Træk-kræfter

Alt vedrørende teknik
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Træk-kræfter

Indlæg af Superman »

marcus skrev: Tak superman
men du har ret, den har brug for flere omdrejninger før at den skifter i gearene, jeg kan mærke at den skifter i 4 gear når den kommer om på mellem 100-110km. den optager ikke disel når jeg kører op ad en bak.derfor tænker jeg på at måske indsprøjtnings system man kan rense den med Bell add.
Tror altså nærmere det er din turbo der ikke danner tryk eller tryk nok... :-) Ligger den en kæmpe røgsky i sort, siden du mener at den ikke forbrænder det diesel den får ind??
Brugeravatar
outlaw
Indlæg: 53
Tilmeldt: 19. jan 2013, 17:28
Geografisk sted: Østfyn

Re: Træk-kræfter

Indlæg af outlaw »

BWJ skrev:
marcus skrev:
BWJ skrev:Jeg ville tjekke flg.
Ladetryksslanger, før og efter intercooler.
Luftfilter er vel skiftet ?
Luftmassemåler.
Har den nogensinde fået nye dyser ?
hej igen hvad er luftmassermåler kan jeg slev tjekke den og hvordan?
jeg har ikke skiftet luftfilter nu, den har kørt ca. 45000 efter ny skift.
Luftmassemåleren sidder på slangen mellem luftfilterkassen og turboen, du kan tjekke om den er død ved at tage stikket fra den, hvis der ingen forskel er, er den død.

Hej, tag lige et kik ind i indsugmanifolden den kan være sodet så kraftig til at motor ikke får den luft som den burde have. Havde noget ala dig problem, opdaget ved et kik ind i min indsugningsmanifold at den var sodet totalt til, efter en kraftig rensning kom der liv i motoren igen og diesel forbruget faldt markant.

Vh Ole

Ps er dine dyser tætte ??
MB W210 220 CDI årgang 2000 Avantgarde stc
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: Træk-kræfter

Indlæg af marcus »

Superman skrev:
marcus skrev: Tak superman
men du har ret, den har brug for flere omdrejninger før at den skifter i gearene, jeg kan mærke at den skifter i 4 gear når den kommer om på mellem 100-110km. den optager ikke disel når jeg kører op ad en bak.derfor tænker jeg på at måske indsprøjtnings system man kan rense den med Bell add.
Tror altså nærmere det er din turbo der ikke danner tryk eller tryk nok... :-) Ligger den en kæmpe røgsky i sort, siden du mener at den ikke forbrænder det diesel den får ind??[/quo
jeg kan ikke mærke at der er meget sort røg bag bilen når jeg kører, men det kan godt pas at turboen er måske slå fra.
hvad skal man gøre?
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: Træk-kræfter

Indlæg af marcus »

Superman skrev:
marcus skrev: Tak superman
men du har ret, den har brug for flere omdrejninger før at den skifter i gearene, jeg kan mærke at den skifter i 4 gear når den kommer om på mellem 100-110km. den optager ikke disel når jeg kører op ad en bak.derfor tænker jeg på at måske indsprøjtnings system man kan rense den med Bell add.
Tror altså nærmere det er din turbo der ikke danner tryk eller tryk nok... :-) Ligger den en kæmpe røgsky i sort, siden du mener at den ikke forbrænder det diesel den får ind??[/quo
jeg kan ikke mærke at der er meget sort røg bag bilen når jeg kører, men det kan godt pas at turboen er måske slå fra.
hvad skal man gøre?
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: Træk-kræfter

Indlæg af marcus »

Hej, tag lige et kik ind i indsugmanifolden den kan være sodet så kraftig til at motor ikke får den luft som den burde have. Havde noget ala dig problem, opdaget ved et kik ind i min indsugningsmanifold at den var sodet totalt til, efter en kraftig rensning kom der liv i motoren igen og diesel forbruget faldt markant.
kan man kigge i indsug manifolden og hvordan`? er der noget skruer man skal fjerne eller plastik dækning?
hvordan ved du at dyserne er tætte`, og hvordan man tjekke dem?

Vh Ole

Ps er dine dyser tætte ??[/quote]
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Træk-kræfter

Indlæg af Superman »

marcus skrev:
Superman skrev:
marcus skrev: Tak superman
men du har ret, den har brug for flere omdrejninger før at den skifter i gearene, jeg kan mærke at den skifter i 4 gear når den kommer om på mellem 100-110km. den optager ikke disel når jeg kører op ad en bak.derfor tænker jeg på at måske indsprøjtnings system man kan rense den med Bell add.
Tror altså nærmere det er din turbo der ikke danner tryk eller tryk nok... :-) Ligger den en kæmpe røgsky i sort, siden du mener at den ikke forbrænder det diesel den får ind??[/quo
jeg kan ikke mærke at der er meget sort røg bag bilen når jeg kører, men det kan godt pas at turboen er måske slå fra.
hvad skal man gøre?
Der skal en tester på - som nævnt før! Men jeg tror ærlig talt bare at du skal køre den på værksted. Kan anbefale JTCmb.dk hvis du bor nær København.

Du kan heller ikke ''mærke'' sort røg pga. for meget brændstof til at den kan nå at forbrænde det, det er noget du kan SE.. :-)
hj biler
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. okt 2013, 16:49

Re: Træk-kræfter

Indlæg af hj biler »

lade tryks regulator måske vacum slanger til turbo husk VACUMSYSTEM SKAL VÆRE TÆT KØRER OGSÅ OVER FORLYGTER PÅ MANGE AF DEM TJEK FOR REVNER BRUD
Besvar