renovering af gearkasse og converter

Alt vedrørende teknik
Besvar
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej BWJ

Det eneste Bjarne sagde det var styreboxen,der var olie i,og jo efter samtaler med andre mener de også det er den i motorrummet,men de sagde også hvis IKKE der var problemer med skift på den gl gearkasse,hvilket der ikke var da det jo som før skrevet kun var converte der var problemet,ja så kan det ikke være problemet ,jo selfølgelig kan der være kommet nyt til,misforstå mig ikke ,men de er SIKKER på det ikke er pga af styreboxen den ikke er ok.

Men nu må vi se det er jo mekanik,så hvem ved
Tak for dit input

Basse
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af E 270 2001 »

Behold du lånebilen, og når de melder bilen færdig ( efter prøvekørsel og fejludlæsning ), henter du din dejlige MB som så vil køre som en drøm :wink:
Det er da altid noget at du bliver holdt opdateret, men de skal ikke begynde at spekulere i en masse teorier :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af LIMO »

Hej Peter,

Jeg må erklære mig enig med BWJ.
Skiftet af "kassen" kan måske have tricket styreboksens pakninger, og hvorfor skifte en nyrenoveret gearkasse, hvis problemet ligger i styreenheden, og den ellers kører perfekt efter skift af styreenheden. I hvert fald et forsøg værd. Du er jo lige vidt, hvis de monterer en anden nyrenoveret gearkasse med den gamle styreenhed, og problemerne så fortsætter.
Det er trods alt godt, de har opdaget det.
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej LIMO

Du har fuldstændigt ret,om det så havde været en pakning til 3 kr,og det så virkede ja så var det jo bare fedt,det jeg er nervøs for er at vi nu IGEN skal til at gætte os frem ,da jeg var og er sikker på det er gearkassen,men ok de skal have en chance,og som du så korrekt siger hvis det er det,hvorfor så skifte gearkassen igen.

Men tak for dit input,nu må vi håbe og tro på det løser sig,men hvor uheldig kan en person snart være,min kvote er forhåbentlig snart slut :roll:

Mvh
Basse
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af LIMO »

basse skrev:Hej LIMO

Du har fuldstændigt ret,om det så havde været en pakning til 3 kr,og det så virkede ja så var det jo bare fedt,det jeg er nervøs for er at vi nu IGEN skal til at gætte os frem ,da jeg var og er sikker på det er gearkassen,men ok de skal have en chance,og som du så korrekt siger hvis det er det,hvorfor så skifte gearkassen igen.

Men tak for dit input,nu må vi håbe og tro på det løser sig,men hvor uheldig kan en person snart være,min kvote er forhåbentlig snart slut :roll:

Mvh
Basse
Nej føler også med dig, og forstår dig ud fra det du tidligere har oplevet.
Du er netop havnet i den klassiske situation, hvor en ulykke sjældent kommer alene, og hvor det er som om, at det ingen ende vil tage. Vi andre har ikke følelser (og pengepung for den sags skyld) involveret, og ser måske sagen i et lidt mere nøgternt lys. Og netop det kan være en fordel for dig, at "læne sig op ad", når følelserne presser sig voldsomt på ik ;-).
Bjarne Rasmussen har trods alt blot givet dig besked om en ny opdagelse, og vel ikke afbestilt den anden gearkasse, og en utæt styreboks skal vel under alle omstændigheder skiftes. Desværre ikke en billig sag, men mon dog ikke de finder en mindelig løsning sammen med dig. Set i et fremtidigt lys er det langt bedre for dig, at det opdages og ordnes nu end der f.eks. gik 1 år, og du så selv skulle i gang med at finde en løsning.
Husk også at såfremt tingene ikke spiller som de skal, har du garanti på reparationen, og nu er den side af sagen - som jeg ser det - flyttet til Silkeborg.

Pøj pøj med de næste forhåbentlig og formentlig positive meldinger fra Silkeborg :wink: Sov godt og drøm sødt om de gratis kilometre i BMW'en ;-)
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej LIMO

Tag ikke fejl jeg sætter STOR pris på jeres uvildige input,da det er en KÆMPE hjælp,men jeg ved ikke hvad sådan en styrebox koster,hvis det er det,så må vi tage den derfra ,som du siger .

Vedr de gratis km i den bmw,ja så er jeg glad for jeg lånte den ,men en mercedes det bliver den f..... ALDRIG, :D men ok den er gratis.
Tak for støtten den luner :D

Basse
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af BWJ »

basse skrev:Hej LIMO

Tag ikke fejl jeg sætter STOR pris på jeres uvildige input,da det er en KÆMPE hjælp,men jeg ved ikke hvad sådan en styrebox koster,hvis det er det,så må vi tage den derfra ,som du siger .

Vedr de gratis km i den bmw,ja så er jeg glad for jeg lånte den ,men en mercedes det bliver den f..... ALDRIG, :D men ok den er gratis.
Tak for støtten den luner :D

Basse
Da styrebox er en integreret del af gearkassen/skiftehuset, er det ikke din gamle box, denne fejl er naturligvis omfattet af din garanti på din nye kasse :!:
ZOOM ZOOM.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

hEJ bwj

Se det er en nyhed jeg kan bruge til noget ALT der er gratis er godt :D

Nej misforstå mig ikke selvfølgelig skal det HELE være iorden,men der hvor jeg var bekymret,var hvis de bare skiftede på må og få,for derefter blot og sende aben,idette tilfælde regningen videre til mig,jeg vil gerne SELV bestemme hvad og hvornår der skal skiftes ting,og bilen fejlede jo INTET andet converter inden jeg afleverede den i Flensborg,men nu skal jeg ikke male fanden på væggen,før det endelige resultat foreligger,men sommetider er der bedre at være skeptisk over for alt ,for så at blive glædeligt overrasket,hvis i ved hvad jeg mener :D

Men tak for oplysningen BWJ ,så siger jeg til dem du siger det SKAL være med i prisen, ha ha :D IRONI KAN FOREKOMME.

Basse
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af BWJ »

basse skrev:hEJ bwj

Se det er en nyhed jeg kan bruge til noget ALT der er gratis er godt :D

Nej misforstå mig ikke selvfølgelig skal det HELE være iorden,men der hvor jeg var bekymret,var hvis de bare skiftede på må og få,for derefter blot og sende aben,idette tilfælde regningen videre til mig,jeg vil gerne SELV bestemme hvad og hvornår der skal skiftes ting,og bilen fejlede jo INTET andet converter inden jeg afleverede den i Flensborg,men nu skal jeg ikke male fanden på væggen,før det endelige resultat foreligger,men sommetider er der bedre at være skeptisk over for alt ,for så at blive glædeligt overrasket,hvis i ved hvad jeg mener :D

Men tak for oplysningen BWJ ,så siger jeg til dem du siger det SKAL være med i prisen, ha ha :D IRONI KAN FOREKOMME.

Basse
Jeps, ellers kommer "kammeraterne" og strammer Sand´s slips, mere end han bryder sig om. :lol:
ZOOM ZOOM.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af TonnyL »

Da styrebox er en integreret del af gearkassen/skiftehuset, er det ikke din gamle box, denne fejl er naturligvis omfattet af din garanti på din nye kasse :!:[/quote]


Er du sikker på det? min styreboks til gearkassen ligger under forsæde passagerens fødder, og er også blevet oplyst af mercedes at der kan forkomme olie i den fra gearkassen, men de siger at man blot kan bore et lille hul i den så den tømmer sig, det vil jeg så ikke lige gøre selv ;-)
Tror du ikke du tænker på den printplade der ligger inde i gearkassen? eller har jeg bare misforstået det hele ;-)
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

BWJ
YES den er jeg på :D nej nu må vi sgu hellere opføre os professionelle,da konen har sagt jeg IKKE har mere ferie tilgode,så en tur i cellen for vold er der ikke tid til :D

TONNY
Ja det er sikkert et spørgsmål til BWJ du stillede,men jeg er lige så spændt som du er,da Bjarne idag kun omtalte at atyreboxen,havde olie inden i.men jeg har først efterfølgende fundet ud af der er 2 det kan dreje sig om den som du omtaler samt den der sidder i motorrummet,men den i motorrummet kan da ikke få olie inden i eller hva.....så mit bud må være den underneden,men igen jeg er IKKE sikker.

Desværre har Bjarne fri imorgen onsdag så svaret må vente til torsdag ,hvor han så ringer.

Basse
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af BWJ »

TonnyL skrev:Da styrebox er en integreret del af gearkassen/skiftehuset, er det ikke din gamle box, denne fejl er naturligvis omfattet af din garanti på din nye kasse :!:

Er du sikker på det? min styreboks til gearkassen ligger under forsæde passagerens fødder, og er også blevet oplyst af mercedes at der kan forkomme olie i den fra gearkassen, men de siger at man blot kan bore et lille hul i den så den tømmer sig, det vil jeg så ikke lige gøre selv ;-)
Tror du ikke du tænker på den printplade der ligger inde i gearkassen? eller har jeg bare misforstået det hele ;-)[/quote]

Eller osse har jeg :? printet med elektronikken der styrer ventilerne i skiftehuset, har i min verden altid været "styreboxen"
ZOOM ZOOM.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af TonnyL »

Oki, den tror jeg så ikke automatisk følger en ny gearkasse.... :roll: :) men jeg har tit hørt at olien bliver trykket op gennem ledningen og ind i styreboksen, som i min 203 sidder inde i bilen, men også at det ikke skulle betyde det vilde at der var olie i den, da olie ikke er ledende....
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

BWJ OG TONNY

Det er den du styrebox du omtaler , der har en fordelerplade,der giver signaler videre til ventilhuset,det var det med styring af ventiler i huset ,der fangede min opmærksomhed,om den så er incl ny gearkasse eller hvor den sidder ,ved jeg endnu ikke,eller om det er en ekstra udgift WHO KNOWS :oops:

For god ordens skyld vil jeg lige nævne ,det er en e 320 cdi årg 2002 model 21O
Men som du TONNY siger,er olie IKKE ledende,så hvorfor den pludselig skulle foranlede mine problemer,det forstår jeg ikke

Basse
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af Superman »

Lige for at slå det fast.

Din motor og din gearkasse har hver sin styreboks.
Besvar