Tomgang r107

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
mogens
Indlæg: 17
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:15
Geografisk sted: Gentofte

Tomgang r107

Indlæg af mogens »

Hej
Jeg har problemer ved varm motor, efter stop og motor slukket og jeg skal starte igen går den ujævnt i tomgang.
Når jeg så kører og gir gas går den fint igen?
Hvis den når at blive kold er der ikke nogle problemer, er der nogle der kender dette problem?

Det er en 450sl fra 1972

Vh Mogens
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Tomgang r107

Indlæg af JTC »

Tjek dine tændrør, om der er en af dem som får for meget benzin.

Tjek også om en af benzin slangerne er blevet bukkede, så benzinen ikke kan passere
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Bri_jac
Indlæg: 568
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Tomgang r107

Indlæg af Bri_jac »

jeg havde et problem at den ene af mine indsprøjtningsdyser hang lidt, så motoren gik uroligt i tomgang. jeg anvender nu dyserens, som jeg hælder i benzinen, og efter lidt tid virkede det. Så bilens tomgang er nu blevet normalt igen. W107, 380 SLC er min bil model
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Tomgang r107

Indlæg af BWJ »

JTC skrev:Tjek dine tændrør, om der er en af dem som får for meget benzin.
Tjek også om en af benzin slangerne er blevet bukkede, så benzinen ikke kan passere
Hvordan skulle den så kunne køre normalt indtil den bliver slukket varm ????
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
mogens
Indlæg: 17
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:15
Geografisk sted: Gentofte

Re: Tomgang r107

Indlæg af mogens »

BWJ skrev:
JTC skrev:Tjek dine tændrør, om der er en af dem som får for meget benzin.
Tjek også om en af benzin slangerne er blevet bukkede, så benzinen ikke kan passere
Hvordan skulle den så kunne køre normalt indtil den bliver slukket varm ????
Korrekt BWJ

Jeg tænker det måske kunne have noget at gøre med en temperaturføler, så motoren tror det er koldt og bruger koldstarts indsprøjtningen?
Jeg vil ved lejlighed prøve at koble den fra.
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Tomgang r107

Indlæg af JTC »

Fordi at slangerne bliver varme og bløde ved når motoren er varm, så kan de godt bukke sammen i bøjningerne... Det er set før :)

Grunden til at jeg nævnte at efterse tændrørne, er fordi at hvis alle er sorte, så kunne det tyde på at koldstarten køre konstant som der nævnes, hvis kun en af dem er sorte, kan det være en dyse der hænger eller en mekanisk fejl
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Kasper
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:55
Geografisk sted: Gentofte

Re: Tomgang r107

Indlæg af Kasper »

Hej Mogens

Se her det lyder som det de kalder Vapor lock på et US forum som man kan lære meget af. Blandingen bliver for mager fordi noget af benzinen fordamper pga. varmen.....

http://www.benzworld.org/forums/r-c107- ... stion.html

De foreslår faktisk at trække temp føleren ud af luftfilter kassen så ECU´en tror det er meget koldt og dermed blander mere benzin i. Alternativt kan du justere din tomgang på din ECU så du ved koldstart har 1100 rpm, Det er et almindeligt problem for Boch D-jet.

Det er måske et forsøg værd.

mvh

Kasper
Kasper
1972 350 SL 4,5
Brugeravatar
mogens
Indlæg: 17
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:15
Geografisk sted: Gentofte

Re: Tomgang r107

Indlæg af mogens »

Kasper skrev:Hej Mogens
Tak Kasper,

Det er da værd at prøve.


Se her det lyder som det de kalder Vapor lock på et US forum som man kan lære meget af. Blandingen bliver for mager fordi noget af benzinen fordamper pga. varmen.....

http://www.benzworld.org/forums/r-c107- ... stion.html

De foreslår faktisk at trække temp føleren ud af luftfilter kassen så ECU´en tror det er meget koldt og dermed blander mere benzin i. Alternativt kan du justere din tomgang på din ECU så du ved koldstart har 1100 rpm, Det er et almindeligt problem for Boch D-jet.

Det er måske et forsøg værd.

mvh

Kasper
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Besvar