Gløderør / forvarmer fejl på w211 e220

Alt vedrørende teknik
Besvar
capil
Indlæg: 34
Tilmeldt: 16. apr 2013, 19:48

Gløderør / forvarmer fejl på w211 e220

Indlæg af capil »

Hej.

Min W211 fra 2002 driller mig.

Det startede med, at den begyndte at lyse i forvarmerlampen, når den startede om morgenen. Lyset gik først ud, når man tag tændingen fra og tændte igen varm.

Jeg satte star testeren på, og den meldte fejl på gløderør 4 + kortslutning på "glow output stage".

Jeg skiftede gløderør 4 uden ændring. Derpå skilte jeg relæet ad, og opdagede at "tråd 4" var brændt over. Jeg loddede et søm på at samme gods tykkelse. Næste morgen brændte det over. Jeg turde ikke sætte tykkere tråd på, så jeg hentede brugt relæ hos hugger. Nu melder den fejl på 3+4 + kortslutning på "glow output stage"

Er der nogen, der har et godt råd til at komme videre? Bør jeg skifte alle gløderør og relæ samtidig? Det jeg tog ud var et bosch. Det jeg satte i (org. fra Hessel) var bero, tror jeg det hedder

Jeg har målt gløderrørene i stikket efter relæet. Ingen af dem er kortsluttet i kold eller varm tilstand... Alle har samme modstand...

Gode råd er meget velkomne :-)

/capil
Brugeravatar
outlaw
Indlæg: 53
Tilmeldt: 19. jan 2013, 17:28
Geografisk sted: Østfyn

Re: Gløderør / forvarmer fejl på w211 e220

Indlæg af outlaw »

Hej

Jeg ville skifte alle gløderør på engang, for så er man sikker på at alle gløder ens og skift dem med nogle at en god kvalitet og af samme mærke.

Før jeg skiftede min gløderør her i foråret lavede jeg en test ved at tage alle gløderør ud, og kunne se at de ikke glødede ens, der var tre forskellige mærker og kunne se efter 5 sek glødetid at der var stor forskæl på hvor meget de gløede.

Vh Ole
MB W210 220 CDI årgang 2000 Avantgarde stc
capil
Indlæg: 34
Tilmeldt: 16. apr 2013, 19:48

Re: Gløderør / forvarmer fejl på w211 e220 (løst)

Indlæg af capil »

Nu fik jeg endelig taget mig sammen...

Jeg monterede 4 nye bosch gløderør. Dernæst fandt jeg ud af, at jeg havde ødelagt de nye relæ. I stædighed loddede jeg det overbrændte ben ud af det ene relæ, og brugte det til reparation af det andet.

Nu spinder taxaen igen.
Besvar