Regnsensor

Alt vedrørende teknik
Besvar
Birke
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. mar 2012, 10:11

Regnsensor

Indlæg af Birke »

Jeg tror jeg har lavet en bøf, har lige været ovre i laden og pille regnsensoren af min W203, jeg fik den vristet fri ved at skære op langs ruden med et langt knivblad. Plastikstykket der sad limet på ruden er nu knækket :evil: . Og nu er det store spørgsmål er så om plastikstykket sælges påmonteret en ny rude, eller om det sælges sammen med en ny regnsensor ? Ruden fejler ikke noget, og jeg var ikke klar over at man kan tage sensoren af ved at trække udad. :oops:
W203/270CDI 525.000 km
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Regnsensor

Indlæg af jensen »

plastikstykket er monteret på den nye rude
HFJ
Indlæg: 79
Tilmeldt: 3. dec 2009, 17:47
Geografisk sted: Vejle

Re: Regnsensor

Indlæg af HFJ »

Av for den, det var værre. Prøv at afmontere metalpladen fra regnrensoseren. Sæt metalpladen op på plads og varm med en hårtørrer eller varmepistol (ikke for hårdt) og hold metalpladen på plads med tryk på indtil den er kølet ned igen.Du skal selvfølgelig have plastikstykket (limen)imellem. Jeg har selv prøvet denne metode for 4-5-år siden og det holder endnu. Den skal sidde 100 procent indtil ruden ellers virker regnsensoren ikke korrekt. Prøv, men der følger ingen garanti med :D Hvis din limpude er for ødelagt ville jeg prøve at få fat på en af markeres tyndeste limpuder, klippe til, også til infrarøde dioder og så prøve det, men selvfølgelig er en ny forrude ren og pæn og uden ridser :roll: Held og lykke.

Hilsen Finn
Venlig hilsen

Finn
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Regnsensor

Indlæg af tømreren »

Til 'Birke'.

Jeg har sendt dig en PM.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Birke
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. mar 2012, 10:11

Re: Regnsensor

Indlæg af Birke »

Hej forum

Nå, det plastikbeslag jeg har ødelagt viser sig at være selve linsen til regnsensoren, det kan jeg også godt se når jeg nu står med stumperne i hånden :oops: Linsen er monteret på ruden når man køber sådan en ny en, og sælges ikke separat :evil:
Var en tur hos P Christensen i Odense i dag, og de fniste lidt i krogene, men jeg blev tilbudt en ny rigtig fin original rude med linse og det hele for 1560,- Så nu har jeg lige været ovre i laden igen og tage den gamle ud, og "heldigvis" har den rigtig mange meget små stenslag (nærmest sandblæst).
Nu bliver det fint at kunne se ordentligt ud igen, og så kan jeg jo nyde den lille Mercedesstjerne nede i hjørnet. Ja så har man lært det :wink: (på den dyre måde).
Nu håber jeg :twisted: at den regnsensor virker, så viskerne ikke kører hele tiden.

Tak for svar Klaus
W203/270CDI 525.000 km
HFJ
Indlæg: 79
Tilmeldt: 3. dec 2009, 17:47
Geografisk sted: Vejle

Re: Regnsensor

Indlæg af HFJ »

Emnet har været omtalt før. Prøv at søg: "regnsensensor"
HFJ skrev:Av for den, det var værre. Prøv at afmontere metalpladen fra regnrensoseren. Sæt metalpladen op på plads og varm med en hårtørrer eller varmepistol (ikke for hårdt) og hold metalpladen på plads med tryk på indtil den er kølet ned igen.Du skal selvfølgelig have plastikstykket (limen)imellem. Jeg har selv prøvet denne metode for 4-5-år siden og det holder endnu. Den skal sidde 100 procent indtil ruden ellers virker regnsensoren ikke korrekt. Prøv, men der følger ingen garanti med :D Hvis din limpude er for ødelagt ville jeg prøve at få fat på en af markeres tyndeste limpuder, klippe til, også til infrarøde dioder og så prøve det, men selvfølgelig er en ny forrude ren og pæn og uden ridser :roll: Held og lykke.

Hilsen Finn
Venlig hilsen

Finn
Besvar