Rystelser i W203........
: 3. aug 2013, 22:49
Hej.
Jeg er ved at blive vanvittig, jeg har en 220CDI W203 og den ryster (sandsynligvis bagved).
Der er små rytmiske rystelser fra 0 kmt og op, men værst bliver det fra 120. så ryster hele bagenden, og alt i bagagerummer rasler.
Den har netop været på 2 forskellige værksteder, begge med Mercedes som speciale, som begge kunne konstatere problemet men ikke nogen fejl eller mangler, det ene sagde dog at det "muligvis" var trækakslerne, det andet sagde at trækakslerne ikke fejlede noget. Men begge fandt ingenting der var slidt.....efter deres mening. Ingen af dem havde mulighed/udstyr til at måle ubalance i kardan, men konstaterede at den er samlet efter foreskrifterne og alle "mærkerne" passer, og det virker ikke som den.
Bilen hat fået foretaget:
Nye Ankerplader.
Nye hjullejer x 4.
Trækaksler roteret.
Nye støddæmpere bagi.
Nye bremseskiver/ klodser x 4
Nye fælge. ( i anden størrelse end tidligere, fra 15" til 16")
Nye dæk.
Skiftet diverse (ikke alle) arme i hjulophæng for og bag.
Alle arme- osv checket for slør....
Mellemlejet checket visuelt for slidtage.
osv osv osv
Det er en fejl der er kommet med tiden, og yderligere kan jeg fortælle at der muligvis kan høres en meget let skurren/mislyd ved kørsel. (Men jeg er ikke sikker, jeg er nok lidt fokuseret i øjeblikket)
Rystelserne er hverken værre eller bedre ved acceleration, og det gør ingen forskel ved motorbremse, eller ved at sætte gearet i N, under kørsel.
Det har allerede været en dyr affære uden at være kommet nærmere en konklusion, så jeg håber at nogen herinde kan hjælpe mig.
Venligst Verdens (i øjeblikket) ulykkeligste Mercedes ejer.
Allan
Jeg er ved at blive vanvittig, jeg har en 220CDI W203 og den ryster (sandsynligvis bagved).
Der er små rytmiske rystelser fra 0 kmt og op, men værst bliver det fra 120. så ryster hele bagenden, og alt i bagagerummer rasler.
Den har netop været på 2 forskellige værksteder, begge med Mercedes som speciale, som begge kunne konstatere problemet men ikke nogen fejl eller mangler, det ene sagde dog at det "muligvis" var trækakslerne, det andet sagde at trækakslerne ikke fejlede noget. Men begge fandt ingenting der var slidt.....efter deres mening. Ingen af dem havde mulighed/udstyr til at måle ubalance i kardan, men konstaterede at den er samlet efter foreskrifterne og alle "mærkerne" passer, og det virker ikke som den.
Bilen hat fået foretaget:
Nye Ankerplader.
Nye hjullejer x 4.
Trækaksler roteret.
Nye støddæmpere bagi.
Nye bremseskiver/ klodser x 4
Nye fælge. ( i anden størrelse end tidligere, fra 15" til 16")
Nye dæk.
Skiftet diverse (ikke alle) arme i hjulophæng for og bag.
Alle arme- osv checket for slør....
Mellemlejet checket visuelt for slidtage.
osv osv osv
Det er en fejl der er kommet med tiden, og yderligere kan jeg fortælle at der muligvis kan høres en meget let skurren/mislyd ved kørsel. (Men jeg er ikke sikker, jeg er nok lidt fokuseret i øjeblikket)
Rystelserne er hverken værre eller bedre ved acceleration, og det gør ingen forskel ved motorbremse, eller ved at sætte gearet i N, under kørsel.
Det har allerede været en dyr affære uden at være kommet nærmere en konklusion, så jeg håber at nogen herinde kan hjælpe mig.
Venligst Verdens (i øjeblikket) ulykkeligste Mercedes ejer.
Allan