EKSPERTSPØRGSMÅL
EKSPERTSPØRGSMÅL
En trækaksel med nr. A2113503956 311913, skal akslen kunne skubbes/trækkes ind/ud i kardanled i begge ender, (i længderetning) eller kun i den ende ved hjul.
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: EKSPERTSPØRGSMÅL
Hvis det er et væddemål ville jeg sætte pengene på begge ender. Jeg har ikke skiftet på en MB. Det er jo noget man gør på forhjuls trukne køretøjer.
Re: EKSPERTSPØRGSMÅL
Det er trækaksler bagpå, og de er ikke ens i begge sider.SLKkompressor skrev:Hvis det er et væddemål ville jeg sætte pengene på begge ender. Jeg har ikke skiftet på en MB. Det er jo noget man gør på forhjuls trukne køretøjer.
Den til højre (nummeret herover) har en flange ind mod bagtøjet, den i venstre side har ikke flange og ser ens ud i begge sider.
På den til venstre, kan aksel trækkes frem og tilbage i begge ender, den højre er fast mod bagtøj men led ved hjul kan trækkes frem og tilbage.
Aksler er sprit nye.
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: EKSPERTSPØRGSMÅL
På EPC ser trækaksler ens ud i begge sider. Er der spærredifferentiale på din bil? Jeg har desværre ikke W 211 længere så jeg kan se hvordan det var på den.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: EKSPERTSPØRGSMÅL
Hvis den sidder fast, kan du forvente en evt. låsering
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: EKSPERTSPØRGSMÅL
Jeg har siddet og googlet lidt for dig, men jeg skal have en bil-model
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: EKSPERTSPØRGSMÅL
Det en 2,2 w211E 270 2001 skrev:Jeg har siddet og googlet lidt for dig, men jeg skal have en bil-model
Og aksler er ikke ens, har forskellige numre og ser forskellige ud.
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: EKSPERTSPØRGSMÅL
Til w210 sidder akslen ( ved differentialet ) skudt ind i en "gelenkring innen" ( knokkelled ) som skal skrues af differentialet. Der sidder nemlig en låsering på bagsiden som holder trækakslen.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: EKSPERTSPØRGSMÅL
Så viskes tavlen ren.
Det handler ikke om hvordan akslerne sidder fast i differentialet, og i narvet, der er stor forskel på w210 og w211.
Det handler om hvorvidt selve akslen kan skubbes frem og tilbage, mellem knokkelledene.
I dette tilfælde kan venstre sides aksel, men højre kan ikke.
Det handler ikke om hvordan akslerne sidder fast i differentialet, og i narvet, der er stor forskel på w210 og w211.
Det handler om hvorvidt selve akslen kan skubbes frem og tilbage, mellem knokkelledene.
I dette tilfælde kan venstre sides aksel, men højre kan ikke.
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: EKSPERTSPØRGSMÅL
Så er jeg med
Vil mene at der skal være slup i begge ender.
Vil mene at der skal være slup i begge ender.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.