Held i uheld

Alt vedrørende teknik
Besvar
jokmok
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. feb 2011, 17:44

Held i uheld

Indlæg af jokmok »

Hej
Jeg er ejer af en E220 årg 2010 st. car som jeg har købt brugt med 6mdr. 100 procent garanti.
Motoren er stået af den har ødelagt krumtap og lejer, så jeg skal have en anden motor i som har gået 22000 km hvad skal jeg være opmærsom på i forhold til garanti og lignende.
Mercedes i Stuttgart ville ikke spæde til så jeg kunne få en ny motor pg,a den er 3 år gammel og havde kørt 267000 km alle service er fortaget på Mercedes da den har kørt på service kontrak inden jeg køber den.
Motoeren er ikke ødelagt p.ga den manglede motor olie for det tjekkede jeg med det samme da bilen ikke vil køre videre og samtidig tog jeg billeder af oliepinden med min telefon for at jeg til enhver tid kan afvise en evt. påtand om manglende olie.
Mercedes i Stuttgart siger at de aldrig har set noget lignende før men det skal de jo sige.
Håber at i kan komme med råd og vejledning nu har jeg været uden bil i 14 dage.
Ham jeg har handlet med dækker den anden motor og arbejdesløn mm.

VH
Jørgen
mwjakobsen
Indlæg: 20
Tilmeldt: 12. apr 2012, 22:02

Re: Held i uheld

Indlæg af mwjakobsen »

Hej Jørgen

Ham du har købt bilen af, betaler for en anden motor. Hvis jeg var dig ville jeg høre hvad mer' prisen er for at få en fabrikny motor, for så har du 2 år's fabriksgaranti på motoren.
Jeg har kendskab til en, hvor motoren også stod af, og han betalte selv 15000kr til reperationen og fik en helt ny motor.

Morten :)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Held i uheld

Indlæg af BWJ »

Men udover det, så kunne det være interessant at vide hvorfor den "døde"
ZOOM ZOOM.
jokmok
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. feb 2011, 17:44

Re: Held i uheld

Indlæg af jokmok »

Hej BWJ

Tja hvorfor det skete det er der ingen der ved jeg kan kun gætte det kunne være at akslen i olipumpen knækkede men det er kun et gæt.
Først viste det sig at være 2 dysser der var defekte men det fjernede ikke fejlen og så skiftede man motor olie og filter da man tog bundkaret af fandt man metal spåner i bundkaret.
Vh Jørgen
jokmok
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. feb 2011, 17:44

Re: Held i uheld

Indlæg af jokmok »

Hej mwjakobsen
Tak for dit råd det vil jeg da høre ham om på mandag når han ringer til mig.
Vh Jørgen
Besvar