Håber jeg bare har været uheldig. HJÆLP

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Håber jeg bare har været uheldig. HJÆLP

Indlæg af BWJ »

Har en irriterende fejl, med lidt rysteri ved acceleration i 5 gear fra 2500-3000 omdr.
Her på vores ferietur har vi været rundt i landet, og vi har været inde hos 3 forskellige aut. forhandlere, ingen nævnt ingen glemt, som mente at de nemt kunne finde fejlen, det eneste vi har fået ud af det, er en regning hver gang :cry: og ingen konklusion.

Er de aut. forhandlere bare pengemaskiner, som kun kan sælge biler og skifte olie, eller hvad kan man forvente ?.
Med en timepris på >1.000,00/time, må man da vel kunne forvente noget knowhow, eller er jeg bare naiv ???
I gennemsnit har de brug 2½ hver sted.
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Håber jeg bare har været uheldig. HJÆLP

Indlæg af E 270 2001 »

Efteruddannelse halter mange steder, og en mekaniker der er uddannet for bare 8-10 år siden kan være meget lost i fejlsøgning. Og hvis man har en :evil: forhold til el, så er det svært at fejlsøge. Det er også for dårligt af værkstederne at tage penge for en vare de egentlig IKKE leverer, samt at en mekaniker skal sige fra, hvis ikke han kan finde ud af det :idea:

desuden er fejlkoder retningsvisende, og ud fra dem skal man fejlsøge - ikke udskifte :!:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Håber jeg bare har været uheldig. HJÆLP

Indlæg af BWJ »

Men så vil jeg da bare håbe, at jeg en dag finder et værksted med "opdaterede" svende :lol: men det er nok en større udfordring - desværre.
ZOOM ZOOM.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Håber jeg bare har været uheldig. HJÆLP

Indlæg af ThomasDK »

Der er meget stor forskel på mekanikere, nogle gange er det jo se små værksteder der ved mest.
Mercedes Malmø ville for 8 år siden have at jeg skiftede 6 dyser på min w210 af 1.500 + arbejde + moms, da den ene cylinder gik rimeligt hårdt. Ved et tilfælde kørte jeg ind til Emins auto på Nørrebro, han er også taxaejer, og de har lidt blandede erfaringer fra alle sider.
Da han havde lyttet lidt til bilen i tomgang udenfor, sagde han bare HA HA og gik ud på lageret efter 2 små flasker.
Ja guess what, 2 flasker Bell Add og så kørte jeg igen. Jeg tror jeg gav omkring 150 kr, og 2 tanke diesel med Bell Add efter kørte maskinen igen lækkert. Der havde sikkert siddet nogle slagger i en af dyserne.

Til gengæld er MB Malmø i nyere tid meget mere servicemindede mht global nybilsgaranti, hvor de under "dysehelvedet" med Delfi dyserne på de fircylindrede, var meget mere servicemindede end Københavnerværkstederne. Det kan man læse i debatindlæg i årene 09-10.

Service flytter sig, god ledelse og kompetent personale der går op i en højere enhed er ikke konstant.

Da Emin ikke er autoriseret bruger jeg ham ikke til service på den nuværende bil da jeg stadigt har nybilsgaranti, men kunne godt finde på at ringe til ham igen hvis jeg havde et problem som dig BWJ. De har altid åbent 365 dage, det er da fint til et akut fix.
Men bemærk at jeg har ikke været der i mange år, aner ikke hvordan de er nu. Glem websiden, den har altid været landets grimmeste.

Håber du får løst problemet, jeg jagter selv i øjeblikket en lille fin metallisk skrigelyd fra passagersæde ryglænet. - tror jeg...
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Håber jeg bare har været uheldig. HJÆLP

Indlæg af BWJ »

ThomasDK skrev:Der er meget stor forskel på mekanikere, nogle gange er det jo se små værksteder der ved mest.
Mercedes Malmø ville for 8 år siden have at jeg skiftede 6 dyser på min w210 af 1.500 + arbejde + moms, da den ene cylinder gik rimeligt hårdt. Ved et tilfælde kørte jeg ind til Emins auto på Nørrebro, han er også taxaejer, og de har lidt blandede erfaringer fra alle sider.
Da han havde lyttet lidt til bilen i tomgang udenfor, sagde han bare HA HA og gik ud på lageret efter 2 små flasker.
Ja guess what, 2 flasker Bell Add og så kørte jeg igen. Jeg tror jeg gav omkring 150 kr, og 2 tanke diesel med Bell Add efter kørte maskinen igen lækkert. Der havde sikkert siddet nogle slagger i en af dyserne.

Til gengæld er MB Malmø i nyere tid meget mere servicemindede mht global nybilsgaranti, hvor de under "dysehelvedet" med Delfi dyserne på de fircylindrede, var meget mere servicemindede end Københavnerværkstederne. Det kan man læse i debatindlæg i årene 09-10.

Service flytter sig, god ledelse og kompetent personale der går op i en højere enhed er ikke konstant.

Da Emin ikke er autoriseret bruger jeg ham ikke til service på den nuværende bil da jeg stadigt har nybilsgaranti, men kunne godt finde på at ringe til ham igen hvis jeg havde et problem som dig BWJ. De har altid åbent 365 dage, det er da fint til et akut fix.
Men bemærk at jeg har ikke været der i mange år, aner ikke hvordan de er nu. Glem websiden, den har altid været landets grimmeste.

Håber du får løst problemet, jeg jagter selv i øjeblikket en lille fin metallisk skrigelyd fra passagersæde ryglænet. - tror jeg...
Tak for input :)
ZOOM ZOOM.
Besvar