comand ngt 2,5 opdatering

Alt vedrørende teknik
Besvar
nosjan
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. maj 2010, 21:05

comand ngt 2,5 opdatering

Indlæg af nosjan »

hej har lige været nede og hænte en ny cd med kort , har altid virket fint i min w211 ..... men syntes der var mange steder den ikke klarede så godt , så nye kort tængte jeg og købte ,men den skriver kan ikke læse cd ??????? har lige hentede den hos mercedes i dag , den kan spille dvd ,cd , mp3 mp4 osv .... gør jeg noget forkert , bilen er uden nøgle i tænder comanden på on knappen og indfører cden men det vil den ikke ..... har snart prøvet alt , nogle der ved noget...mvh Jan
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: comand ngt 2,5 opdatering

Indlæg af BWJ »

Øhhh, dit DVD drev til navigation sidder det ikke i bagagerum ?? (NTG2)
Medmindre det er seneste W211 model fra 2009, eller den er opgraderet fra NTG2.
ZOOM ZOOM.
nosjan
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. maj 2010, 21:05

Re: comand ngt 2,5 opdatering

Indlæg af nosjan »

nej har fået den nyeste i men vil tro den har kort i fra ca 10 alt er i selve radioen 6 dvd eller cd skiver og memmerykort i fronten ikke noget bag i :)
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: comand ngt 2,5 opdatering

Indlæg af BTE »

De sidste modeller af w211 kommer med en Comand NTG 2.5. Den kan fåes med eller uden en 6 cd skifter indbygget. Den skal rigtig nok opdateres ved at indsætte kortdiskene i afspilleren.
Opdateringen er kun muligt såfremt din firmware er up-to-date. Dvs du kan ikke installere et nyere kort, hvis du har en gammel firmware version. Se bag på pakken af dit nye kort for krævet firmware version.

Er din bil eftermonteret med NTG 2.5, kan firmwaren ikke opdateres uden videre. Det skyldes Star testeren ikke genkender comanden.
Dertil har man 2 alternativer:
1: Man afmontere comand fra sin bil, smider den i en w211 model der er født med ntg 2.5 - for derefter at opdatere firmware og kort
2: man finder en habil Star bruger, der kender tricket i at snyde testeren for derefter at opdatere firmware, hvilket ikke er nemt i DK!

Vær opmærksom på at opdateringen tager omkring 2 timer og kræver et dvd skifte undervejs. Den trækker lige omkring 3 ampere, så evt. ha en lader på imens


Held og lykke med det :)


Info:
NTG 1 - W211 E Class, R230 SL, W219 CLS, R171 SLK, W220 S class, R230 SL, W216 CL - før 2009
NTG 2 - W169 A class, W245 B class, W203 C class, W209 CLK, W164 ML, X164 GL, W251 R - før 2009
NTG 2.5 - W169 A class, W245 B class, W203 (fra 2005), W164 ML, X164 GL, W251 R, R230 SL, R171 SLK, W211 E class - fra 2009.
shogun
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. okt 2014, 14:46

Re: comand ngt 2,5 opdatering

Indlæg af shogun »

BTE, tidligere under et ældre lignende indlæg skriver du, at en opdatering af softwaren kan give TMC med Dansk tale.

Jeg har en CLS350 CGI 2008 med NTG2.5 6CD boks og harddisk Navigation V12 alt er fint indtil TMC meldinger kommer - de er Danske meldinger læst op på robotengelsk :cry:
Jeg spurgte en MB-mand, han siger at den ikke kan "lære" Dansk... kan det virkelig være rigtigt.

Er der andre som har opdateret Commanden så den taler forståeligt?

Newbie MB-ejer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2008 CLS350 Automatic, bi-xenon
smuddi
Indlæg: 14
Tilmeldt: 1. jan 2010, 09:56
Geografisk sted: Esbjerg

Re: comand ngt 2,5 opdatering

Indlæg af smuddi »

Dejligt at høre at andre har samme problem , jeg troede kun det var mig der var dum ,hos mercedes i Esbjerg sagde de det samme til mig som til dig
PeterZ
Indlæg: 53
Tilmeldt: 23. jun 2014, 21:41
Geografisk sted: Aalborg

Re: comand ngt 2,5 opdatering

Indlæg af PeterZ »

Hej,

Jeg har 2003 E320 CDi Avantgarde Stc. (S211) hvor navigation snakker med en venlig kvindestemme og på dansk.

Den er født med "527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION".

Bilen har kørt de første år i Tyskland, altså ikke tidligere taxa.

Kan jeg ikke bare købe en ny DVD eller skal der andet til ?

Jeg har det problem at den af og til ikke kan læse DVD'en, hvis det er en fejl i DVD'en (5 år gammel) som forhandleren påstår er det jo et mindre problem men er det bilen har jeg jo garanti da jeg reklamerede kort efter jeg købte bilen for 4-5 måneder siden.

?
/Peter

03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
nkrk
Indlæg: 16
Tilmeldt: 5. mar 2009, 18:22
Geografisk sted: Midtjylland

Re: comand ngt 2,5 opdatering

Indlæg af nkrk »

Nogen der kan hjælpe mig med tricket nedenstående ??
2: man finder en habil Star bruger, der kender tricket i at snyde testeren for derefter at opdatere firmware, hvilket ikke er nemt i DK!

jeg har en gl. 211er med ntg2,5 der skal have opdateret kort, men jeg har for gl. firmware
Hakke
Indlæg: 20
Tilmeldt: 7. dec 2016, 16:43

Re: comand ngt 2,5 opdatering

Indlæg af Hakke »

nkrk skrev:Nogen der kan hjælpe mig med tricket nedenstående ??
2: man finder en habil Star bruger, der kender tricket i at snyde testeren for derefter at opdatere firmware, hvilket ikke er nemt i DK!

jeg har en gl. 211er med ntg2,5 der skal have opdateret kort, men jeg har for gl. firmware

Hej de kan hjælpe dig ved Mercedes Esbjerg Bent Pedersen
Har lige været inde men min dvd ville ikke spille..så kunne ikke opdatere den..
Og min snakker dansk i min navi.. bare gå ind i system og skift til dansk
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: comand ngt 2,5 opdatering

Indlæg af JayZee »

Jeg har opdateret min COMAND (Drev i bagagerummet) og der ligger firmware (opdatering) så vidt jeg forstår på den samme CD/DVD som kortet ligger på - den loader altså først den nye firmware og derefter kort mm. - snakker dansk med accent!
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Besvar