engine fan

Alt vedrørende teknik
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

engine fan

Indlæg af marcus »

Min Mb fra 2000 cdi w210. er kørt over 500,000. lige pludselig kommer et signal på displayet den viser E.p.c kontrol visit Work shop. og samtidig motor fan begynder og kører på fuldfart(billedet af fanen kommer også på displayet). den slukker aldrig. jeg vil gerne hører en god anbefaling . og hvad skal det være problemet?Tak
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: engine fan

Indlæg af oej »

Hvis alle dine sikringer er ok. Skal du tjekke dit blæserrelæ i venstre inderskærm. Det sidder inde under selv hjulkassen, helt frem på bagsiden af "kofangerstiveren" (fra v.forhjul og frem.) af med plastikderskærm og forhjul og det kan ses. ledningerne kan knække op til relæet og relæet kan går i stykker. Relæet er dog styret på dem måde at hvis det mangler en kl 15 (tændingsstrøm) køre det også. Derfor tjek sikringer i relækasse i motorrum først.
Oej
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: engine fan

Indlæg af jensen »

I højre side af motorrummet sidder der et sort plastdæksel med 4 skruer som du afmonterer og i forenden af kassen sidder der et relæ hvor der er sprunget en sikring , årsagen skal du finde på din motor enten indsugningsspjæld hvor der er fejl på motoren oppe under manifold eller varmeelement som sidder i ånderør kan måske også være en ledningsfejl
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: engine fan

Indlæg af marcus »

hej igen
mener De at jeg skal skifter ledninger eller relæet? kan man selv gøre det? kl 15 er det en sikring? ellers hvad nr. har sikringen som tilhørere fanen?
på displayet kommer E.p . c kontrol visit work shop, og hvis man blader vidrere så kommer billedet af fanen
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: engine fan

Indlæg af jensen »

Du skal skifte sikringen på relæet er bare lidt bange for at den springer hurtigt igen da der muligvis er fejl på varmeelement eller motor på indsugningsmanifold
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: engine fan

Indlæg af oej »

Hvis sikringen springer og bilen køre i nødprogram. Kan det som Jensen skriver være spjæld-motoren eller varme elementet til krumtap udluftningen som kortslutter. Det er forholdvis nemt at konstatere om det er varmeelementet, da man kan afmontere stikket og køre uden (indtil vinter) varmeelementet sidder på indsugningsslangen fra turbo og op til ventildæksel kan ses forfra omkring luftfilter boks og uden at afmontere motorcover. Med et 2 benet stik. Helt normalt det giver op ved de kørte kilometer. Tror det koster omkring 110-120 kr
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: engine fan

Indlæg af marcus »

Tak for Din hjælp og en behagelig svar
bilen kører perfekt, men med fortsæt kører uden stop. fanen starter snart man drejer start nøgle.
på et tidspunkt har jeg haft problem med klima, hvor man få varme luft ved føreren og kold luft i midten og intet luft ved passager siden. er det en sammenhæng med det to problemer?
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: engine fan

Indlæg af jensen »

Har du skiftet sikringen under det sorte dæksel som sidder med 4 skruer
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: engine fan

Indlæg af marcus »

jensen skrev:Har du skiftet sikringen under det sorte dæksel som sidder med 4 skruer
tak for din opmærksomhed. hvilket nr. har og hvor ligger præcis? jeg har tjekket alle sikringer som ligger i motor rummet som ligger oppe i den stor kasse i venstre side ved føreren side. det var ikke nogen som var sprunget. Tak
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: engine fan

Indlæg af jensen »

jensen skrev:I højre side af motorrummet sidder der et sort plastdæksel med 4 skruer som du afmonterer og i forenden af kassen sidder der et relæ hvor der er sprunget en sikring , årsagen skal du finde på din motor enten indsugningsspjæld hvor der er fejl på motoren oppe under manifold eller varmeelement som sidder i ånderør kan måske også være en ledningsfejl
Har du ikke set at det er i højre side af motorrummet kassen med skruerne sidder altså i den side passagererne sidder du kunne jo prøve at skrue de 4 stjerneskruer af så kan du nemt se hvilken sikring der er gået
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: engine fan

Indlæg af marcus »

jensen skrev:Har du skiftet sikringen under det sorte dæksel som sidder med 4 skruer
Tusind tak jensen
men den kasse du snakker om der står på, noget med klima anlæg og opfyldning af klima og datoen o.s.v. er det du mener?
venling hilsen Marcus
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: engine fan

Indlæg af jensen »

Ja det er lige den jeg mener kom nu i gang med at tage de 4 skruer af det kan kun gå for langsomt
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: engine fan

Indlæg af marcus »

Ja tak Jensen, det var sikring nr.10 som var sprunget.
Tak for hjælpen
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: engine fan

Indlæg af jensen »

Fandt du så ud af hvad som var årsagen
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: engine fan

Indlæg af marcus »

nej! men hvad tror du kan det være? er der nogle forslag. jeg kan mærke at den mangler hestekræfter, den knokler når den kører på en bakke.
Besvar