Strømmen forsvinder

Alt vedrørende teknik
Besvar
fougaard
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. jul 2010, 09:20

Strømmen forsvinder

Indlæg af fougaard »

Hjælp... Min gamle W210 220 Cdi aflader batteriet når alt er slukket Der er et forbrug så stort at den
efter en enkelt nat ikke kan starte (er helt flad) Batteriet er nyt, og har stor kapacitet, Generatoren lader
perfekt (14,3 volt) Alt fungerer normalt når bilen er igang, men ved parkering over en enkelt nat er alt
strøm væk...
Er der mon nogen i forum, som har hørt om sådanne strømtyve der lister rundt og tømmer batterier????
MB 220CDI (GT) 210T model med mange kilometer på bagen!
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af ThomasDK »

Det skal du nok lade en auto elektriker/mekaniker om at måle sig frem til. Præcis som du skriver må det være en strømtyv, og den kan sidde hvor som helst.
Har selv oplevet det skete, men sjovt nok var der lidt lys i visse lyskontakter og andet. Det så lidt spøjst ud og det gjorde at jeg gættede på alt muligt som slet ikke havde med sagen at gøre.
Efter en mekaniker havde rodet efter det en hel dag, fandt de ud af at det var en defekt i elmotoren til sideruden i førerdøren, der guffede strømmen.
Den havde jeg nok aldrig gættet selv.

Køb en auto elektriker til at begynde og lede, ledningsnettet i en bil som din er enormt.

Lad os endelig høre hvad det ender med.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
JR
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. mar 2009, 08:28
Geografisk sted: ÅRHUS

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af JR »

Har du tjekket at lyset i bagagerum går ud....
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af marlo »

Tjek dine dørkontakter, tjek lyset går ud i kabinen, også i instrumentbrættet, når alle døre og klapper er lukket

Mvh Marlo
E220d 17’ Avantgarde
Mass C63
Indlæg: 42
Tilmeldt: 26. okt 2013, 20:32

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af Mass C63 »

Det er ikke noget med lyset bagi, bruger næsten ingen strøm de små pære.. Ofte på diesel modellerne kan det være gløderørene og relæet til dem...

Kan også være generatoren , på og mål på den med slukket motor...
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af jensen »

Hvis der er elektrisk varmeelement kan det være der eller hvis der er oliefyr i kan det også være det som er defekt der kan du prøve at fjerne sikring i motorrum mener det er omkring nr. 20 ca. læs på sedlen som sidder i låget og se under zuheizer kan også være hovedkablet som går op til starteren sidder og slider på gearkassehuset
fougaard
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. jul 2010, 09:20

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af fougaard »

Vi er kommet lidt længere i vores søgen efter "tyven". Dørkontakterne er indtil videre, fritaget for mistanke. Alle lamper slukker
som de skal. Oliefyret får jo også strøm, når tænding er afbrudt, og der var en ledning derude, som så lidt suspekt ud. Den er
nu skiftet. Testeren bliver ved med at melde fejl ved "nederste instrumentpanel" D.v.s. kontakter til spejle vindueshejs m.v.
Det er dog ting som kun virker (har strøm til når der er tændingsnøgle i). Senest viser målingerne, at der er et konstant forbrug
på mellem 45 og 75 milliampere, men der er jo også "st.-by" funktioner i P-Watch samt radio der tager lidt så det er måske ikke
kriminelt.. Alt slukker som det skal når dørene lukkes og alt lys i instrumenterne forsvinder også.. Det er ved at drive min stakkels
mekaniker til vanvid dette her..men han leder stadig..
:x
MB 220CDI (GT) 210T model med mange kilometer på bagen!
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af jensen »

Hvis fyret er originalt monteret fjerner du strømmen til det ved at fjerne den 20 amp sikring som sidder oppe i venstre side af motorrummet
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af BWJ »

Få belastningsmålt (tilstandstest) af dit batteri, du kan også klare den uden belastningsmåler.
1. mål volt på batteri uden forbrug.
2. tænd varme i sæder, blæser, elbagrude, og lys i 1 min.
3. sluk alt og mål volt igen, er spændingen faldet mere end 1 volt er dit batteri klar til udskiftning.
ZOOM ZOOM.
fougaard
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. jul 2010, 09:20

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af fougaard »

Så er tyven fundet!!!!
På værkstedet havde man sat batteriet til opladning, og derefter igen monteret kablerne. Man ville så måle afladning
efter nogle timer, men pludselig væltede der røg op fra motorrummet..Der var vist nogle på værkstedet der fik travlt.
Den tykke 25 kv/mm ledning, som løber fra batteri til starter og videre til generator havde åbenbart slidt isoleringen af
ved at den kunne nå gearkassen. Det gav en stelforbindelse så voldsom at isolering på det tykke kabel begyndte at smelte
og den brændende isolering dryppede ned på bundpladen (med masser af pava) Derfor den krafite røg..
Nyt kabel monteret og nu er vi nede på en afladning på ca. 5 milamp. hvilket er helt normalt.. Så skal jeg bare have min
radio og P-watch fortalt at der igen er strøm på kareten..
Tak til forum for mange tips/ideer
MB 220CDI (GT) 210T model med mange kilometer på bagen!
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af jensen »

Det var jo det jeg skrev
hovedkablet som går op til starteren sidder og slider på gearkassehuset
Lasse ipsen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. feb 2018, 20:18

Re: Strømmen forsvinder

Indlæg af Lasse ipsen »

Der var en mercedes mekanikker der sagde at der sidder et extraopgaver batteri til at starte på og hvis det er dødt aflader
Det det store batteri, kan det passe.
Hilsen lasse
Besvar