om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Alt vedrørende teknik
Besvar
kalak
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10. okt 2013, 15:43

om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Indlæg af kalak »

hej jeg er ved at genopbygge en mercedes,men styreboksen i bagagerummet mangler,jeg kan montere en anden fra samme type bil,den er med autogear er der også separat boks?eller skal der kun være en boks?
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Indlæg af SLKkompressor »

Er ikke bekendt med at bilens styreboks sidder i baggagerummet. Du skal højst sandsynligt forbi et aut. MB forhandler med forbindelse til Stuttgart for at få styreboksen kodet til bilen. Hvis der er tale om en styreboks fra en bil med elektronisk gearkasse tvivler jeg stærkt på at den kan bruges til bil med manuel gear.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Indlæg af SLKkompressor »

Bilens/motorens styreboks sidder i motorrummets højre side længst væk fra fronten.
kalak
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10. okt 2013, 15:43

Re: om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Indlæg af kalak »

SLKkompressor skrev:Bilens/motorens styreboks sidder i motorrummets højre side længst væk fra fronten.


gade vide så hva der mangler i bagagerummet? der er kabler og der skulle ha siddet noget på disse kabler,ku det være til automatgear?for bilen er med autogear
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Indlæg af SLKkompressor »

Det kan være en CD veksler.
kalak
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10. okt 2013, 15:43

Re: om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Indlæg af kalak »

SLKkompressor skrev:Det kan være en CD veksler.
ok det krydser jeg fingrene for,jeg mangler en nøgle til bilen,men er bestilt via mb forhandler,bilen har stået stille i 5 år,jeg er bange for autogearne er dårligt men jeg ku pille den af og rense den og finde om u-ringene er tætte eller ej
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Indlæg af SLKkompressor »

Det kunne måske være interessant for dig at vide hvordan bilen var sammensat da den forlod fabrikken i Bremen. Dertil skal du bruge bilens stelnummer og adgang til EPC systemet hos Mercedes i Stuttgart. Hvis du ikke er medlem af MBKD så send en PB med hele stelnummeret og din mail adresse.
kalak
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10. okt 2013, 15:43

Re: om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Indlæg af kalak »

SLKkompressor skrev:Det kunne måske være interessant for dig at vide hvordan bilen var sammensat da den forlod fabrikken i Bremen. Dertil skal du bruge bilens stelnummer og adgang til EPC systemet hos Mercedes i Stuttgart. Hvis du ikke er medlem af MBKD så send en PB med hele stelnummeret og din mail adresse.


det lyder godt.
her i nuuk deres auto har bestilt til mercedes dk,og de mener det er en nøgle der koder sig selv automatisk,og derefter vil de bruge computer til inkodning til centrallåse håber det vil gå som planlagt.
jeg sender stelnr.når jeg kommer hjem.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Indlæg af jensen »

Hvis det er i højre side kan det være pumpen til centrallåsen
kalak
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10. okt 2013, 15:43

Re: om en brugt styreboks til c220 diesel årgang 1997

Indlæg af kalak »

jensen skrev:Hvis det er i højre side kan det være pumpen til centrallåsen
i i motorummet bag sikringsboksen??eller bagagerummet hvor der mangler en del??
Besvar