renovering af gearkasse og converter

Alt vedrørende teknik
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej alle.
Er ny bruger på dette forum,men har fulgt med i diverse debatter og ideer til løsninger på diverse problemer, med vores elskede biler.
Jeg står nu med en defekt converter på min mb 320 cdi årg 2002 model 210, og har med STOR interesse set hvad og hvor i andre har fået lavet jeres biler henne.
Jeg kørte til at starte med til Ejner Hessel i nørresundby, hvor jeg ALTID er blevet behandlet godt, men da jeg fik prisen på en renoveret converter ,med montering
19000 af de lange :roll: ja så tænkte jeg dette må da kunne gøres billigere i tyskland.
Så jeg kunne se på dette forum at ATT24 havde været en god oplevelse for mange.Jeg tog kontakt med dem og de anbefalede en renoveret gearkasse med converter da min nu har gået 520000km ,så alt for jo en ende ,selv om der ALTID er skiftet olie og skiftet filter for hver 40000 km er den nu færdig ja converter men til den pris
jeg fik for ALT hos ATT24 på 1800 euro ,så kan det ikke betale sig andet.
Jeg tænkte om ikke der evt var et sted tættere på grænsen,da jeg bor i nordjylland og at køre helt til Dortmund til ATT24 er ca 850 km plus hotel osv, så jeg kontaktede mercedes i Flensburg, men her fik jeg igår en pris på 5550 euro for det samme,SINDSYGT når vi taler Tyske priser.
Jeg kontaktede igen Hessel i dk for at høre hvad en renoveret gearkasse med converter og montering ville koste, og HOLD NU FAST 45000 kr ha ha ha, dette var bare for at sammenligne prisen med ATT24 hvor det i danske kroner ca er 13600 kr. TAK FOR KAFFE.
Da jeg var ved at beslutte mig til ATT24 ville jeg lige prøve Sand Jensen i Flensburg, det kunne jo være de var til at tale med.
Idag har jeg så på mail fået et tilbud på 2200 euro ca 16800 ddkr for en renoveret gearkasse med renoveret converter ALT i orginale mb dele med 1 års fuld garanti montering og lånebil ,til at handle i Flensburg, de ca 6 timer det tager.
Har nu talt i telefon med deres værkfører Henning der taler fint dansk og booket en tid til torsdag d 7 nov kl 8, bilen er så færdig kl ca 15 og ALT er skitet yil nyt.
De skulle bare have 5 til 6 dg for at have den hjemme samt 11000 kr forudbetalt til deres bank, da de ikke kender mig, hvilket er helt ok og resten ca 6000 kr betales ved afhentning.
Grunden til dette indlæg er til alle jer der ikke gider den LANGE tur til ATT24 , og ikke vil tages i r.... af den danske mercedes forhandler, så håber jeg dette vil hjælpe.
Jeg kan ikke se andre har prøvet Sand Jensen i Flensburg, men hvis dette er tilfældet så skriv venligst om jeres oplevelser, jeg smider et stykke op når bilen er lavet så i alle kan høre om min oplevelse, og deres service.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af E 270 2001 »

Selv om din gearkasse "kun" har kørt 500 K, så kunne du da godt have nøjes med en ny/brugt converter.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af BWJ »

Jeg ville også have nøjes med converter, den kan skiftes her http://www.bos.dk/Automatgearkasse.aspx for <8.000,- incl moms.
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af tømreren »

Jeg ville IKKE nøjes med at skifte converteren! Man risikerer jo gearkassen står af på vejen hjem! Og SÅ bliver det dyrt!

Og for øvrigt, mange tak for indlægget og det gode benarbejde 'basse'. Jeg synes også det er pokkers langt at køre til Dortmund, så nu vil jeg kontakte Sand Jensen, Flensburg afdelingen :D
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af LIMO »

Jeg har købt min nuværende Mercedes ved Sand Jensen i Silkeborg og efterfølgende fået lavet service og nogle garantireperationer i deres Flensborg afdeling. Et yderst velordnet sted med flotte værkstedsforhold m.v.. Horst i deres Mercedes værkstedsteam virker meget kompetent (taler kun tysk;-)). Rimelige priser og de øvrige kunder jeg har talt med i ventetiden de gange jeg har været der, har også været tilfredse. Kunderne var fra Nordøstjylland og Sjælland.

God tur :)
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af tømreren »

Mange tak for indlægget 'LIMO'.

Altid rart at høre om andres gode erfaringer. For de gode er der desværre langt imellem når det vedrører værkstedsbesøg i Danmark....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Jeg kan se der er forskellige meniger om hvad der er NØVENDIGT og om hvad der er BEDST.
Jeg kan sagtens følge jer der mener,det kun er NØDVENDIGT at skifte converteren, og det er helt op til den enkelte det respekterer jeg.
Men når der bliver nævnt BOS service i Brøndby,¨så skal det lige tilføjes, jeg kontaktede dem vedr et produkt der hedder Smart blend, for ca 1 mdr siden det er et produkt man hælder i gearkassen hvis man har rystelser i converteren, dette ville så afhjælpe dette.De havde ikke det omtalte på lager ,men under samtalen med dem kom vi ind på en evt udskitning af converteren på min bil, og ja det er korrekt det koster 8000 kr MEN HUSK NU MOMSEN :D så alt ialt 10000 kr.
Desuden blev jeg fortalt de IKKE bruger org mb dele, men derfor kan de jo godt være iorden det skal være usagt.
Så,og nu skal jeg passe på hvad jeg skriver, hvis man vil give 10000 kr på en IKKE org conveter contra en TOTALTnyrenoveret gearkasse med converter med org mb dele incl montering og kun give 6500 kr ekstra, ja så ved jeg godt hvad jeg ville vælge. men igen vi er ikke alle ens og det ville da heller ikke være sjovt.
Tak for de gode input vedr Sand Jensen det lyder da til at være ok men nu må vi se.
til Tømrern. held og lykke med din forhandlinger med Henning v Sand jensen Flensburg håber du får et fedt tilbud som undertegnede :D
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af tømreren »

For god ordens skyld vil jeg lige gøre opmærksom på, det i andre indlæg herinde på det kraftigste er blevet frarådet at tilsætte forskellige midler der skulle give et mere smidigt gearskifte når det drejer sig om elektroniske gearkasser.

Og en præcisering vedr. BOS; Det hed før 'Brøndby Ombytnings Service' og er altså beliggende i Karlslunde. Blot til information....

Og tak skal du have, mon dog ikke de i Flensburg hellere end gerne vil sælge gearkasser.... :wink:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af marlo »

Det er bare kanon med disse indlæg, det er jo de rene guldkorn hvis man en dag skulle stå i samme situation... :D ... Det bliver spænende at høre om tilfredsheden af service hos Sand Jensen Flensborg og ikke mindst tilfredsheden med den nye gearkasse og converter...

Mvh Marlo
E220d 17’ Avantgarde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af BWJ »

basse skrev:Jeg kan se der er forskellige meniger om hvad der er NØVENDIGT og om hvad der er BEDST.
Jeg kan sagtens følge jer der mener,det kun er NØDVENDIGT at skifte converteren, og det er helt op til den enkelte det respekterer jeg.
Men når der bliver nævnt BOS service i Brøndby,¨så skal det lige tilføjes, jeg kontaktede dem vedr et produkt der hedder Smart blend, for ca 1 mdr siden det er et produkt man hælder i gearkassen hvis man har rystelser i converteren, dette ville så afhjælpe dette.De havde ikke det omtalte på lager ,men under samtalen med dem kom vi ind på en evt udskitning af converteren på min bil, og ja det er korrekt det koster 8000 kr MEN HUSK NU MOMSEN :D så alt ialt 10000 kr.
Desuden blev jeg fortalt de IKKE bruger org mb dele, men derfor kan de jo godt være iorden det skal være usagt.
Så,og nu skal jeg passe på hvad jeg skriver, hvis man vil give 10000 kr på en IKKE org conveter contra en TOTALTnyrenoveret gearkasse med converter med org mb dele incl montering og kun give 6500 kr ekstra, ja så ved jeg godt hvad jeg ville vælge. men igen vi er ikke alle ens og det ville da heller ikke være sjovt.
Tak for de gode input vedr Sand Jensen det lyder da til at være ok men nu må vi se.
til Tømrern. held og lykke med din forhandlinger med Henning v Sand jensen Flensburg håber du får et fedt tilbud som undertegnede :D
En converter hos BOS koster IKKE 8000 + moms til en 722.6 kasse, klik på mit link fra tidligere i tråden, og hold øje med det store banner der kører i toppen af siden.
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af tømreren »

Nej, den koster kr. 4.375,- inkl. moms.

Men nu tager 'basse' udgangspunkt i priser inkl. montering idet han formentlig ikke selv kan skifte den. Og for det tager 'BOS' kr. 9.937,50 inkl. moms.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Først til dig BWJ hvis du havde læst mit indlæg RIGTIGT, som TØMREREN havde gjort ville du se jeg skrev MONTERING af converter vedr prisen hos BOS, som rigtigt nok ligger i Karlslunde SORRY :oops: tak for det TØMREREN.
Men ok nogle af jer brugere er åbenbart så fingernemme i selv kan monterer delene, og det respekterer jeg, så til dig BWJ og andre gør det selv folk er her en prisliste JEG har modtaget ang MINE forespørgelser.
Mercedes v Ejner hessel nørresundby
Conveter UDEN montering 8800 kr ALT originalt mb dele
conveter MED montering 19000 kr ALT originale mb dele
gearkasse og conveter UDEN montering 35200 kr med i prisen ER fratrukket 5800 kr for gl gearkasse og 1300 kr for gl converter men ALT originalt mb dele
gearkasse og converter MED montering 44600 kr igen ALT originalt i mb dele
ATT24
gearkasse med converter UDEN montering ca 11400 kr dertil kommer fragt og retur af gl gearkasse og converter hvilket jeg ikke ved hvad koster
gearkasse med converter MED montering ca 13700 kr igen gælder det for begge ALT er originalt mb dele
Sand jensen Flensburg
Gearkasse med converter UDEN montering ca 11500 kr
gearkasse med converter MED montering 16500 kr igen gælder ALT i originale mb dele
BOS Karlslunde
Converter UDEN montering ca 4400 kr
converter MED montering ca 10000 kr her gælder det IKKE med originale mb dele,
Som jeg skrev tidligere har jeg INGEN forudsætning for at bedømme de convetere BOS laver og sælger, så hvad der er bedst vil jeg lade andre om at bedømme , men har man købt en mercedes så fortjener den osse originale dele hvis man vil beholde den køreglæde man i tidens morgen bla købte den for , men ok det er MIN MENING
hvad andre gør og bruger af dele på deres bil er sagen uvedkommen, jeg har blot givet jer et ALTERNATIV til andre steder vedr gearkasse og converter, men når man laver prissamligninger er det VIGTIGT at bedømme priser ud fra de SAMME dele i det her tilfælde ORIGINALE DELE FRA MB, og IKKE hvad BOS evt kan lave det for.
Der er mange forskellige steder og meninger i Danmark og især på dette forum men HUSK du kan ikke sammenligne pærer med bananer :D .
Så her til sidst er det VIGTIGT at huske på disse indlæg er ment som en HJÆLP IKKE en ORDRE om at man SKAL bruge originale dele, hvis man er tilfreds med de priser og dele man kan få andre steder ja SÅ BLIV VED MED DET bare i er TILFREDSE så kan andre være ligeglade.
Så nu må vi se om Sand jensen gør et godt arbejde og jeg bliver tilfreds, men det kan kun tiden vise.'
GOD WEEK END TIL ALLE
MVH
Peter aka BASSE.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af tømreren »

Flot, velskrevet og velment indlæg Peter ('basse').

God weekend også til dig :D
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af TonnyL »

Vil da også lige give min mening til kende, normalt skruer jeg selv, men til de priser der er hos 24 og Sand-jensen så ville jeg ikke bruge 5 minutter på det selv, et rigtigt tungt lor.. job, og slet ikke når man ikke har en lift, og når det er sagt ville jeg også uden betænkning vælge at få skiftet begge dele... bare min mening... :-) Jeg er rigtig spændt på hvordan den kører efter reppen...
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af TonnyL »

Nå skal vi snart ha udløst spændingen "Hvordan gik det" ???? ;-)
Besvar