W210 Hvordan stoppes Webasto fyr

Alt vedrørende teknik
Besvar
godtnok
Indlæg: 20
Tilmeldt: 19. sep 2010, 16:55

W210 Hvordan stoppes Webasto fyr

Indlæg af godtnok »

Jeg har et Webasto oliefyr i min W210 E220 CDI år 2000 med klima anlæg.
Jeg har været så dum at købe et T. Hansen Gel 100 Amp Batteri, der stort set koster det samme som et originalt men kun virker halvt så godt. (ok jeg var dum)
Jeg kører 30 km hver vej til mit arbejde. dvs. 60 km.
Oliefyr startes med et fjernstyret relæ RR120X/240X
Det sker så, når temperatur er under 5 grader, at bil ikke vil starte om morgenen og oliefyr kører .
Oliefyr slukker først når motor er blevet startet og stoppet (ellers styrer bil selv oliefyr hvis den har brug for varme) men jeg kan ikke starte motor da der ikke er strøm nok.
Derfor tænkte jeg, hvis nu oliefyr blev slukket ville der måske lige være nok strøm til bil kunne startes.
Jeg har prøvet at fjerne fjernstyrings relæ, da der er en timer i dette der skulle være sat til 1 time, men dette medfører ikke oliefyr stopper.
Har fundet denne vejledning : http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=692688 men er ikke sikker på den er til min årgang med klima da der i diagram er et tidsur.
Jeg har en knap i aksebærer til afbrydelse af ekstra varme, men den slukker heller ikke oliefyr.
På oliefyr står den thermo top men efterfølgende bogstaver er ikke læsbare. Måske Z
Har kontaktet Webasto Danmark, hvor Bjarne svare :
"Webasto varmeren som sidder på din bil er leveret fra Mercedes og styres over nogle temperatursensor
Webasto har intet over hvordan ledningsnettet er på bilen da dette er forbeholdt Mercedes så disse oplysninger bliver du nød til at skaffe via Mercedes"

Derfor vil jeg gerne vide hvilken ledning og hvilket signal skal oliefyr have for at stoppe. (altså ikke bare fjerne oliefyr sikring :-) )

vh
Michael
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W210 Hvordan stoppes Webasto fyr

Indlæg af BWJ »

Mener at hvis der er orig. monteret, så kan du via tester få sat tid og start/stop temp.
ZOOM ZOOM.
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: W210 Hvordan stoppes Webasto fyr

Indlæg af gutman »

Har du ikke en kontakt siddende ned ved askebæger
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: W210 Hvordan stoppes Webasto fyr

Indlæg af E 270 2001 »

Hvad med et nyt batteri :?:
Jeg køre 2 x 45 km hver dag, primært på motorvej.
I vinterperioden køre mit fyr 20-30 min hver morgen - efterfulgt af sædevarme + måske en pendler med= 1x sædevarme mere + lys osv....

Alt i alt stort forbrug.. Jeg har lader på i weekenden for at kompensere for den spænding der er sat til i løbet af ugen + plus at batteriet har godt af det.

jeg købte en god lader i Aldi til 249. Og jeg kan starte HVER morgen :wink:

Det jeg nok prøver at sige er: Måske du skulle investere i en lader :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: W210 Hvordan stoppes Webasto fyr

Indlæg af jensen »

Jeg ville se om der er monteret ekstra ledninger på cirkulationspumpen og om ensretterne som sidder på ledningerne er ok ellers ville jeg prøve med et andet betjeningspanel til varmen
Besvar