Ventilerede skivebremser på min E280 CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
sasquatch
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. aug 2011, 19:23
Geografisk sted: Odense NØ

Ventilerede skivebremser på min E280 CDI

Indlæg af sasquatch »

Hej alle.

Jeg har søgt og søgt på diverse sites efter de korrekte specs til bremser til bilen.

Det er en E280 W211 (S211 visse steder) modelnummer W211.220 med sportspakke kode 952 tilvalgt ved ebstilling.

Der er ventilerede skivebremser på denne model og jeg ved de er "større end normalt", men hvor meget.

Jeg finder alt fra 312x28mm foran til 330x32 alt efter om jeg kigger på Brembo eller andre fabrikanter (Zimmermann f.eks)

Jeg VED at en guru herinde med garanti sidder inde med korrekt info! :P

Det har en lille betydning da jeg grundet "Junge Stern" stemplingen på bilen kan få tilsendt et nyt sæt skiver, klodser, følere fra Tyskland til montering herhjemme til meget fordelagtig pris og mangler de korrekte info til dem "dernede" :-)

Det kan ikke umiddelbart slås op i Fdok eller EVA hvor der ellers står alt om bilens historik.

Naturligvis findes den lavpraktiske metode med at måle selv, men med mine bilkundskaber er det nok både bedst OG billigst at jeg ikke volder mig ud i noget i den retning med at pille hjul af osv. erhm. :oops:
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Ventilerede skivebremser på min E280 CDI

Indlæg af BWJ »

Bedst og billigst i længden.
Lad MB slå bilen op i deres system, og køb de originale der holder.
ZOOM ZOOM.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Ventilerede skivebremser på min E280 CDI

Indlæg af SLKkompressor »

Lige nøjagtigt bremsedele til din Mercedes: Brug kun originale dele som passer til bilen og undgå ærgrelser de næste mange tusinde kilometer. Hvis du er medlem af MBDK kan du finde reservedels nr. i EPC systemet.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Ventilerede skivebremser på min E280 CDI

Indlæg af jensen »

Det er nok den type kalibre hvor der er 4 stempler der skal du nok lige undersøge om stemplerne kører ordentlig de har det med at tabe forkromningen så de kommer til at gå for stramt
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Ventilerede skivebremser på min E280 CDI

Indlæg af E 270 2001 »

Når du har fundet de rigtige :shock: nr, så fås dele til -40% i Tyskland. OG det er original eller opgradering til bedre :idea:
Står de evt ikke et nr på dine skiver :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Ventilerede skivebremser på min E280 CDI

Indlæg af SLKkompressor »

Indlæg slettet.
Senest rettet af SLKkompressor 6. mar 2015, 18:45, rettet i alt 1 gang.
sasquatch
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. aug 2011, 19:23
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Ventilerede skivebremser på min E280 CDI

Indlæg af sasquatch »

Hej alle. Tak for svarene og undskyld det lidt sene svar.

Jeg har skal i sinde st lade Mb i Odense udføre servicen, men de flinke tyskere hvor bilen oprindeligt er importeret fea vil grundet junge stern delen der er stemplet på bilens historik gerne tilbyde delene og jeg gider ikke længere kæmpe med MB Danmark der ikke kan se denne 'junge stern' når de slår bilen op og selv om posten har sendt mig et fint kreditkort med beviset osv, så er det tilsyneladende en kamp i sig selv.
Derfor takker jeg fint ja til hjælpen fra det sydlige. De betalte også udskiftningen af en baksensor der ikke burde have gået på så ung en bil mente de. Der skulle bare laves en seperat regning fra MB. Så ikke noget der.

Nå, men til bremserne: jeg regner med at original eller bedre er det de kan tilbyde mig.

SLKkompressor: info sendt, og på forhånd mange tak.
Dvinge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 25. jul 2014, 14:50

Re: Ventilerede skivebremser på min E280 CDI

Indlæg af Dvinge »

Jeg har det samme problem.

Vil os gerne vide på min 320 om det er 330/32 eller de mindre der ska bruges. Og om der findes sportskiver til den da det udsens mæssigt vil se godt ud med de store kaliber for.
Med venlig hilsen

Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Ventilerede skivebremser på min E280 CDI

Indlæg af jensen »

Hvis det er 4 stemplede kalibre er det store skiver
Besvar