Side 1 af 1

Dagens store spørgsmål.

: 30. jul 2013, 14:53
af BWJ
Har nu spurgt et par steder om pris mm for skylning af gearkasse, bare for at den skal have det godt :)
Nu er så spørgsmålet, nogen vil skylle den kold, mens andre mener den skal være driftsvarm,- hvad mener panelt er rigtigst ?
Samtidig starter ingen af dem motoren op, og kører den gennem alle gear under processen, - hvordan får man så renset ventiler mm i ventilhus, og evt. bundfald i converter ??

Re: Dagens store spørgsmål.

: 30. jul 2013, 15:16
af JTC
Jeg ville helt klart sige at dne skal være varm, da olie og skidt rester nemmer slipper.

Den bedste rens af ventilhuset, er at tage det af så man kan vende det på alle leder og kanter for at få det sidste olie ud af.
Konverteren er straks svære, da den skal af for at renses helt igennem, men det er jo også det der er formålet med et skyld.. da man blander den beskitte olie op med den friske og på den måde for den beskitte ud af systemet.

Der skal helst ikke køres rundt i gearne under en rens, da oliestanden ikke ville være den rigtige og på den måde kan forsage skade på gearkassen.