Side 1 af 1

Går ud og vil ikke starte når den er varm

: 5. aug 2013, 22:12
af Cabbie
Hej Alle.

Jeg har fået et problem med min 124. 300 e 24
Når den er blevet drift varm , begynder den at gå ujævnt i tomgang, og går så ud når jeg vil sætte i gang og vil ikke starte bagefter, når den så er kold igen er der ikke galt før den igen bliver drift varm.

Kan nogen hjælpe med det problem`??.

Med Venlig Hilsen Tonny.

Re: Går ud og vil ikke starte når den er varm

: 6. aug 2013, 08:39
af JTC
Ny strømfordeler.. Rotor og dæksel. Det tyder på at der er fugt i strømfordeleren

Tjek også dine kabler og gnisten fra spolen.. Der må ikke være hvide mærker på kablerne og gnisten skal være en gulig flamme.

Normalt når jeg støder på problemet med tændingen, så skifter jeg tændrør, kabler og strømfordeler.... Det er billige dele og så er man sikker på at tændingen er i orden.

P.s. husk at skifte den store o-ring ved strømfordelern, da den holder fugten ude.

Re: Går ud og vil ikke starte når den er varm

: 24. sep 2013, 19:33
af Rafafari
Har lige haft samme problem med en W210, gik ud når den var varm og kunne ikke startes igen før end den var kold igen. Fandt ud af, igennem en del engelske og amerikanske sider, at problemet kunne skyldes; Svinghjuls føler(crankshaft position sensor). Man kan både købe original MB ca 1000,- eller Bosch for ca halvdelen..Den sidder temmelig trangt, men det lykkes mig at få den skiftet, og nu er der ingen problemer......

Re: Går ud og vil ikke starte når den er varm

: 25. sep 2013, 21:52
af kimibs
Jeg har haft samme problem med en W208 (CLK 320), startede fint men så snart temperatur nåede 80 grader stoppede bilen, det viste sig at der havde været en fabrikationsfejl på svinghjuls sensorer monteret på denne motortype fra omkring 1997, den ustabile sensor hedder MB A003 153 95 28 / Bosch 0261 210 142, efter udskiftning af denne sensor er der ingen problemer.
MVH Kim Sorø

Re: Går ud og vil ikke starte når den er varm

: 29. sep 2013, 16:55
af JTC
Det er rigtig gode forslag i kommer med, da det er en klassisk fejl på de motor typer.
Men en 300-24V er jo noget anderledes i opbygningen og har sine fejl helt andre steder.