CLK 320 slukker

Alt vedrørende teknik
Besvar
kimibs
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. sep 2011, 14:47

CLK 320 slukker

Indlæg af kimibs »

Model W208365 fra 1997
Når bilen har gået i tomgang ca, 10 min. siger den dyt, dyt, dyt, fra instrumentbord hvorefter bilen slukker, der gives ikke yderligere advarsel, temperatur er ca. 80 grader, derefter kan bilen ikke starte igen, jeg har prøvet at vente til næste morgen (10 timer), hvorefter bilen kan starte igen,
Der står intet om dette i nogen manual eller lign.
Er der mon en der kender en CLK som denne og har kendskab til denne mystiske funktion.
På forhånd tak
Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
kimibs
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. sep 2011, 14:47

Re: CLK 320 slukker

Indlæg af kimibs »

Jeg må lige tilføje at så snart temperatur når 80 grader slukker motor uden forvarsel, knastsensor skiftet, det var ikke den, næste bliver svinghjulssensor, ja jeg er bekendt med at det lyder mærkeligt, at se på disse sensorer når det tyder på at være varmen der er problemet, men har hørt at disse kan blive ustabile ved høj temp..
Der har været STAR tester på mange gange, uden den skriver nogle fejl, kan evt skyldes bilens alder.
Desværre kan jeg ikke køre til syn / toldsyn når bilen stopper, og derefter skal vente flere timer før man kan starte igen.
Jeg håber at disse yderligere oplysninger kan lokke nogle erfaringer frem hos nogle der har prøvet tilsvarende.
På forhånd tak.
Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: CLK 320 slukker

Indlæg af SLKkompressor »

Det er nok ikke en normal funktion men tror det er manglende benzin tryk fra benzinpumpen. Prøv at få målt trykket på et værksted. Forklaring: Hvis pumpen giver for lidt tryk vil benzinen efter pumpen ved motoren fordampe i forsyningsrøret og danne "luft" lommer og motoren stopper. Typisk når den står stille i tomgang og varmt vejr hvor der ikke er køling omkring motoren. Denne fejl kan ikke aflæses på en tester. Jeg tror det i fysikkens love hedder fordampningstrykket men er ikke sikker. Det er godt nok mange år siden jeg har kigget i fysikbogen. Jeg tror det er det som får en simpel kaffemaskine til at lave aftenkaffen.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: CLK 320 slukker

Indlæg af BWJ »

Mange skriver ved dine symptomer at det er krumptap sensor, så det må være bedste bud.
http://www.benzworld.org/forums/w209-cl ... off-i.html
http://wiki.answers.com/Q/Where_is_the_ ... edes_ML320
ZOOM ZOOM.
kimibs
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. sep 2011, 14:47

Re: CLK 320 slukker

Indlæg af kimibs »

Efter skift af svinghjulssensor part nr. A0031539628 kan bilen køre selv om den er varm.
Nu kan jeg dog ikke få gearvælger i position "P" og derved kan jeg ikke få nøglen ud.
Er der mon nogen der har en ide til hvad dette nu kan være?
Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
Besvar