280 CE Dyserens

Alt vedrørende teknik
Besvar
JR
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. mar 2009, 08:28
Geografisk sted: ÅRHUS

280 CE Dyserens

Indlæg af JR »

Min mekaniker fik min 280 ce 1978 til at starte og køre normalt igen
ved at give den noget kemi, dyserens mv.
Er der nogen som har erfaringer med dette, jeg mener give det jævnligt som additiv,
for at jeg kan forebygge driftproblemer og en mekanikerregning på 1800 kr
Det er en Bosch K-Jetronic mekanisk indsprøjtning.


Mvh JR
Bri_jac
Indlæg: 567
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: 280 CE Dyserens

Indlæg af Bri_jac »

Jep jeg anvender også dyserens, den ene af mine dyser hang lidt så motoren kørte ujævnt. efter jeg engang imellem hælder dyserens i benzintanken ved opfyldning, så har den kørt rigtigt fint lige siden
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
mkj 230ce 1982
Indlæg: 33
Tilmeldt: 17. nov 2011, 18:47
Geografisk sted: Greve

Re: 280 CE Dyserens

Indlæg af mkj 230ce 1982 »

Jeg har fået samme råd og hælder en flaske i ca. hver 2.000 km. på min 230CE fra '82. ...jeg tror at det har hjulpet. Jeg ved også, at man gør det hver gang til service på nyere dieselbiler... så beskeden investering trods alt (...har altid en fuld liggende i bagagerummet)
W204 2013 & W123 1982
JR
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. mar 2009, 08:28
Geografisk sted: ÅRHUS

Re: 280 CE Dyserens

Indlæg af JR »

Tak for svar, nogle bud på et mærke/fabrikat som er effektivt, der er jo
lidt at vælge imellem....STP, Bell add mv

Mvh JR
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 280 CE Dyserens

Indlæg af Jan.k »

http://www.fdm.dk/vedligeholdelse/test-additiver

En fdm test, bare til Info, der er ikke en konklusion

Jeg bruger liqui moly, kun fordi jeg blev anbefalede det.
S211 E320 cdi
Besvar