utæt dieselpumpe

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: utæt dieselpumpe

Indlæg af dan »

hej tak for det ja de er blevet skiftet.... tror enda 2 gange indenfor den sidste måned :-) nu har jeg bestilt hvad jeg skulle bruge... så nu håber jeg at jeg undgår og ødelægge noget. :shock:
Hans Jørgen Knudsen
Indlæg: 86
Tilmeldt: 5. sep 2009, 17:24

Re: utæt dieselpumpe

Indlæg af Hans Jørgen Knudsen »

Når du laver ´operationen´ vil du erfare at brændstoffet løber tilbage til tanken og motoren kan være endog meget vanskelig at starte efterfølgende, fordi der er luft i systemet.
Der er mig bekendt ikke en nogen ´manuel´ måde at udlufte systemet på. Hvis du har en oliesuger kan du suge på filterets afgangs studs samtidig med du tørner motoren med startmotoren, det er ret så effektivt.
Alternativt kan du sætte en klemme (svejsetang) på suge og retur slangerne imens du laver operationen.

Det problem løses permanent som tidligere beskrevet, ved at montere en returventil i sugeslangen og en magnetventil på returslangen :-)
Hans J.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: utæt dieselpumpe

Indlæg af dan »

okay ja det er da værd at huske på. .... nej mener heller ikke der er en manuel pumpe måde på den model.... så kender faktisk kun til det med at løsne et dieselrør og så tørne på starteren
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: utæt dieselpumpe

Indlæg af dan »

Operationen er overstået . . Og det ser ud til at holde tæt. Var ved cylinder service og de ville ikke røre ved problemet med pumpen ligeledes var det ved det bosch værksted jeg snakkede med de ville sende mig til deres specielle diesel værksted langt pokker i vold. . . . . Hmm begrænset service syntes jeg. Så nu er jeg stolt og meget godt tilpas med selv at have gennemført operationen. Det kunne ikke gøres uden hjælp herfra forummet. Så jeg vil sende en kæmpe tak. . . Havde aldrig nået målet uden hjælpen.
Hans Jørgen Knudsen
Indlæg: 86
Tilmeldt: 5. sep 2009, 17:24

Re: utæt dieselpumpe

Indlæg af Hans Jørgen Knudsen »

Godt klaret 8)
Hans J.
Besvar