Antispin ikke til rådighed - mister acceleration 204.208

Alt vedrørende teknik
Besvar
vento
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. apr 2011, 18:40

Antispin ikke til rådighed - mister acceleration 204.208

Indlæg af vento »

Hej forum

Jeg har fået en mystisk elekronisk fejl på min C220 cdi, 2008.

Periodisk skrives der i instrument brædt at (der vises en slingrende bil) funktionen pt ikke er til rådighed, motorlampen tændes og info trekanten lyser også.

Fejlen bevirker at bilen ikke kan accelere, kun øge tempoet i astadigt tempo ( som om turboen er udkoblet pga den manglende antispin funktion, eller at bilen ikke tillades at forcere tempoet) uanset hvor hårdt speederen trædes ned skifter bilen gear ved 2000 omdr.

Når bilen har været startet og stoppet nogle gange, ikke et entydigt antal gange, så forsvinder fejlen og bilen kører som om intet var hændt.

Jeg har nu bilen hos mekanikeren men han begynder at tale om at det nok er turboen der er gået men det kan jeg bAre ikke få til at passe med den måde fejlen optræder på. Jeg tror mere på den eller de sensorer der kontrollere antispin funktionen.

Er der mon nogen i forum der har haft en tilsvarende oplevelse eller en ide om hvad det kan skyldes.

Mange hilsner

Jan
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Antispin ikke til rådighed - mister acceleration 204.208

Indlæg af BWJ »

Det er én eller flere ABS/ESP sensorer eller kranse ved hjulene.
Det du oplever mht. acceleration, er at bilen går i fejlmode (fejlsikret tilstand) -altså med garanti ikke turbo elle andet motorrelateret.
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Antispin ikke til rådighed - mister acceleration 204.208

Indlæg af E 270 2001 »

Sikke en idiot ham mekanikeren :roll: Hvis du har fortalt ham det du skrev, så var han da også klar over - som minimum - at den var gået i nødprogram :idea:

Brug en anden mekaniker :!:

BWJ skriver det den nok fejler :idea: ( et godt sted at starte i hvert fald )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
vento
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. apr 2011, 18:40

Re: Antispin ikke til rådighed - mister acceleration 204.208

Indlæg af vento »

Tak gutter

Jeg må vride hans boller på mandag

Jan
Besvar