Korrekt ladespænding
Re: Korrekt ladespænding
Generelt
14,2 – 14,4V ved +25°C, målt på batteriets poler.
Lavere temperatur kræver højere ladespændning mens højere temperatur kræver lavere ladespændning
14,2 – 14,4V ved +25°C, målt på batteriets poler.
Lavere temperatur kræver højere ladespændning mens højere temperatur kræver lavere ladespændning
S211 E320 cdi
Re: Korrekt ladespænding
Tænkte det nok, så giver det jo minus menig at udstyre denne biltype med et AGM batteri, som kræver 14,7V ved optimal ladespænding
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Korrekt ladespænding
Måske Jan K kan oplyse generatorens spændingsoutput Der er vel en lille forskel på at måle på polerne
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Korrekt ladespænding
Det kan der være, men skulle gerne være tæt på 14 volt, prøv at måle på polerne i motorrummet, ved det lille batteri og batteriet bagi, hvis der er en størreforskel, ville jeg checke jord først.
Ellers mål på geratoren, tænd lys, mål, tænd aircon mål, hvis den ikke er stabil, er det måske generatoren der er noget galt med.
Jeg er på ingen måde ekspert ,men havde dårlig jord på min, og fik gode råd af auto elektriker, til gds fejlfinding.
Ellers mål på geratoren, tænd lys, mål, tænd aircon mål, hvis den ikke er stabil, er det måske generatoren der er noget galt med.
Jeg er på ingen måde ekspert ,men havde dårlig jord på min, og fik gode råd af auto elektriker, til gds fejlfinding.
S211 E320 cdi
Re: Korrekt ladespænding
jeg kan på ingen måde forestille mig at der kommer mere end 14,2-14,4 v det lyder i mine øre som optimalt.... uden at kende de præcise data kan jeg ikke mindes at jeg har målt meget højere end det..... men jeg vil give Jan K. ret god stel forbindelse er et MUST for at få det maksimale ud af elsystemet.... dårlig strel kan have mange forskellige både mærkelige og ulogiske konsekvenser
Re: Korrekt ladespænding
Jeg kører med varta Agm i min ML, og må sige det virker optimalt. Har ikke haft problemer de 2 år hvor det har været monteret, snart tvært i mod. Selv sidste vinter men snært -20 grader om morgenen lød starteren slet ikke doven, som var tilfældet med fruens mondeo tdci med standart varta af samme årgang.