Min mekaniker fik min 280 ce 1978 til at starte og køre normalt igen
ved at give den noget kemi, dyserens mv.
Er der nogen som har erfaringer med dette, jeg mener give det jævnligt som additiv,
for at jeg kan forebygge driftproblemer og en mekanikerregning på 1800 kr
Det er en Bosch K-Jetronic mekanisk indsprøjtning.
Mvh JR
280 CE Dyserens
Re: 280 CE Dyserens
Jep jeg anvender også dyserens, den ene af mine dyser hang lidt så motoren kørte ujævnt. efter jeg engang imellem hælder dyserens i benzintanken ved opfyldning, så har den kørt rigtigt fint lige siden
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 17. nov 2011, 18:47
- Geografisk sted: Greve
Re: 280 CE Dyserens
Jeg har fået samme råd og hælder en flaske i ca. hver 2.000 km. på min 230CE fra '82. ...jeg tror at det har hjulpet. Jeg ved også, at man gør det hver gang til service på nyere dieselbiler... så beskeden investering trods alt (...har altid en fuld liggende i bagagerummet)
W204 2013 & W123 1982
Re: 280 CE Dyserens
Tak for svar, nogle bud på et mærke/fabrikat som er effektivt, der er jo
lidt at vælge imellem....STP, Bell add mv
Mvh JR
lidt at vælge imellem....STP, Bell add mv
Mvh JR
Re: 280 CE Dyserens
http://www.fdm.dk/vedligeholdelse/test-additiver
En fdm test, bare til Info, der er ikke en konklusion
Jeg bruger liqui moly, kun fordi jeg blev anbefalede det.
En fdm test, bare til Info, der er ikke en konklusion
Jeg bruger liqui moly, kun fordi jeg blev anbefalede det.
S211 E320 cdi