den siger at "power motor" ikke kan aktiveres på grund af for høj temperatur. Bilen måler temperaturen til at være 85 grader celsius på motoren til vinduet, hvilket selvfølgelig er helt hen i skoven...
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: W221 forreste venstre siderude fungerer ikke

Indlæg af Kiefer »

Hmm, har fået kontrolleret alle 6 kabler der går fra motor til DCM-FL, og alle ser ud til at fungere, nogen der ved hvordan "thermal fuse" er forbundet til siderudemotoren, ser ud til at det er den det er galt med, bliver ved at at melde overophedet motor.

Begynder at blive i tvivl om den siderudemotor jeg har købt skulle være defekt. Den termiske sensor burde jo sidde inde i selve siderudemotoren hvis jeg ikke tager meget fejl?

Ender nok med at jeg må hive sidebeklædningen af en af de andre døre for at se om den virker der. Inden jeg gør det vil jeg dog lige høre om stikket er ens i alle fire døre?

Synes næsten det er en falliterklæring hvis jeg bliver nød til at køre til MB for at få det fikset, en udskiftning af en sådan motor burde jo ikke give anledning til de store udfordringer ;-)
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: W221 forreste venstre siderude fungerer ikke

Indlæg af Kiefer »

Nå...det var softwaren i dørkontrolmodulet der skulle opdateret, rullemotoren fejler ikke noget. Måtte en tur forbi Hessel i Århus for at få det gjort. De troede godt nok ikke rigtig på mig da jeg ringede ind og sagde jeg gerne ville have softwareopdateret min venstre fordør :-)

Men de ville da gerne give det et forsøg, men de mente altså nok at det normalt ville være en udskiftning af styreenheden. Men efter softwareopdateringen virker min siderude igen.

Så hvis nogen skulle mangle har jeg en næsten ny motor til højre siderude liggende, aldrig brugt da det stadig er den gamle der sidder i bilen...
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
nalle
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. okt 2013, 16:10

Re: W221 forreste venstre siderude fungerer ikke

Indlæg af nalle »

hej jeg har samme problem lige nu med min mercedes har samme bil s350 2006 sidderuden i chaufførens side virker ikke alle de andre virker hvad kostede det at få den opdaterede
Besvar