w210 300d halter ved kold motor???

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af dan »

hej
jeg har læst lidt forskeligt angående w210 300d startproblemer herinde, men det gav mig ikke helt svar på mit problem.


for ca en måned siden købte jeg min først diesel bil en mercedes benz w210 300d, den kører perfekt og jeg er VIRKELIG glad for den trods dens alder
men i starten af denne uge begyndte den at opfører sig mærkeligt når den skulle starte om morgenen, og om eftermiddagen når jeg skulle hjem fra arbejde... mere præcist så starter den med det samme men går ikke på alle 6 cyl. i knap det første minut. efter ce 10-15 sek. kan man hører at den sidste cyl begynder at arbejde engang imellem, og så oftere og oftere intil ca et halvt til et helt minut efter start og så kører den på alle cyl.
det er kun et problem ved kold motor
ved varm motor skal den gerne kører et par sek. på starteren før den springer an
glødelampe lyser normalt
til gengæld så snart motoren stoppes så kommer der en luftbobbel i den gennemsigtige slange der går til det lille filter på siden af det store brændstoffilter.... kan dog ingen bobler se når motoren kører.
røgen er nok nærmest hvid/grå i den tid den ikke kører på alle cyl.

nogen der har nogle forslag til fejlen???
mvh
Dan
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af dan »

hvis jeg måler gløderør ved stikket ved relæet er de 0,8 og 0,7 ohm men cyl. 6 er ca. 30 ohm.... hvilket virker lidt mærkeligt da lampen lyser normalt...
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af jensen »

jeg plejer at tage et stykke kabel tage strøm oppe fra inderskærmen og prøve at sætte det ned i hvert enkelt stik så ser du tydeligt om de gnistrer
Horup
Indlæg: 47
Tilmeldt: 21. dec 2012, 13:15

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af Horup »

> cyl. 6 er ca. 30 ohm

Jeg vil mene det er alt for meget, det svare til en varme effekt på små 5 watt.
Dine 0,8 ohm lyder meget mere rigtigt, da varme effektet så ligger på små 200 watt.

Så jeg tror du har et defekt gløderør.

Mht. at den tager lidt tid om at starte på varm motor, så gør min det samme (300 turbo diesel).
Jeg tror det skyldes at gløderørene ikke tænder ved varm motor - og jeg tror ikke det er et problem.
2014 - S212 E200 fra 2012 med 256.000+ på klokken.
2012 - W210 E300 Turbo Diesel fra 99' med 450.0000 på klokken. (solgt)
2005 - W124 300D fra 90' med 680.0000 på klokken. (solgt)
Horup
Indlæg: 47
Tilmeldt: 21. dec 2012, 13:15

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af Horup »

> til gengæld så snart motoren stoppes så kommer der en luftbobbel i den gennemsigtige slange der går til det lille filter på siden af det store brændstoffilter.... kan dog ingen bobler se når motoren kører.

Det tror jeg ikke er unormalt.
Jeg mener også at have set sådan en bobel i min bil. (selv efter slange- og o-ring skift)

Havde du "for meget" luft i systemet, vil din bil slet ikke kunne starte før efter flere minutters forsøg.
2014 - S212 E200 fra 2012 med 256.000+ på klokken.
2012 - W210 E300 Turbo Diesel fra 99' med 450.0000 på klokken. (solgt)
2005 - W124 300D fra 90' med 680.0000 på klokken. (solgt)
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af dan »

det ser ud til at det er gløderøret... MEN.... det sidder fast og mercedes vil have 8000 for at skifte det fordi de skal have folk ude fra byen til at komme og gøre det pga. det sidder så fast..... er en smule irriteret... nu må jeg først betale dem for at skille det ad og samle det igen uden at noget er skiftet jeg NÆGTER at gi 8000 for at få skiftet et gløderør selvom det er det bagerste...... nogen der har et råd????? er virkelig trist over at det skal koste så meget det må da kunne gøres billigere
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af BWJ »

dan skrev:det ser ud til at det er gløderøret... MEN.... det sidder fast og mercedes vil have 8000 for at skifte det fordi de skal have folk ude fra byen til at komme og gøre det pga. det sidder så fast..... er en smule irriteret... nu må jeg først betale dem for at skille det ad og samle det igen uden at noget er skiftet jeg NÆGTER at gi 8000 for at få skiftet et gløderør selvom det er det bagerste...... nogen der har et råd????? er virkelig trist over at det skal koste så meget det må da kunne gøres billigere
Kør til Gørløse Autoimport, så slipper du noget under det halve, - har prøvet at knække et rør selv :wink:
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af dan »

tak for rådet :-) men håber der er flere muligheder for jeg bor 320 km og to broer fra gørløse :-(
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af BWJ »

Er røret knækket, eller er det bare konstateret at det "sidder fast"
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af dan »

de har ikke knækket det men ved mercedes tør de ikke selv at tage det ud, så de vil have noget cylinderservice fra en anden by til at komme ud og gøre det
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af jensen »

Hvor bor du ca.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af dan »

Ved sønderborg. Har fundet en der kunne klare det men det måtte bores ud. . . .. har til gengæld fået andre problemer . . . Det pibler ud med diesel oven på diesel pumpen . . . :-( . , ... der kommer hele tiden nye problemer
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: w210 300d halter ved kold motor???

Indlæg af dan »

Bare lige hvis andre skulle få brug for det så fik jeg cylinder service i Aabenraa til det det kostede mellem 2 og 3000. Og de endte med at måtte bore det ud. . . . Og det var det bagerste så der skulle skilles lidt mere af for at de kunne komme til
Besvar