Værksted til G-Klasse w463

Alt vedrørende teknik
marmint
Indlæg: 78
Tilmeldt: 20. jan 2010, 14:43

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af marmint »

Både ja og nej. Det er en kendt ting, som bare sker. Mange G'ere kender til det. Før år 2000 var det jo manuelt, men efter det blev el, kommer den fejl bare. Nogle har aldrig haft den, andre jævnligt. Navnlig 270 CDI'er har det! Det er jo noget "man" kender til blandt g-folk. I mine øjne er det verdens bedste bil, men det er noget helt andet end almindelig Mercedes!
marmint
Indlæg: 78
Tilmeldt: 20. jan 2010, 14:43

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af marmint »

Læste lige dit indlæg i Geländewagen sektionen. Jeg er helt sikker på, at du skal tvangskøre fordeler-kassen!
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af E 270 2001 »

Jeg arbejder med GD dagligt, så jeg er rimeligt godt inde i dem.
Jeg kan kun opfordre til at fejlsøge ved udmåling - og så rette fejlen :idea:
Nr 1 er at afmontrere stik til for og bag og luse dem, og/eller ohme ledningen igennem.
Nr. 2 afhænger så af resultatet fra nr 1. ( ovenstående kan selv en amatør gøre :shock: ( at luse ), kablerne skal man vide hvor er :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
nrf_2960
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. jun 2013, 10:33

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af nrf_2960 »

Hold da op det er et super forum I har her! Tak igen for jeres tid...

Jeg synes jeg har prøvet at gøre alt muligt... Men om jeg har tvangskørt den nok ved jeg ikke. ?
Ville bare gerne møde et "firma/person" som E 270 2001 som arbejde med G-klassen og ikke som MB som siger jaaaaaaaa kan du ikke vise os hvordan man slår de forskellige spær til !!!!!!

Mvh Nicolai
marmint
Indlæg: 78
Tilmeldt: 20. jan 2010, 14:43

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af marmint »

Det er som skrevet tidligere vældigt enkelt! Du har ikke lys i høj/lav, så tryk lav i ca. 5 sekunder, tryk høj i ca. 5 sekunder. Så ved kassen, hvor den er, og alt burde være ok!

Marmint
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af E 270 2001 »

Jeg er lidt rundforvirret her :shock:

" Du har ikke lys i høj/lav, så tryk lav i ca. 5 sekunder, tryk høj i ca. 5 sekunder " :arrow: Fejlen er ABS-registrering

men måske lige nrf skal på banen her, så tråden IKKE kører af sporet :idea: ( og måske også lige skriver alt der er lavet - og prøvet )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af BWJ »

E 270 2001 skrev:Jeg er lidt rundforvirret her :shock:

" Du har ikke lys i høj/lav, så tryk lav i ca. 5 sekunder, tryk høj i ca. 5 sekunder " :arrow: Fejlen er ABS-registrering men måske lige nrf skal på banen her, så tråden IKKE kører af sporet :idea: ( og måske også lige skriver alt der er lavet - og prøvet )
Som jeg læser indlæg, er det IKKE en ABS fejl, den skriver at ABS ikke er tilgængelig fordi diff. er LÅST selvom det ikke skulle være LÅST :shock:
ZOOM ZOOM.
nrf_2960
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. jun 2013, 10:33

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af nrf_2960 »

Her er hvad der er lavet på den ang. Diff.

Problem.
Den siger "ABS not availbale differntial locked LOCKED DIFFERNTIAL" der er også gult advarsel lys ABS.
På det her tidspunkt har jeg HIGH og LOW!

Jeg prøver selv at køre rundt på grus og slå til og fra. Jeg kan mærke at det funger og lyden af at den slipper der går dog 20 sek. Før den har har slukket det røde lys?

Så køre jeg til mekaniker med bilen.
De sætter en MB tester på den, den siger ingen fejl på ABS. (Der bliver sagt til mig at man med den tester ikke kan teste diff?)
De skrifter den "styre enhed" der styre diff. Det virker ikke... og nu er HIGH og LOW væk i mit display, men man kan høre at den køre i HIGH(prøver selv alt med HIGH/LOW knappen 5/10/30 sek der sker ingen ting). Hvis man stiger ud af bilen nu uden at have hivet håndbremsen blinker den og en lyd!! Der står i display at den ikke er i gear? (Det tror jeg dog den er, fordi når man skal køre bare sætter den i D og af sted)

Håber det hjælper lidt og er det jeres bud at bare køre den til MB f.eks. Herlev og så lave de den uden at man skal betale for deres efteruddannelse? De må da kunne slå de fejl op osv.

Mvh Nicolai
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af E 270 2001 »

BWJ skrev:
E 270 2001 skrev:Jeg er lidt rundforvirret her :shock:

" Du har ikke lys i høj/lav, så tryk lav i ca. 5 sekunder, tryk høj i ca. 5 sekunder " :arrow: Fejlen er ABS-registrering men måske lige nrf skal på banen her, så tråden IKKE kører af sporet :idea: ( og måske også lige skriver alt der er lavet - og prøvet )
Som jeg læser indlæg, er det IKKE en ABS fejl, den skriver at ABS ikke er tilgængelig fordi diff. er LÅST selvom det ikke skulle være LÅST :shock:
Rigtigt og forkert :wink:

Det er IKKE en ABS-fejl :idea:
Diff virker ok som det skal :arrow: ( ABS er inaktivt ved længde og tværspær grundet låste aksler ) Når diff så slås fra, er ABS aktiv igen - og det er her fejlen er :!: Når diff er slået fra, er der en føler/kabelfejl ( når alt er målt igennem OG konstateret OK - ja så skifter man først boksen ).
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af E 270 2001 »

nrf_2960 skrev:Her er hvad der er lavet på den ang. Diff.

Problem.
Den siger "ABS not availbale differntial locked LOCKED DIFFERNTIAL" der er også gult advarsel lys ABS.
På det her tidspunkt har jeg HIGH og LOW!

Jeg prøver selv at køre rundt på grus og slå til og fra. Jeg kan mærke at det funger og lyden af at den slipper der går dog 20 sek. Før den har har slukket det røde lys?

Så køre jeg til mekaniker med bilen.
De sætter en MB tester på den, den siger ingen fejl på ABS. (Der bliver sagt til mig at man med den tester ikke kan teste diff?)
De skrifter den "styre enhed" der styre diff. Det virker ikke... og nu er HIGH og LOW væk i mit display, men man kan høre at den køre i HIGH(prøver selv alt med HIGH/LOW knappen 5/10/30 sek der sker ingen ting). Hvis man stiger ud af bilen nu uden at have hivet håndbremsen blinker den og en lyd!! Der står i display at den ikke er i gear? (Det tror jeg dog den er, fordi når man skal køre bare sætter den i D og af sted)

Håber det hjælper lidt og er det jeres bud at bare køre den til MB f.eks. Herlev og så lave de den uden at man skal betale for deres efteruddannelse? De må da kunne slå de fejl op osv.

Mvh Nicolai
Den nye boks de har sat i giver da vist nok nogle nye fejl :?: Få den gamle boks sat i igen :idea:
Diff kan man teste manuelt ( løft bilen, og drej hjul - kontroller at lamper lyser/ ikke lyser ).

Man kan ikke slå alle fejl op, men bruge hovedet og fejlsøge.

"Jeg prøver selv at køre rundt på grus og slå til og fra. Jeg kan mærke at det funger og lyden af at den slipper der går dog 20 sek. Før den har har slukket det røde lys?"

Hvis du drejer en lille smule på rattet differere den :arrow: selv ved ligeudkørsel kan der gå et stykke tid inden den slår fra - det er normalt.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
nrf_2960
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. jun 2013, 10:33

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af nrf_2960 »

Den gamle boks er i igen, men fejlen er der stadigvæk :-(
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af E 270 2001 »

Også de fejl der kom ved bytte til den nye :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
nrf_2960
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. jun 2013, 10:33

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af nrf_2960 »

Jaaaa :-( men har bestilt tid hos MB Herlev. Skal nok gi feedback når jeg ved noget.
Igen tak for jeres tid og svar!
Mvh Nicolai
marmint
Indlæg: 78
Tilmeldt: 20. jan 2010, 14:43

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af marmint »

Hej

Hmm, så er der hjul-sensor, men når en hjul-sensor går, plejer der at være lys i TC! Den tredje mulighed er din rat-sensor. Er den tung på rattet, når den står stille? Hvis din rat-sensor er gået, ved bilen ikke, hvor hurtigt den kører og den ved ikke, hvordan hjulene står. Begge ovenstående kan give abs-fejl!

Marmint
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Værksted til G-Klasse w463

Indlæg af E 270 2001 »

marmint skrev:Hej

Hmm, så er der hjul-sensor, men når en hjul-sensor går, plejer der at være lys i TC! Den tredje mulighed er din rat-sensor. Er den tung på rattet, når den står stille? Hvis din rat-sensor er gået, ved bilen ikke, hvor hurtigt den kører og den ved ikke, hvordan hjulene står. Begge ovenstående kan give abs-fejl!

Marmint

Problem.
Den siger "ABS not availbale differntial locked LOCKED DIFFERNTIAL" der er også gult advarsel lys ABS.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Besvar