svejsning

Alt vedrørende teknik
Besvar
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

svejsning

Indlæg af marcus »

Mb fra 2000, w210cdi. jeg har opdaget at der er en gennemtæring(hul) i begge sider(foran) hvor bilen placeres på en lift. mit spørgsmål er, hvis jeg begynder og svejse rund omkring bære punkterne under bilen hvad skal man være opmærksom på?
Er der noget strøm ledninger eller vakuum røre i indvendig side under tæppet ind kabinet lige over for hullet? jeg er bange hvis jeg svejser under bilen så brænder jeg noget ledninger i indvendig side over for svejse området. vil i være sød og hjælpe med dette?
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

Re: svejsning

Indlæg af JPA »

Hej marcus
Du er nød til at fjerne tæpper og evt. isolering så du kan se bagsiden når du svejser, så kan du flytte ledninger mm. HUSK at afmontere batteriet.
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: svejsning

Indlæg af marcus »

Tak for dit svar JPA
det ser ud som du er sikker på at der er ledninger lige overfor svejse punkterne, er det ikke sandt?
Hilsen Marcus
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

Re: svejsning

Indlæg af JPA »

Der er ledninger i begge sider, om de er lige over hvor du vil svejse ved jeg ikke , men der går aligevel ild i malingen på indersiden, så løft tæpperne og hold en våd klud klar.
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: svejsning

Indlæg af marcus »

hej igen
jeg skal svejse lige omkring bærer puderne, hvor lift skal sidde. derfor spørger jeg om der er ledninger tæt på området!
hilsen marcus
Gimming
Indlæg: 15
Tilmeldt: 18. jul 2012, 13:51

Re: svejsning

Indlæg af Gimming »

Der går næsten altid ild på den anden side, og jeg har haft held med at have trykluft pistolen
liggende lige ved siden af. Det er meget hurtig til at blæse ilden ud og der er intet vådt bagefter.
Check hellere engang for meget end for lidt.
super-mario
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52

Re: svejsning

Indlæg af super-mario »

Jeg har lavet begge løftepunkter foran på min 210'er. Der er ingen ledninger inden i panelet , men der sidder et MEGET stort bundt ledninger på siden af panelet mod kabinen.
Der er også lidt forstærkninger over puderne der nok ikke er helt friske mere.
Der ligger også støjdæmpning i bunden af bilen alt efter hvor langt du skal ind for at finde frisk plade.


Mvh.Jan
Besvar