renovering af gearkasse og converter

Alt vedrørende teknik
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

SUPERMANN

Det er osse det jeg mener,men den styrebox der sidder i motorrummet oppe ved forruden,har vel INTET at gøre med gearkassen,er dette ikke korrekt.

Så er der den ,som Bjarne formentlig mener,men hvor f..... sidder den så,er den den der sidder under sædet,eller hvorhenne,jeg har ALDRIG hverken hørt eller set en sådan,derfor er jeg i vilrede,og igen den er vel IKKE en del der bliver skiftet sammen med en ny gearkasse,men blot en fejl det åbenbart har fundet efterfølgende.

Jeg er lige nu snotforvirret,men ok der er nok en grund til jeg IKKE er mekaniker,da der sikkert er mange der nu sidder og griner deres r.. i laser over mine spørgsmål.men et gammelt ordsprug siger jo..... Der er ingen dumme spørgsmål,kun dumme svar..... så det læner jeg mig op af :D

Men tak for input SUPERMANN. alle hjælper mig til bedre at forstå.

Basse
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af Superman »

basse skrev:SUPERMANN

Det er osse det jeg mener,men den styrebox der sidder i motorrummet oppe ved forruden,har vel INTET at gøre med gearkassen,er dette ikke korrekt.

Så er der den ,som Bjarne formentlig mener,men hvor f..... sidder den så,er den den der sidder under sædet,eller hvorhenne,jeg har ALDRIG hverken hørt eller set en sådan,derfor er jeg i vilrede,og igen den er vel IKKE en del der bliver skiftet sammen med en ny gearkasse,men blot en fejl det åbenbart har fundet efterfølgende.

Jeg er lige nu snotforvirret,men ok der er nok en grund til jeg IKKE er mekaniker,da der sikkert er mange der nu sidder og griner deres r.. i laser over mine spørgsmål.men et gammelt ordsprug siger jo..... Der er ingen dumme spørgsmål,kun dumme svar..... så det læner jeg mig op af :D

Men tak for input SUPERMANN. alle hjælper mig til bedre at forstå.

Basse
Nej, der ville jo ikke være nogen idé i at have to styrebokse hvis de alligevel skulle kommunikere på tværs af hinanden. Så nej, din gearkasserne bruger ikke den styreboks der sidder ude i motorrummet til noget, også kaldet ECU.

Og styreboken til gearkassen bliver ikke skiftet samtidig med skift af gearkasse, ligesom den heller ikke ville blive det hvis det var motoren - men dermed kan den godt være defekt.

Ingen anelse om hvor den befinder sig dog.. Men din gearkasse er jo elektronisk styret, og et eller andet skal jo styre den - så ved ikke hvorfor du ikke har hørt om den før nu.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej SUPERMANN

Tak for input,og jo jeg ved godt der er noget der skal styre min gearkasse,men når man får en forklaring fra Bjarne der omhandler en styrebox,der er olie indeni,og så IKKE andet ,er det klart jeg bliver forvirret,måske ikke ALLE andre men jeg gør :roll: .

Bortset fra det var jeg idag til en liile samtale ved Ejner Hessel ,da jeg er god kunde der og de gerne vil prøve og hjælpe mig ,hvilket jeg sætter stor pris på.
Resultatat fra dette møde blev flg.

Den styrebox Bjarne fra Sand Jensen taler om sidder nede ved fodpanel INDE i bilen,det er rigtigt hvad du skriver SUPERMANN ,den der sidder ude i motorrum er motorstyringen osv,hvilket jeg godt vidste,men den anden havde jeg ingen anelse om hvor sad,før nu.
Det er et UDBREDT problem at den.altså styreboxen,med tiden vil indeholde lidt olie pga slidte o.ringe,men det IKKE en de nogensinde har skiftet,og slet ikke hvis mb tester ikke viser fejl,samt bilen ikke har været i nødprogram,
Derimod har de MANGE gange afmonteret den renset den tørt den af,for derefter at sætte den tilbage.

De problemer jeg har har INTET med den at gøre,det er de sikker på,de kender bilen har kørt i den inden jeg besluttede at køre til SandJensen,så de ved hvad de taler om.

Dette udsagn idag,sammen med de andre jeg har modtaget bekræfter mig blot i min tro,om at den gearkasse og converter skal skiftes ,der er INTET andet galt,men nu må vi se hvad Bjarne fra Sand Jensen siger ,når han ringer imorgen.

Kan til orientering fortælle at en styrebox som den der omtales koster 6300 kr plus moms,altså ca 9000 kr plus montering,hvilket jeg på ingen måde har tænkt mig at betale,blot fordi man tror det er den,men er sikker på det heller ikke bliver tilfældet

MVH
basse
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej ALLE

Så er der ENDELIGT godt nyt,og denne gang er der ingen vej tilbage.

Værkføren Bjarne Rasmussen fra Sand Jensen ringede idag ,da der nu SKAL findes en løsning på mit problem med gearkassen.

Ved det første møde i mandags blev det ,som omtalt i tdligere indlæg,besluttet gearkassen og converter skulle skiftes.
Men da han så ringede tirsdag,og mente det evt kunne være tegn på fejl i styrebox til gearkassen,der indeholdt lidt olie,ja så undersøgte jeg om dette kunne have sin rigtighed,da jeg IKKE ,sammen med andre ,der igen er omtalt tidligere,mente problemet lå der ,men i en dårlig renoveret gearkasse eller converteren.

Disse oplysninger videregav jeg pr mail tirsdag til Bjarne,der så ringede idag og vi er nu ENIGE om gearkassen SKAL skiftes,såfremt der er problemer efter skift skal styreboxen ud renses og tørres,da det er det mercedes og andre jeg har talt med gør,de har endnu aldrig skitet en,og derfor ser jeg ingen grund til at betale ca 9000 kr for noget der ikke er et endeligt bevis for mine problemer.
Dermed ikke sagt der kan være et problem med boxen.men nu skifter de gearkasse og converter samler det hele,og prøver så om ikke problemet er væk,såfremt der stadig måtte være problemer ,vil de ringe og så tager vi den derfra,

Gearkassen skal først laves ved ATT24 ,da de ingen har på lager,dette vil vare ca 12 dg,så nu venter jeg ,men heldigvis har jeg fået en lånebil gratis stillet til rådighed,så det går nok,vi er taknemmelige for denne service fra Per Sand Jensen og Bjarne Rasmussen,de har begge været YDERST behjælpelige så det luner.

Jeg vil vende tilbage når der engang er nyt ,så i kan få slutningen der forhåbentlig bliver lykkelig,da en reperation der skulle vare ca 1 døgn ,med kørsel nu går ind i 3 uge så nu vil vi gerne have en slutning.

Tak for jeres input
MVH
BASSE
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej alle.

Jeg ville lige smide en opdatering,vedr skift af gearkasse og converter på,da der muligvis sidder nogen og venter på reultatet.

Blev ringet op af Bjarne Rasmussen fra Sand Jensen d 26 nov,hvor jeg blev fortalt,gearkasen ville ankomme den 29 nov,hvilket var en fredag,men så ville de bruge hele mandag d 2 dec til montering og afprøvning.
Dette lød bare godt,da der nu er gået 1 MÅNEDE siden jeg første gang kom i kontakt med Sand jensen i Flensborg,så endelig var der nu lys for enden af tunnelen.

Mandag d 2 dec kl 12.30 ringede Bjarne så og sagde de manglede ca 1 time vedr montering og han ville ringe senere på dagen for en update.
Kl 16.30 blev jeg så ringet op ,og til min STORE forundring,sagde han de havde leveret den nye ombytter gearkasse UDEN converter,og derfor havde de taget den converter fra den første gearkaase,der jo som før beskevet voldte mig problemer.og sat den i den gearkasse de havde modtaget fredag d 2 dec. :roll:

Det var så med det resultat at fejlen var blevet overført med converteren,så nu skal det HELE ud igen og en ny converter bestilles og leveres igen igen :oops:

Jeg er snart løbet tør for ord,men Bjarne Rasmussen ,er en helt igennem fantastist fyr,så jeg kan sgu ikke blive gal på ham ,men ok alle har vel en grænse,jeg undre mig blot over de ikke allerede da den kom ,så der IKKE var converter med,samt da han ringede kl 12 30 burde han allerede der have sagt det .

Men hvis det er sandt den har fejlen med over,ja så er det der fejlen hele tiden har lagt,fra den renoveret gearkasse og converter fra ATT24 der blev lagt i nede i Flensborg-
Gearkassen har så åbenbart været ok renoveret,hvilket ikke kan siges om converteren,men ok så kom vi så langt.

Nu forventer de der kommer en ny senest fredag d 6 dec,så kan den forhåbentlig komme i man d 9 dec,jeg krydser fingre.

Når der en nyt i sagen smider jeg igen igen :D et indlæg på ,og det skulle helst være det sidste.

Med ønske om en god jul samt et godt og lykkebringende nytår,så er det sagt hvis der kommer mere ivejen, :D

MVH
BASSE
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af Star »

ja. man får jo flashbacks til filmen "Never Ending Story" - men det er da altid noget at de har stillet en god bil tilrådighed, det er bare sådan en sag ALLE taber på.. :?
1997 SLK 230 KOMP AUT.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej alle

Så er der nyt,dette bliver blot et liile referat,da jeg vil gemme det store,hvis nogen har lyst til det,til jeg har GODKENDT bilen på mandag.

Blev ringet op af Bjarne fra Sand Jensen idag.de havde nu skiftet til nr 2 gearkasse samt nr 2 converter,uden fejlen var løst.
Men inden jeg nåede op i det røde felt,havde de sendt en mand til mb i Århus efter et spritnyt ventilhus med ny printplade på ,da det havde mistanke om det var der der var fejl.

Jeg undre mig blot over en nyrenoveret gearkasse skulle have en sådan fejl,men ok udskriften på ca 11000 kr var for deres regning,og nu ved jeg da så der sidder en orignal ventilhus og printplade derpå.

Kl 16 ringede han så igen og efter en prøvetur på ca 100 km var det hele ,iflg dem ,nu endelig ok.

Nu har vi aftalt jeg kommer mandag og prøver så må vi håbe de har ret,men som Bjarne ,der er en VIRKELIG rar fyr,sagde ja så skulle det stoppe nu ,da det var uholdbar for mig og helt ærligt ,blevet en ALT for dyr oplevelse for dem,men det var deres egen skyld,så måtte de lære på den dyre måde.

Bilen var prøvekørt af ikke mindre en ham selv 2 mekanikere,samt en gearkassemand der var hentet ind til lejligheden og ALLE lovede mig den nu ENDELIG skiftede silkeblødt både kold og varm :D

Nu må vi se jeg giver besked mandag.
God week end til alle.

MVH BASSE
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af Jan.k »

Det lyder jo meget lovende :)
S211 E320 cdi
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af tømreren »

Uha uha, jeg ønsker dig alt held og lykke med bilen ved afhentningen mandag 'basse'.

For dit værkstedsforløb hos 'Sand Jensen' har jo udviklet sig til et sandt mareridt, så vi er vist mange der håber du vågner op fra det mandag og alt er godt :?

Og jeg som troede 'Sand Jensen Flensburg' skulle være 'det nye sort' i forholdet til at køre til Dortmund.... Jeg tror søreme ikke jeg tør alligevel....

Men god vind, god aften og forhåbentlig rigtig Mercedes komfort på mandag :D

Mange hilsener tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

HEJ TØMREN

Tak for din ALTID gode støtte :D

Vedr Sand Jensen Flensborg..........DONT DO IT...... på dansk......LAD VÆRE...... :D

jeg vil når jeg er HELT færdig,forhåbentlig mandag, fortælle hvorfor,men en ting er sikkert du vil få et chok,,,,,uhhhhhhh.... spændende hvad :D

BASSE
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af tømreren »

Hej 'basse'

Jamen tak selv :D

Ja, jeg regnede godt med du på det kraftigste ville fraråde andre at benytte sig af deres 'ekspertise'....

Selvom jeg nu har kastet alle tanker om at køre til Flensburg og få lavet gearkasse væk, må jeg indrømme jeg er MEGET spændt på at høre hvilke kendsgerninger eller fakta du vil afsløre om 'Sand Jensen Flensburg'....

For ligefrem at få et chok, SÅ er det slemt!!

Så ja, det er MEGET spændende :D

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af Star »

Jeg håber for dig at alt er OK nu, og ikke mindst at det ikke har kostet dig mere end det du oprindelig havde fået tilbud på fra Sand-Jensen.
mht Sand-Jensen, så selv om det åbenbart har kvajet sig i Tyskland, så har den Danske Afdeling jo gjort hvad de kunne for at rette op på det, og sagen har tilsyneladende ikke været så enkel. Fejlen har som det læses været at værkstedet i Flensborg har været for hurtige til at godkende, uden at sikre sig at bilen var iorden. Det har så kostet firmaets danske afdeling en masse tid og penge lyder det til, og det skal de da ihvertfald have kredit for, - i sidste ende er det vel samme kasse det kommer fra.

Jeg tror vi alle håber for jer at det hele nu er løst og julefreden kan sænke sig i det Nordjyske :D - og vi venter spændt på det afsluttende indlæg fra basse!
1997 SLK 230 KOMP AUT.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej STAR

Du har FULDSTÆNDIGT ret med dit indlæg.

Vi har KUN ros og gode oplevelser med Sand Jensen i ....SILKEBORG,,,,, de og især værkfører Bjarne Rasmussen har ydet en kæmpe indsats ,vi har INTET negativt og sige om dem ,men som jeg skrev vil vi have bilen hjem og når det så er over,ja så skal jeg skrive hvad der skete,men det bliver først når ALT er afsluttet,da vi ikke vil starte en mindre krig da de i Flensborg først skal have en chance for at forklare sig over for mig,vedr de ting jeg efterflg har fundet ud af,det håber jeg i alle respekterer.

Men igen det er KUN Flensborg IKKE Silkeborg afd.

God Week-end til dig

BASSE
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af TonnyL »

Neiiiie det er næsten ikke til at holde ud at vente med at hører hvad de har fundet på dernede, er spæææændt på det...
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej alle

Ja så oprandt dagen ENDELIG en reperation der blev bestilt den 30 okt,til udførelse den 8 nov,er idag ca 7 uger senere færdig :oops:

Jeg har idag hentet bilen ved Sand Jensen Silkeborg,og lad mig med det samme slå fast,det er IKKE Silkeborg afd der har gjort noget galt i denne sag tværtimod har Per Sand Jensen og ikke mindst værkfører Bjarne Rasmussen ydet et KÆMPE arbejde,både i form af arbejdsløn samt nye reservedele,som jeg INTET ekstra er blevet bonnet for,den pris på 16500 kr jeg oprindenligt har fået af Flensborg er IKKE blevet større.

Når det så er sagt harjeg,som i nok havde læst tidligere fundet frem til noget som Flensborg,skulle have mulighed for at forsvare sig imod inden jeg lagdet ud på dette forum.
Da jeg i tiderners morgen bestilte den gearkasse og converter ,var det med forventning og aftale om den skulle leveres fra ATT24 ,da de havde et godt rennomme,og dette blev aftalt desværre ikke på mail ,men mundligt.
Alle de ting der er forgået de sidste 7 uger ,som før beskrevet,gjorde mig til sidst så mistænksom at jeg tog kontakt til ATT24 for at høre dem ,om de havde leveret en gearkasse og converter til Sand i Flensborg inden for en periode på ca 5 uger.
Svaret var en opringning fra firmaet der kunne sige de IKKE har solgt noget til ovennænte,der blev jeg godt nog tosset :twisted:

Denne oplysning holdt jeg for mig selv og hver gang,jeg talte med Flensborg eller Silkeborg blev der IKKE givet udtryk for andet end den var derfra,dette var svært at holde mund med ,men jeg ville vente til bilen var klar før jeg ville konfrontere dem med mine oplysninger.

Idag da bilen efter 2 gearkasseskift 2 converterskift og 1 ventilhus m printplade skift ENDELIG igen kører,og den kører bare godt, var klar til afhentning forlangte vi et møde med Bjarne inden vi kørte derfra.
På spørgsmålet om leverandør blev han ,efter mine beviser,meget stille og ville straks ringe til Oke i Flensborg.
Han ville først IKKE udleverer oplysninger ,men efter pres fra Bjarne og Per Sand,var han nødsaget dertil.
Og ganske rigtigt det er IKKE en gearkasse fra ATT24,men derimod fra en af deres egne levenrandører ,som jeg har lovet IKKE at give navnet på.
Denne leverandør skal nu bevise og dokumentere at det hele er renoveret med org mb dele,da det er hvad jeg er blevet lovet,fremsende det til mig og så er det op til mig at godkende det.

Dette er f.... ikke god reklame for Flensborg,de har løjet,bedraget mig op i mit åbne ansigt,og jeg ved Silkeborg er IKKE stolt af situationen,
Selv om den kan være ok den gearkasse,er det IKKE det der er aftalt,men da Silkeborg Afd har gjort ALT for at udredde min bil er det somjeg sagde skide synd for Sand Jensen I Silkeborg at deres afd i Flensborg giver dem sådanne et ry.
Flensborg havde ALLE chancer for i starten og sige de havde deres egen leverandør,men valgte at tie,og håbe jeg aldrig fandt ud af det,for hvem skiller en nyrenoveret gerakasse af for og se om det er som aftalt,nej gik den ¨så gik den :oops:
Som sagt er bilen nu ok og mange ville måske så sige,du kan da være ligeglad bare den virker...NEJ....det er en principsag,hvis man aftaler en varer så skal man f.... også have den varer,uanset om den anden også er ok ,så er det IKKe det der er aftalt.

Men nu må vi se hvad jeg får af dokumenter vedr den gearkasse der er deri nu,men ventilhuset og printplade ,er originalt købt hos mb Århus dette har jeg fået bekræftet,men ok det var også igennem Silkeborg,og Bjarne har INTET vidst men blot modtaget tingene fra Flensborg,da det er OKE der har bestilt alt :oops:

Så jeg kan kun rose Silkeborg afd og især Bjarne Rasmussen til skyerne,havde det ikke været for deres hjælp var sagen endt i retten,jeg var ved at opgive mange gange
så spørger i mig om Flensborg afd ,ja så er svaret blankt NEJ jeg taler IKKE mere med dem da al tale nu går igennem Bjarne og Per Sand.

Jeg håber IKKE i herinde bliver afskrækket for at bruge Sand Jensen men for guds og jeres egen skyld KUN afd i Silkeborg,der er sikkert nogen der har gode erfaringer med dem i Flensborg,fint nok men var i blevet udsat for dette er jeg sikker på i også havde vendt dem ryggen. :twisted:

Det skal lige siges Sand BETALTE ALLE regninger vedr lånebil benzin osv samt havde fyldt vores egen helt op med diesel samt brugt 2 timer på rengøring af bilen inde og ude,for til sidat at give min pige en KÆMPE buket blomster,dette var f----- god stil,og nogen vil måske sige det er ikke for meget ,men igen det er for os tanken der tæller,bilen er nu hjemme så lad os så lægge dette bag os og blot sige tilos selv ,så blev vi så kloge :D

Jeg håber dette var enden på det hele ,men jeg smider nok et indlæg op hvis der sker dramatiske ting uhhhhhhh vedr fakturaer,men i for IKKE at vide hvilken firma det er dette er en AFTALE med Sand jensen og os ,da det er deres lokale leverandør,håber i respekterer dette.

1000 TAK for input både de gode og de dårlige,vi har trods alt HELDIGVIS forskellige meninger,så det respekterer jeg

Med ønske om en rigtig glædelig jul til jer og jeres kære samt et godt og lykkebringende nytår
MVH
BASSE
Besvar