Jeg er ved at blive desperat!! Hver gang jeg sætter vælgeren i R kommer der efter et øjeblik alarm om
defekt lamper.. Det er øjensynligt baklyset, som der er indikation for. De lyser dog begge to på fuldt.
Jeg har skiftet begge pærer, sprayet samtlige stik med "kontaktrens" men den bliver ved.. Hver gang jeg
forsøger at finde de dårlige forbindelser, hjælper det et par dage, men så har vi balladen igen..
Hvor skal jeg angribe dette problem for at finde en endelig løsning???
På forhånd tak for hjælpen
Advarsel om defekte pærer
Advarsel om defekte pærer
MB 220CDI (GT) 210T model med mange kilometer på bagen!
Re: Advarsel om defekte pærer
Har du slebet kontakt fladerne i pæresoklen + renset stikket til pærerammen
Re: Advarsel om defekte pærer
Ja jeg har rengjort, både med meget fint sandpapir samt med kontaktspray, men jeg må vel igennem det hele
endnu engang og se om jeg på et aller andet tidspunkt får ro for den advarselslampe
Tak for svaret - Jeg prøver igen
endnu engang og se om jeg på et aller andet tidspunkt får ro for den advarselslampe
Tak for svaret - Jeg prøver igen
MB 220CDI (GT) 210T model med mange kilometer på bagen!
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Advarsel om defekte pærer
Det er næsten helt sikkert bremselyset som driller. Det er et generelt problem med 210rene at der dannes koks på kontaktfladerne mellem bremselyspærerne og soklen. Hvis man ikke vil købe nyt kan det repareres ved at lodde tin på soklens anlægsflader. Fladerne skal være meget rene for at få tin til at "løbe" jævnt ud.
Re: Advarsel om defekte pærer
Ja den med det defekte stoplys (dårlig forbindelse) har jeg også prøvet, men denne gang er jeg ret sikker på, at det
virkelig er BAKLYSET der driller. Fejlmeldingen kommer kun når vælgeren står i R.
Den med at lægge et lag loddetin på kontaktfladerne havde jeg ikke overvejet.. Det må prøves. Tak for tippet
virkelig er BAKLYSET der driller. Fejlmeldingen kommer kun når vælgeren står i R.
Den med at lægge et lag loddetin på kontaktfladerne havde jeg ikke overvejet.. Det må prøves. Tak for tippet
MB 220CDI (GT) 210T model med mange kilometer på bagen!
Re: Advarsel om defekte pærer
Jeg har haft samme problem. Det var en dårlig forbindelse ved pærerne og vibrationerne fra motoren får fejlen "rettet" inden du kommer ud og ser. Prøv evt. at lade en person stå bag ved bilen og se når der sættes i bakgear, og det er næsten sikker den ene defekte baklygte vil tænde lidt efter den anden. Det kan også være i stikket til baglygten der en løs forbindelse.
Jeg rensede alle stik og pærer for at være sikker. Men brug hellere en glasfiber børste, den laver ikke dybe ridser i kobberoverfladen, som ellers vil irre til igen efter kort tid.
Finn
Jeg rensede alle stik og pærer for at være sikker. Men brug hellere en glasfiber børste, den laver ikke dybe ridser i kobberoverfladen, som ellers vil irre til igen efter kort tid.
Finn
Venlig hilsen
Finn
Finn