e220 w211 facelift, min bil hakker i gearne

Alt vedrørende teknik
Besvar
Baris
Indlæg: 39
Tilmeldt: 19. sep 2013, 00:43

e220 w211 facelift, min bil hakker i gearne

Indlæg af Baris »

Hej folkens,

Jeg er nyt her på forum, jeg har et lile spørgsmål til jer,,
og håber på at en af jer som kan svare på det.

jeg kørte for 2uger siden en tur til stockholm, på vej hjem fra stockholm begyndte pludslig med at hakke i 5 gear efter 110km/t op til 130km/t og derefter normale igen.
nu er den begyndt at blive være, og hakker næsten i alle gear, især det sidste stykke når den er ved at gå fra 2.gear til 3.gear.

har været hos mekanikeren med det og han mente at det måske kunne hjælpe med en gearkasse service, som indholder skiftning af filter, pakning og olie.
men at det også måske kunne være konverteren. er der nogle af jer som har erfaring med sådan en fejl.?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: e220 w211 facelift, min bil hakker i gearne

Indlæg af BWJ »

Hvornår har den sidst fået ny olie på gearkassen ?
ZOOM ZOOM.
Baris
Indlæg: 39
Tilmeldt: 19. sep 2013, 00:43

Re: e220 w211 facelift, min bil hakker i gearne

Indlæg af Baris »

BWJ skrev:Hvornår har den sidst fået ny olie på gearkassen ?
Jeg har købt bilen i august mnd. den har nu kørt 425.000km.
jeg kan ikke huske hvornår den har fået skiftet gearkasse olie sidst. men jeg har kørt 8000km med den selv.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: e220 w211 facelift, min bil hakker i gearne

Indlæg af BWJ »

Så tag og offer et nyt filter og en gearkasseskylning på den, det kan vise sig at være det der skulle til, det er samtidigt rart at vide at tingene er iorden.
ZOOM ZOOM.
Baris
Indlæg: 39
Tilmeldt: 19. sep 2013, 00:43

Re: e220 w211 facelift, min bil hakker i gearne

Indlæg af Baris »

BWJ skrev:Så tag og offer et nyt filter og en gearkasseskylning på den, det kan vise sig at være det der skulle til, det er samtidigt rart at vide at tingene er iorden.
gearkasse skyldning er det med i service eller?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: e220 w211 facelift, min bil hakker i gearne

Indlæg af BWJ »

Baris skrev:
BWJ skrev:Så tag og offer et nyt filter og en gearkasseskylning på den, det kan vise sig at være det der skulle til, det er samtidigt rart at vide at tingene er iorden.
gearkasse skyldning er det med i service eller?
Nej, ikke engang tilnærmelsesvis, ved alm. olieskift på gearkasse kan kun skiftes omkring 4 liter olie, der resterer så ca. 4 liter som er i oliekøler og converter mm. denne gamle slammede olie opblandes med de 4 liter der skiftes, og man har så fået et olieskift, (læs, fortyndet slammet). -- hvis man skal have frisk vand i drikkeflasken i køleskabet, hælder man jo heller ikke det halve ud, og fylder flasken som sættes på køl :D
Ved en skylning gennemskylles HELE systemet, og man bliver ved til olien er HELT ren - typist 10- 14 ltr.
Se mere her.http://gearhuset.dk/olieskift-priser
ZOOM ZOOM.
Besvar