El power fejl

Alt vedrørende teknik
Besvar
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

El power fejl

Indlæg af marcus »

MB E-220 cdi, w210 Fra 2000, er kørt 580000. lige pludselig kører motor blæseren(fan) PÅ FULDFART og der kommer singal på skærmen at der er en fejl EPC og billedet af fanen.
jeg har prøvet og skifter den røde skikring med nr.10 som ligger i den sirkings kasse i højre side af motor rummet flere gange men den sprigner igen og igen.
der er sket det samme fejl i sommer. men der har jeg skiftet kun den ovenævnte sikring, så var der alt ok. nu er det en anden gang det sker det samme fejl.
jeg vil gerne hører jeres kommentar om dette og bl.a. hvis man har oplevet det samme problem . Bilen kører i nødprogram nu.
det er jeg sikker på at der er nogen har gode idéer og hvad der kan være en årsag? hilsen MARCUS
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: El power fejl

Indlæg af jensen »

Sidste gang du spurgte på det her fik du nogle muligheder som jeg synes du skal prøve at kigge på
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: El power fejl

Indlæg af marcus »

jensen skrev:Sidste gang du spurgte på det her fik du nogle muligheder som jeg synes du skal prøve at kigge på
Tak for svaret jensen, jeg ved det at der er problem i motoren som du sagde. jeg har været hos min mekaniker og efter at han har sat en tester på så siger han at det er problem i motor spjæld altså den motor som styre spjæld ind i indsugningsmanifold og han tilføjer at motoren give stød, når han rør på den.
og en anden mekaniker siger det er en kortslutning af den kabel som starter fra luftmassemåler og til motor styring. altså kable er defekt.
hvis jeg monterer motors spjæld, skal jeg afmontere indsugningsmanifold eller det er ikke nødvendigt?
jeg spekulerer på hvilken fejl skal jeg begynde og reparere og hvilket af dem er rigtigt?
hvad skal du tror jensen at jeg skal begynde og reparere, kable eller motor spjæld?
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: El power fejl

Indlæg af jensen »

Start med at tage stikket af luftmængdemåleren og monter en ny sikring springer den ikke er det måske der, ellers må du prøve at afmontere stikket på varmeelement i ånderør eller stik på stellmotoren under indsugningsmanifold,skal motoren skiftes kan det godt klares uden at afmontere manifolden men hvis stangtrækket er meget slidt er det måske bedre at købe en ny manifold som ses her
http://www.ebay.de/itm/Ansaugbrucke-Ans ... 5d324c7ae4 eller den her som er lidt billigere
http://www.ebay.de/itm/A61109037-origin ... 35cdf18610
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: El power fejl

Indlæg af marcus »

Tak for svaret jensen
nogle gange når jeg skifter sikring og retter på det ledninger som det kommer ind i motorblæser så bilen kører fint, og blæseren stopper med at køre. der en en føler som er delet op i 2 stykker som man kan samle dem og tage dem fra hvis man gerne stoppe blæseren at køre den sidder lige ved siden af blæseren med en plastik stik. måske den gear i ledningerne? eller det ledninger som er til koblet blæseren? ved det ikke. men som jeg siger når jeg retter på det ledninger så bilen kører godt, men der kommer alligevel et signal på display EPC.fejl.(el power kontrol). men sikring springer ikke.
hvad tror du kan det være?
jeg vil gerne hører også fra andre som De har oplevet det somme. på forhårnd tak.
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: El power fejl

Indlæg af marcus »

jeg har skiftet stil motor (motor spjæld) men uden held. det bliver ikke bedre.
er der nogen som kan komme med en fif?
Besvar