renovering af gearkasse og converter

Alt vedrørende teknik
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af TonnyL »

Jeg må sige, at det sidste Sand jensen i Silkeborg nu finder på, ikke er heldigt, man kan da ikke bare overtage en garanti rep for så at kaste den tilbage igen :lol: det virker lidt som et forsøg på chikane, og ansvars fraskrivelse, at nu gider vi dig ikke længere, og som du selv siger kør til Tyskland, så skal vi ikke døje med FDM, den sag er jo efterhånden lige til tv programmet "Kontant"
Keep on fighting ...

VH Tonny
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af Star »

ja kontant kunne være en god vinkel hvis de er interesserede i netop den klemme man kan komme i, når landegrænser er involverede, - det nærmer sig historien om hønen og ægget.....
Det lugter lidt af at Sand Jensen lige har spurgt deres Advokat hvad de skal svare, og han har sagt at den oprindelige aftale er indgået i Tyskland, og derfor er Tyske regler så gældende i en retstvist ( hvad de så måtte være?) - dette uanset om det er samme ejer af firmaet, - for det er jo separate firmaer er jeg ret sikker på, med samme moderselskab.
1997 SLK 230 KOMP AUT.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af TonnyL »

Men den holder vel ikke, når Basse kan dokumentere at Sand J Silkeborg har lavet den sidste garanti rep? så må det da være hos dem den nye garanti ligger....
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej Star og Tonny l

ja kontant,ekstrabladet,eller lign skulle tage den sag op,IKKE for min skyld,men for ALLE ANDRE der overvejer Sand Jensen biler.

Hans biler er flotte,derom ingen tvivl,men sølle dem der evt får problemer,hvis ikke de er enige ja så er du i en en rigtig LORTE situation.
Det skal siges han har sikkert mange tilfredse kunder,men den ENE han tager r.... på ja han kan ødelægge en masse for ham,og er jeg den eneste :?: :?:

Nu skriver jeg på dette forum,men hvad med alle dem der ikke har købt,eller fået lavet en mercedes hos dem....ONLY GOD KNOWS....

Der er bla en her på forum,kan ikke huske hvem,der skrev noget vedr en audi kofanger,mener jeg,de blev også forsøgt b..... i r..... :roll: :roll:

Jeg skrev en indsigelse vedr det svar jeg fik igår,som skrevet i tidligere indlæg,men det var Per Sand fuldstændigt kold over,det er samme svar.
Det har KUN udført et stykke arbejde for flensborg,ligesom de mange gange gør for andre firmaer,iflg ham,så det er ikke hans ansvar mere. :twisted:

Så er det tænker hvem f.... er så dumme og få hjælp til deres problemer hos hans værksted i Silkeborg,de kan ikke engang sætte en gearkasse og converter på en bil UDEN og ødelægge mere af end der var fra starten,men det er åbenbart omkostningsfri for hans værksted.
Hans mekanikerer kan ødelægge en kundes bil af UDEN nogen form for garanti,er der så problemer må andre tage sig af det,det er f.... en god deal :roll: :roll:

Det min advokat mener og tror er flg.
Per Sand Jensen er p..... bange for FDM og ankenævnes dom,da det IKKE vil se pænt ud på hans forretning i Silkeborg,der jo er hovedafd,og den folk kender,derfor forsøger han nu og lægge HELE L.... tilbage til Flensborg da det så IKKE kan ses nogen steder det er dem i Danmark der er nogen fjolser......

Men vedr garantien,så skriver han selv på deres tyske hjemmeside,man er ligeså godt stillet ved evt uoverensstemmelser,som hvis man havde fået det lavet i Danmark
ergo så følger han den danske købelov,men ok det kan være slettet nu efter denne sag ha ha ah :roll: :roll: :roll:

Taber han i ankenævnet koster det ham 10.000 kr samt udbedring af bilen,om de så kører med anmærkninger ved jeg intet om,men det er det han vil undgå.

Tak for jeres indlæg
JEG OPGIVER IKKE ,HVIS HAN TROR DET SÅ FÅR HAN ET CHOK.

MVH
bASSE
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af tømreren »

Kære 'basse', du kan, må og skal absolut ikke give op!

Med den opførsel Per Sand Jensen udviser, skal han 'ned med nakken'.

At han ikke bryder sig om FDM er fuldt forståeligt. Det gør ingen autoværksteder. Jeg har selv haft en sag, dette drejede sig dog om en karrosseriskade, hvor FDM blev involveret som uvildig 'syn og skøn' grundet en fejlagtig og mangelfuld reparation. Værkstedet tabte sagen med et brag idet FDM to gange dømte dem til at lave arbejdet om. Så de har respekt for FDM.

Hvad angår garanti, kan jeg kun udtale mig som udførende håndværksmester. Men reglen er den indenfor bygge- og anlægsbranchen, at ansvaret ALTID falder tilbage på det firma der har leveret og monteret materialerne. UANSET om det er en hoved-, total-, fag- eller underentreprenør.

I dit tilfælde har 'Sand Jensen Silkeborg' fået leveret en gearkasse og monteret den i din bil som det sidste i dit værkstedsforløb. Altså må det være 'Sand Jensen Silkeborg' der bærer det fulde ansvar for det monterede fungerer som det skal. Garanti er garanti, uanset om man taler om biler eller vinduer!

Kæmp videre med rank ryg og oprejst pande VIKING!!!

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af ThomasDK »

Min bror røg i den fælde at købe en bil der viste sig at kunne blive en dyr affære grundet alvorlige fejl.
Han havde en lidt anderledes sag, og brugte en advokat igennem sin bilforsikring da FDM på forhånd opgav sagen, da de "kendte bilforhandleren fra tidligere".
Nå men med FDM ude af billedet kørte han videre med den lokale advokat, og der var mange sjove brev udvekslinger, og de kørte ind i en cirkel der blev mindre og mindre og meget mere anstrengt. Interessant at læse alle de mails.
Forhandleren truede med alt fra DAF, konkurs, mod retssag, injurier og selvopfundne lovforslag og formuleringer i hans fortolkning af købeloven og garantier, men stod til sidst helt med den ene fod i byretten inden han gav sig.
Nogle autoforhandlere panikker og forsøger at intimidere kunder fra at lægge sag an, og antyde han har meget bedre råd til retssagen.
Uanset hvad, tag kampen venner, de fleste har uden at vide det faktisk retshjælp i bilforsikringen.

Det gælder om ikke at kommunikere følelsesladet, og det er advokater gode til :D Har han dummet sig - får han jura hammeren.

Hold skansen Basse, vi læser med hele vejen, og glæder os til at høre om Mercedesforandlerens underlige verbale " baglæns gearkasse zumbadans" i forsøg opnå at undslippe det underlige fusk han har ansvaret for juridisk. En jurist går altid efter hensigten. Hvad var hans hensigt da han valgte en anden underleverandør end den du var stillet i udsigt. Bang det er næsten bedrageri. Ud over du personligt står i en alvorlig situation, er det sgu interessant og underholdende læsning. Alene det at FDM gider tage sagen er stort, men bakker de ud - så kør videre.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej alle

Så er det blevet tid til den SIDSTE opdatering.

Jeg valgte i sidste uge og betale mig fra en opdatering vedr nye adaptioner på gearkassen,ikke dem vi selv laver ,men den profesionelle udgave,med tester.

Som det var på prøveturen,var der IKKE nogen fejl EFTER justeringer,så om de havde lavet det hos Sand skal være usagt,men nu virker den..jaaaaaaa... :D

INDEN i spørger om en masse teknisk,var jeg ikke selv tilstede,men det var noget med de satte tester på og kørte så 2 mand ,hvorved de kunne se hvordan og hvornår bla.lock-up ventil osv osv slog til,og kunne så indstille gearkassen efter dette.
Jeg ved det måske er sort snak :roll: men HELT ÆRLIGT så er jeg p....ligeglad bare den nu virker.
De tjekkede også olien for spåner og kølervæske,men det var ok det hele,alt så normalt ud.

Så da bilen nu er ok har vi set på en anden,og hvis alt er ok så kigger og køber vi den sikkert på mandag.

Vedr vores udenstående med Sand Jensen,har både FDM og min egen advokat sagt,der nu ikke er mere og gøre da sagen er løst.....OG DOG.....
FDM har tilbudt mig og prøve og få kompensation,for AL DET BØVL vi har været igennem,det er op til os selv og beslutte,og der er MEGET RINGE chancer for at få så meget som en 25øre,samt Sand sikkert er p..... ligeglad alligevel.

Så har de vundet over mig :?: :?:
Både og,vi GIDER IKKE MERE det har taget det meste af vores tid siden starten af november sidste år,og ALT for en ende,men jeg HÅBER i ALLESAMMEN har lært af denne sag,og tænker jer GODT OM hvor i evt for lavet jeres biler fremover.

Vedr kompensation,ja sælger vi bilen,så er sagen HELT død.

Hvis vi kører videre,så får i en opdatering,men nu er vi fuldt fokuseret på en anden bil ,så vi kan få en normal tilværelse igen,uden næsten hver dag og skulle enten tale med eller besøge diverse personer ang bilen.
Det vigtigste ligenu er vi kan sælge den MED GOD SAMVITTIGHED og den som får den bliver f..... godt kørende,vi TABER en H...... masse penge,da de bud vi har fået er CHOKERENDE men det er der ikke noget at gøre ved,nu må vi se,hvad det ender med.

Til sidst
EN KÆMPE TAK TIL JER ALLE for både gode,og venlige svar vedr hele denne sag det har været FANTASTISK og have jer som sparringspartnere,vi håber ikke i er alt for skuffet over vi,på en måde,smider håndklædet i ringen,men der er ting her i livet der er vigtigere,det håber og tror jeg i forstår :D :D :D

MVH
BASSE
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af TonnyL »

Hej Basse

Er lidt spændt på hvordan det er gået med din gearkasse, efter den kom til at virke, eller om du skiftede hele bilen ud?

VH Tonny
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej tonnyl

Det er heldigt jeg ser dit indlæg,da jeg ikke har været her på sittet den sidste månede.

Vedr den famøse gearkasse,så blev jeg til sidst så P.... træt af Sand Jensen,så jeg sendte bilen på autoriseret værksted.
Her fandt de ud af at den KUN var ventihuset og IKKE printpladen,der var skiftet,på trods af garantier fra Sand at de BEGGE var skiftet.

Det viste sig så det var printpladen,der gjorde den ikke,tog fat i 4 og 5 gear,så derfor skiftede vi den fyldte nyt olie på kørte den ind med tester,og bim bam busse ALT var i skønneste orden.

Efter denne oplevelse......var FDM klar med en sag ,men efter mange telefonsamtaler,samt råd fra vores advokat,gjorde vi intet ud af det.
Mange vil sikkert sige det var DUMT da vi havde en god sag,og ja de har RET men vi havde brugt næsten 2 til 3 mdr på dette cirkus,og vores tålmodighed var over.

Så nu hvor bilen var tip top,valgte vi at sælge den,men det var FANDME......ikke det vi havde regnet med vi fik får den,men det er de små ting,der sker her i livet.

Hvad købte vi så......
Vi havde overvejet en anden mb,og havde set på 2-3 stk,men valget faldt på en AUDI A6 3.0 tdi fra 2010.
Det er f..... en dejlig bil,men vi var rigtigt glade for stjernen,men efter al det bøvl,blev det ALDRIG det samme igen,så derfor solgte vi.

Håber i ALLE har det godt,og ALDRIG lader jeres biler komme på værksted hos Sand Jensen i Danmark eller Flensborg,men finder nogle dygtige mekanikere i Danmark
Vores historie stå til SKRÆK OG ADVARSEL for jer ALLE

Med ønske om held og lykke til jer alle
MVH
BASSE
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af TonnyL »

Okay så, tak for svaret, held og lykke med den nye bil :-)
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af ThomasDK »

TonnyL
Hvis jeg ikke tager meget fejl er det også den fejl han udbedrer i denne video, hvor der adskilles en gearkasse og de mest kendte svagheder beskrives så det er klokkeklart. Det Basse havde var vist ikke unikt, men efter sigende en almindelig sliddels udskiftning MB forhandlere eddermugme burde vide. Det løste den sidste forhandler også for ham i første forsøg med venstre hånd.
Se videoen her:
viewtopic.php?f=5&t=5961

Basse: Det er også en helt vildt dejlig bil du har fået der, det bliver måske også min den næste om nogle år/ eller ca 200.000km. Man sidder fantastisk i de AUDIer. Min W212 er nu også fed, men jeg syntes designet på W213 , C klassen og S klassen begynder at ligne kedelige mainstream tøsebiler, det kantede maskuline Tyske MB DNA udvaskes fuldstændigt. Ærgerligt.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af marlo »

AUDI...WHAT ...Hmmm synd med den der gearkasse men det er ikke den oplevelse jeg har af Mercedes-Benz...
E220d 17’ Avantgarde
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej ALLE

Jeg kan se på mit svar der er lidt blandet......meninger vedr vores bilkøb.

Lad mig slå det fast med 7 TOMMER søm.
Vi var UTROLIGT glade for vores mercedes,og har haft flere af dette skønne mærke før denne l..... sag.

Jeg vil IKKE,og da slet ikke på et forum,hvor der kun er mercedes folk på,begynde og diskutere hvad der er bedst,AUDI.BMW.MB.OSV OSV....
Jeg har blot sagt hvad vi valgte efter og have set og prøvet en del biler,da det var en udskrift på ca 290.000 kr.
Så er der MANGE her der sikkert vil sige og fortælle hvad DE ville have købt.....og lur mig om det ikke ville blive mercedes,for de flestes vedkommende... :D :D :D
Vi fik blot et tilbud,fra en forhandler,hvor vi i første omgang så på en mercedes,og så var vi solgt,men det var IKKE en AUDI vi gik efter til at starte med.

Vi har IKKE udelukket vi en dag igen skal eje en mercedes,men lige nu er vi f.... glade,men ok efter den omgang,med vores gl bil,ville alt sikkert have været bedre.

Jeg har været UTROLIGT glad for al den opbakning,og hjælp,vi har fået her,men nu starter vi et nyt kapitel,så må vi se om vi en dag igen bliver medlem på dette FANTASTISKE forum,det skal i være stolte og glade for.

De bedste hilsner
BASSE

Ps
Nu vil jeg melde mig ind i et forum for AUDI hvis der findes et sådant,men de skal f.... stå tidligt op for og være lige så dygtige som de fleste af jer her :) :) :)
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af Star »

Basse, jeg er også på Audi Forum ( Audi klub Danmark) - og de er meget kapable og endnu mere aktive end her. Det skyldes jo nok også at der trods alt er en del flere Audier.. :wink:

Efter at have været på begge fora gennem noget tid, så virker det som om %-delen af problemer omkring Aut. gearkasser er størst og mest fremherskende på Mercedes Forum, mens elektroniske ting er mest i vælten på Audi forum.

Begge disse fora er iøvrigt meget mere omhandlende fejl på bilerne end MX-5 forum, så jeg var på i 4 år, der var det mest om bjergture og træf, - for de biler går sgu aldrig i stykker. Det samme på Subaru Forum, det omhandler primært hvordan folk får endnu flere heste i bilerne, og hvor glade folk er for deres 4 hjulstrukne boxermotorer :)

Som ejer og tidligere ejer af alle kategorierne, så må jeg sige at "lækkerheds fornemmelserne" er klart størst hos Mercedes og Audi, men rendyrket køreglæde størst hos de andre. Hvis man var Porsche ejer var det nok hele pakken, men så rig er jeg desværre ikke :mrgreen:
1997 SLK 230 KOMP AUT.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: renovering af gearkasse og converter

Indlæg af basse »

Hej STAR

Tak for din hjælp vedr klub for AUDI.....Undskyld navnet her :oops: ha ha ha

Det lyder f.... betrykkende det primært er eletronik problemer,de nævner på deres forum :D :D
Nej det er ok ALT kan jo gå i stykker,men du har ret der er MANGE der har problemer,med gearkasser her på mb forum,og vi havde svoret ALDRIG mere og skulle have automatgear,men nu har vi alligevel fået en med triptronic,hvilket er en HELT ANDEN oplevelse,men ok det er jo også en bil fra 2010,og tager man mercedes gearkasser fra 2010 er det sikkert blevet bedre end den gl 722.6 .

Vi prøvede en 212 model med 7 tins og det var OGSÅ en helt anden oplevelse,men må sgu sige jeg mener ,efter og prøvet begge nu AUDI er foran med deres.

Tak for dit input
BASSE
Besvar