Side 1 af 2

Aircon

: 27. jul 2013, 20:17
af JPA
Når jeg kører med aircon tændt, er luften meget koldere i passager siden end i kørersiden, når temperaturen er indstillet på det samme, i begge sider, selv om jeg indstiller førersiden på max. kold, er luften stadig ikke ret kold.
Mit aircon. er med drejeknapper.

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 00:26
af JTC
Det kunne tyde på at duoventilen ikke lukker helt tæt, eventuelt p.g.a. snavs i ventilen.

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 07:53
af JPA
Jeg har hørt at w211 ikke har en duoventil men bare en stophane, og hvis den ikke virker vil det påvirke varme/kulde mellem for og bag, men det vil være ens i begge sider,
er det en misforståelse ?

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 09:40
af SLKkompressor
Det er en misforståelse hvis det er et "normalt" 2 zone anlæg hvilket lagt det fleste er. Her er højre og venstre hver sin zone som også omfatter bagsæder. Hvis det derimod er 4 zone anlæg kan du have ret.

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 09:54
af JTC
Sorry :D sad kl 2 om natten og skrev.... Så gik lige i 210 mode :D

Jo der er bare en stop hane på din bil, enten en flabs der hænger eller en dårlig føler. Få sat en tester på og se hvad føler signalerne siger

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 15:49
af JPA
Jeg tror du er inde på noget af det rigtige med den flaps. nu er spørgsmålet bare hvor sidder den flaps der fordeler kulden til højre og venstre side ?

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 15:59
af JPA
clk kompressor. det er et alm 2 sonet anlæg jeg har, mener du så at stopventilen godt kan have fejl, så temperaturen bliver forskellig i højre og venstre side.

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 17:52
af jensen
Det finder du ud af ved at klemme varmeslangen flad i højre inderskærm der er både til højre og venstre side i ventilen

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 19:22
af JPA
Jeg har prøvet at klemme slangen, det ændrede ingen ting, føleren er også kontrolleret og er ok, så jeg er tilbage ved at det nok er et spjæld der er fejl på, jeg er ikke klar over hvor det sidder, men er bange for det er inde i varmekassen hvilket betyder at det den nok skal ud, så det koster spidsen af en jetjager.

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 20:16
af jensen
Inde i kassen er der et varmeelement som kan varme i højre og venstre side hvis vandslangen er lukket kommer der ingen varme i bilen og der er ingen blandespjæld som i visse biler så hvis den køler mere i den ene side kan det kun være fordi mængden af luft er større i den ene side

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 21:02
af BWJ
Måske en idé at skifte støv/pollenfiltre ?
Er det det samme ved recirkulation ??

Re: Aircon

: 29. jul 2013, 21:51
af JTC
Prøv at resette dine flaps og tjek at der er nok kølemiddel på anlæget

Re: Aircon

: 30. jul 2013, 11:37
af JPA
Jeg har skiftet det filter der sidder i motorrummet i højre side ved indsugningsventilatoren, jeg kan ikke se der er nogen under handskerummet, er der kun det ene ?
Resette flaps, hvordan gøres det ?
hvis der ikke er noget blandespjæld, må det jo være stopventilen der kan fordele varmen, så det kan blive forskellig i de to sider, eller tager jeg fejl ?

Re: Aircon

: 30. jul 2013, 11:56
af SLKkompressor
Som jeg har forstået det snakker vi CLK Kompressor men hvilken årgang? Der er kun 1 filter til kabineluft men måske er der duoventiler? Jeg ville køre på værksted og få undersøgt dit anlæg. Det koster ikke en bondegård i det jyske.

Re: Aircon

: 30. jul 2013, 14:14
af jensen
Stopventilen kan det ikke være da slangen fra varmeapparat er blokeret


JPA skrev:Jeg har skiftet det filter der sidder i motorrummet i højre side ved indsugningsventilatoren, jeg kan ikke se der er nogen under handskerummet, er der kun det ene ?
Resette flaps, hvordan gøres det ?
hvis der ikke er noget blandespjæld, må det jo være stopventilen der kan fordele varmen, så det kan blive forskellig i de to sider, eller tager jeg fejl ?